Friday, July 23, 2010

Riuh-Rendah , Gundah-gulana

Pagi-pagi tu aku sampai kat tempat parking
sebelah tu ada kereta wira...
aku memanglah tersangat kenal kereta tu
sapa lagi kalau bukan kereta cikgu Salwa kaunselor kessayangan kita tu
Mak aku pun berborak-boraklah dgn cikgu salwa
aku ni duduk jelah diam-diam ..
sambil curi-curi dengan diaorg bebual apa-
curi haper! dah ssah-sah diaorg berbual kuat
cikgu salwa kata anak dia nilah ,, tulah ..
pastu suami dia nak pergi Jepun lah
Najmi pun sampai awal hari ni
biasanya dia jalan kaki dgn mak dia pergi sekolah
Dah tu sampai sekolah masa matahari menyala mcm lampu
takde teladan budak ni..
mak dia takpelah ...

Then ,aku berlalu ke dewan dgn perasaan gembira
hehe.... aku terfikir seseoranglah
entah dtg entah tidak dia ni ..
dtglah wey ..haha
happy,happy
Bacalah yasin mcm biasa ..
kemudian ustaz cerita pasal nisfu syaaban

Aku pun tak ingat kisah dia mcm mana ..
bila ustaz cerita tu baru aku ingat
sedih giler cerita dia ... terharu pun ada
Yang Esa itu maha pemurah tau ,
dalam hati aku rasa "ada hikmah di sebaliknya"

Masa Arab ...
Huuu...aku tak kena cubit untuk dua-dua round.
ni kira expert tahap ulat jelah ..
pasal baru dua round ..kalau 10 round
aku gerenti kat tangan aku ni mesti dah tumbuh telur burung unta
sebab kena cubitan manja cikgu tu
Cikgu tanya tasrif dan tasrif ..
aku memang bengap sikit bab tasrif ni
tapi takdelah sengal sgt.. masih boleh ingat sikit

Lepas rehat tu lepak-lepak anak dara
Zawa pun ikut ponteng ..
buat apalah susah -susah nak jaga..
kan astaka tu takde org..
bukan dpt duit pun
abg haikal tak nampak tapi Tuhan nampak kau ponteng zawa
hahaha...

Naik rehat tu ..
cikgu norehan singgah sebentar di kelas 'tercantik' ni
aku dah agak dah ..
kalau muka cikgu ni je mesti nak tanya bilangan buku
nak diikutkan bilangan buku yg aku baca
dalam 35-45 buah buku melayu..
yg english pun banyak jugak 10-15..
tapi aku hentam ajelah ..
takkan nak kira buku-buku yg berlambak kat rumah aku ni

Masa PI cikgu tak masuk-masuk
tak sabar giler nak habiskan sylibus ni
tapi dah tunggu-tunggu tak dtg pulak cikgu ni
aku pun geraklah ke tempat pyqa and nad
diaorg ni tgh main gusti lengan ...
Aku ni jadi pengadillah kat situ
kerja asyik ketawa je ...

Pastu pyqa dgn nad main O'JUS
hehe... benda ni kalau kalah kena pukul kat tangan
bila pyqa kalah nad pukul tangan dia ..
sambil tu nyanyi lagu yg sesuai untuk sedapkan pyqa
haha...
bila nad kalah je pyqa pukul tangan dia
sambil tu nyanyi lagu tema sikit ..
hahaha..
aku yg kat tengah ni ... punyalah seram
masa diaorg main pukul-pukul tulah aku tutup mata
sebab takut ....habis gegar meja tu
aku rasa kalau diaprg terukan game ni
mesti meja tu dah terburai isi perut

Masa game tu tangan aku sejuk je..
hehe.. apsal entah
dah jadi snowgirl tau
kitaorg main game lain lagi
main sifir..haha..
dalam banyak-banyak sifir tu
sifir 4 je yg semua betul
yg lain semua tak bape betul.. sebab otak bengong
then main sambung huruf ..
huhu..yg ni kalau kalah je kenalah jentik 5kali
sepatutnya 10 kali tapi sebab aku main ..
diaorg ttak boleh lah buat 5 kali
karang tak pasal -pasal tangan aku ni hangus

Rasanya sampai balik kitaorg isi masa dgn berehat lagi santai
tak belajar pun ..
sini,sini .. aku nak bagi teka-teki kat korang
"Ada seorang penjual roti , dalam satu hari tu dia akan pusing satu jalan sebanyak 6kali ,
jeng3..pada satu hari tu , penjual roti ni ke tahan dengan polis "
Soalan:
Kenapa polis tu tahan penjual roti tu ? apa dia nak ?

Soalan ni aku cakap dekat budak BOY <>GIRL
yg tengah lawan teka-teki ..
aku ni bertujuan nak habiskan diarg punya aktiviti tu
sapa dpt jawap team dia menang..CHAMPION gitu
tapi takdelah piala FIFA WORLD CUP
Aku kena ulang soalan tu dalam dua tiga kali kott
korang ni asallah slow mcm siput
aku ckp sekali pun tak faham ..
otak korang ni nampaknya belum sampai tahap SHERLOCK HOLMES
lAST-LAST ...team GIRL yg jawab soalan tu
rasanya team BOY tak puas hati tu ..
jawapannya:Polis tu nak beli roti tu ..yelah dia tentulah tengah lapar kebulur
hahahaha...

Balik pulak cuci-cuci mata tgk ICE-CREAM
dia balik jalan kaki aje..
Alhamdulillah

Attention:
Hui,,hoi...hey ..
tadi ustaz A.K.A walid kita tu ckp dgn aku
next week takde KKQ...
untuk make sure lagi ..
Aku tanya ustaz ada periksa tak
ustaz kata takde..
Aku dah alhamdulillah kat situ
hahaha...
Bersyukur beb ..selamat aku dgn kawan-kawan aku tau

Thenthen...
tonton KUNG FU MACCHIATO kat staff room
Pasang TV mak akulah
Huhuhu...hensemnya LING HU CONG
rindu,rindu ...

hahaha

No comments: