Sunday, July 25, 2010

Buku,Book,Kitab ,

Dah bape hari aku asyik mengadap buku je
tak taulah apa yg aku baca
tapi aku memang faham apa yg aku baca
first sekali selak komsas
habis lenguh tangan aku ni
jadi mintak adik aku urut ... dia pulak mintak upah
argh!! kau bolehblah .. kecik-kecik dah pandai pow duit akak
kalau akak ni dah besar takpe gak ..
jgnkan duit ..kereta ferrari pun akak boleh bagi tau
campak aje duit tu kat salesman tu ...

Then. lepas habis darjah khas .
ayah amik...huhu
takde masa aku nak jalan
buat tercabut urat kaki aje
sampai rumah terus membedal nasi
selera siot.. then online-online
tgklah notification aku yg berlambak mcm daun kering tu
lepas tu off ..dan masuk ke bilik
tidurlah apa lagi !
sudenly, ayah suruh kemas baju sebab nak balik kampung
aisay !!..ayah akak nak tidur lah .. ngantuk sebab penangan nasi tadi
aku pun tak jawab apa terus masuk bilik dah membuta mcm burung hantu

pintu bilik aku diketuk
mak aku rupanya..
pelik jugak asal mak aku siapsiap pakai tudung ni
lah....rupanya nak balik kampung
masa tu aku masih lagi dgn bantal dan selimut
tak kemas apapa pun .. malas giler
apalagi mulalah kelamkabut kemas barang
masa aku harap ada banyak tangan mcm PAUL si sotong kurita
hmmm...
bertolak pukul5.30ptg
sempat lagi beli mee bandung dgn mee rebus
kegilaan ramai betul benda alah ni
sampai kampung ...my cousin dah siap menunggu

cousin yg kecik tu bukan main lagi
dah pandai cakap dah pun..
masa ni dia masuk bilik aku
mulut dia potpetpotepepotpet
kalah GOSSIPBOY !
adalah satu masa ni ..
dia nampak songkok dan pakai songkok tu
dia berdiri depan cermin dan berkata
"hensem nya Ammar"
dia tanya aku .."Ina , Ammar hensem kan ?"
pastu dia posing segala bagai kat depan cermin tu
aku pulak gelak mcm hantu kat situ ..
adeiii!!.. budak kecik pun dah reti guna perkataa hensem

aku dulu kecikkecik takde maknanya aku nak puji budak yg aku suka
masa tadika dulu aku ni lain sikit..
budak-budak kat tadika aku biasanya budak "oversea" gitu
kiranya aku ni dah biasa lepak dgn golongan elite..
cuma perangai masih gilergiler..
aku sukalah seorang mamat ni . rasanya dari singapore
kita ni boleh kira rapatlah ...
aku memang suka kat dia..
biasanya pergi taekwando dgn dia ..mak dia pulak selalu berbual dgn aku
abg dia pulak selalu tenyeh kepala aku ..
patutlah otak aku ni bengong semacam ..
sebaliknya , otak abg dia ni bijak giler ..
cara aku nak tunjukkan aku ni suka dia
ialah dgn marah-marah dia..
boleh kata aku ni agak garang masa kecik
tapi semua orang suka aku ..hehe
budak ni pun tak kisah ..reda ajelah bila dah kena marah tu
muka pun mcm duit 50sen je .
lepas tu aku pun pujuk-pujuk lah dia.. nangis anak org ni susah aku dibuatnya
hahaha... adeii.. teringat pulak kat dia.
dia dah form 2 tapi tak taulah kat mana
kitaorg terus berpisah mcm tu je..tanpa sebarang ucapan
"BYE,SELAMAT TINGGAL, Nanti aku kirim berita tau "
takde langsung ....


kembali ke alam realiti ye '
hari ahad pulak..
cerita myboys dah habis
jadi ada gantinya .
tajuk cerita tu BOSS
eceh tajuk mcm coffee je ...aku tgklah kejap
wah,wah..pasal polis rupanya
ingatkan pasal magis ke , mak tiri ke
pasal polis rupanya..
boleh tahan kott cerita dia

Alang-alang kat kampung kan ..
jadinya aku pun tak dapat dtg kelas
pasal ayah aku bertolak lambat
jadi ponteng jelah ..
takpe next aku dtglah ..
mesti kena ulangkaji ..



No comments: