Saturday, July 17, 2010

...Dia Aku Minat , Dia Aku Benci

Aku dikejutkan oleh mak aku pada pukul 7pagi
tapi aku kan degil kepala logam ,jadi aku sambung tidur
sedar-sedar je dah pukul 7.30 pagi ..
tambah lagi dengan hujan ...lagi malas aku nak bangun
aku bangun jugak..mandi cepat2..dan pakai baju
dan pergi sekolah

Sekolah agama:
Sampai pukul 8.10 pagi
rekod terburuk untuk aku rasanya
ni yang best ..haha
Then , masuk bilik 19..
asal sunyi semacam ..tempat duduk penuh
aku pun blah pergi cari tempat kosong
masa tgh cari tempat tu
huii..terkejut aku tengok esyah kat sebelah
budak ni dah mcm casper si hantu pulak aku tgk
tiba-tiba boleh ada kat sebelah
padahal tadi dia ada kat kelas
katanya sunyi kat kelas tu
Adib takmo buat bising

Aku pun masuk bilik 21
memandangkan ada tempat kosong
esyah pun ikut sekali ..
kitaorg duduk kat barisan lelaki
jadi kitaorg jelah yg ganjil kat situ
nak bergosip pun susah

Naik rehat tu aku duduk kat kelas
si esyah pergi jamban ..
pergi buat hajatlah kononnya
dia masuk je kelas aku tutup hidung ..
mcm ada bau busuk pulak ..
nasib baik dia tak debik betul-betul
budak depan aku ni tengok ajelah

Kalau nak tau budak depan aku ni kan ..
masa tauhid tu dia tak tau muka surat bape
dia pun pandang belakang..tgk kitaorg
bape kali entah dia pusing tgk belakang
aku ni nak aje cubit mulut dia masa tu
tanya je kan senang..
mcm takde mulut pulak gaya dia tu
Tulah namanya lelaki EGOIS
tak salah kalau nak tanya ..bukanya aku baling dgn batu lesung pun
budak sebelah dia pun .. pusing-pusing belakang
Last-last kitaorg yg kena ckp muka surat bape
patutlah tak dpt sebab diaorg keluarkan buku akhlak
bongoks! je ..kan masa tauhid tu

Nama budak lelaki depan esyah tu
Mohd Ammar Najmi
Bila aku nampak perkataan Ammar tu
aku start rindu kat Ammar
Mana tak rindu pulak , dia jelah lelaki yg aku percaya sejak kecik
Bila nampak perkataan Najmi tu
Rasa nak baling Najmi dengan batu lesung atau blender
aku tak suka dia..tak suka
Tergamam jugak bila nampak nama dia tu

Satu benda aku dgn budak Ammar ni sama ...
ialah ...
kitaorg ni bila perkataan mesti serentak keluar
mesti sama-sama keluar..
perkataan yg keluar tu pun sama bunyinya
Setiap kali aku sebut perkataan yg sama dgn dia
mesti dia gatal nak pandang belakang
apa pandang-pandang korek bijik mata tu baru tau !
Dia hensemlah wey !!!
hahaha.. nape entah tapi dia tu agak EGOIS lah
Kat kelas pula diam je ,masa belajar diam je
terMINAT" pulak kat dia
Nanti bolehlah cuci mata tengok dia
hahahah.. tak senonoh betul !
Tapi tulah hakikatnya !

Masa cikgu rafiq masuk dia suruh salin hadis
salin ajelah ..aku kena kongsi buku dgn esyah
sebab buku aku org lain pinjam
Time-time salin tu kitaorg lah yg boleh dikira paling bising kat kelas tu
sampai menjerit -jerit..haha
asal kitaorg bising je ..
budak lelaki ni mesti tgk kitaorg semacam
wey !! tak pernah dgr ke benda alah ni
GOSSIPGIRL season 3..
kitaorg ni maju sikit .
hahahaha...

Woiii..
esyah tadi kau cekik adik kau depan S******ea
KIJAMnya kau ...
entah apalah dia fikir ...
hahaha
pASTU masa aku nak lintas sebab nak balik tu
dialah paling kecoh ..
kau tahu dia kata apa
"Sab , berdiri jelah tgh jalan tu .Biar kereta langgar kau "
Kurang hajor betul budak ni ..
suara dahlah kuat...bikin malu je dia ni
nak aje aku amik batu kat tepi jalan tu baling kat dia
Aku pun balik jalan kaki aje
exercise YOYO
hahaa..

Sampai rumah ...
COOLBLOG OREO sedang menunggu
SEDAP,SEDAP...
Bye...

1 comment:

Aisyah Suhaimi said...

hey!x ade ape2 motif aku cekik adik aku tu dpan S******!!sengal tol!