Monday, July 26, 2010

Test,Ujian..Kwang3..

Tadi bangun pukul 5 pagi tanpa alarm
fuyoo!! hebatnya aku ..
hahaha... tak taulah mcm mana boleh tibatiba tersedar
aku rasa aku terkejut dgn mimpi tu ..
huhu..mimpi apalah itu
aku rasa nak bunuh aje budak dalam mimpi tu
then basuh muka, gosok gigi
pergi sahur ... aku kunyah kismis je
dalam balang tu ada banyak kismis
jadinya , aku memang nak jadi sukarelawan untuk menghabiskan kismis tu
Lepas makan tu terus sambung tidur...
lenanya tidur ...

Then , pergi sekolah dalam keadaan hujan lebat tak lebat
basah baju aku ...
tunggu kat dewan dulu
ceh ! ingatkan ada assembly
takde rupanya pasal hujan ..
hampeh!
naik pulak ramai giler mamat lelaki naik tangga guru
aku pun pelik ...tanyalah budak yg aku tak kenal ni
asal tak naik tangga jantan ?
dia kata tangga lelaki pintu pagarnya tutup siap ada padlock lagi
haha...aku dah gelak sakan kat situ

Sampai kelas... tangan aku ni mengigil aje semacam
boleh kata cuaca memang sejuk hari ni
tak sia-sia puasa .
hari ni hari last aku ganti puasa
Alhamdulillah ..
akhirnya habis jugak hutang aku pada Tuhan
lepas ni bayar fidyah pulak ..
mak aku tanya ...
"ina nak kek apa?"
a:hmmm..nak kek coklat satu, tiramisu satu , lapis sarawak satu
m:banyaknya satu jelah ..
a;hmm..kek coklat campur kopilah
m;ok..nanti mak order

Aku pelik apsal tetiba nak order kek ni
ada mak cik buat kenduri ke ?
aikk...sepupu aku semuanya ada kat asrama, universiti
taklah semua
lepas ditanya...
rupanya sebab hari ni hari last aku ganti puasa
jadi dapatlah hadiah kek tu
hahaha... bangga siot !
nilah namanya anak kesayangan mak ..!

Tadi masa rehat pergi library
aku dah mengigil tahap snowgirl tau
aku dgn nenda pun pulang buku
kat depan meja tu ..ada dua org budak lelaki
entah kenapa entah ..asal aku pandang je diaorg mesti senyum mcm kerang busuk
kang aku cakap YB kat dia baru tahu
then, nampak MK tgh main computer
haha...
MK mcm budak-budak sehh
dia main game Danny Phantom
main fight-fight gitu ...haha , cute budak ni

Bunyi loceng terus naik kelas...
masa ni aku tgh jalan kat koridor tu
ohh..depan ada azwan ...asal stop wey ?
takpeah aku jalan selamba kepala kat situ
Aku tak perasan pulak depan aku ni ada org
mcm kenal ek ?
tibatiba mata aku ni tertacap kat tangan dia
eishhh!! sedapnya makanan yg dia bawak tu
aku tgk je sampai terbeliak biji mata..
hahah...
Aiman Hazwan ni bodosh benar ..
aku tgh lapar ni ....tiba-tiba je dia pandang belakang
terkejut aku kat situ ...hmm.. senyum ajelah

Aku ingat lagi masa belajar dgn cikgu kedah tu
ehem3..
wey kau mata tak sah kalau tak tgk org
taulah baru mengayat aku hari tu
nakal betul dia ni !
dia kan memang nakal ... kan ?

Esok aku nak borong coklat satu kedai
untuk aku sorang jelah ..
yg lain tu boleh blah ..dotdotodotdotdot
hahaha..
ingat nak beli snek untuk celebrate tu ..
hmm...nanti hitung dgn ayahku

Masa balik tadi ..
dapat tanda L"loser" dari azizi
ish ! aLBINO ni .. aku sekeh jugak kepala tu karang .
dah lah pendek ,, kang jadi lagi pendek
menangislah kau kat situ ..


No comments: