Thursday, July 15, 2010

PUASA, puasa

Hari ni puasa ganti ..
pagi-pagi tepat pukul 5 aku bangun
sebab aku dah set alarm dgn lagu stuck in the moment
excited giler sebab dpt bangun awal
aku pun cepat-cepat call pyqa...
budak tu pun dah bangun ..
zawa pulak tak angkat..tidur koma agaknya
hahaha...
Then aku pun sahur dgn
roti bakar letak peanut butter,
coklat toblerone..
quakes oat. .kurang kan kolestrol
rasanya masa sahur tu semua makanan aku rembat
sumbat je kat mulut dan kunyah ..

Aku ,pyqa dgn nad pergi tandas masa rehat tu
Bodosh punya nad.
keluar tandas tak ckp org
buat malu aku dgn pyqa je
explore satu tandas tu ..
mcm main explorace pulak ... hampeh!
tak dpt duit pun...tapi dpt letih

Our Suzeli rajin hari ni ,
dia buat kelas PJK.. tapi sekejap aje
time tulah dia nak cerita pasal makanan
habis air liur tekak aku ni tak jadi nak mengalir
apa arr cikgu ni ..
buah tembikailah , pasemborlah , laksa penanglah
ingat aku tak suka ke semua benda tu ..
aku suka tau tak ..aku tersangat suka makan benda alah tu
terliur sehh...
sempat lagi tu nak menjerit kuat-kuat..
sebab geram ..aku je tak dpt makan..

Konon-kononlah kitaorg ni berpakat puasa
sebab WAKAKA menang showdown semalam ..
haahha... Tahniah untuk WAKAKA
yg pakai laguWAKA WAKA - syakirah
meriah giler stage..

Sains, aku dah masuk tajuk baru
sejarah tadi ...
aku tak tahulah nape dgn otak aku ni
tiba-tiba rasa nak tidur..rasa nak pengsan
rupanya kekurangan air.. otak pun perlukan air tau
masa cikgu ajar tu aku asyik nak tutup mata je
rasa tak bermaya...
time tu jugak miqi rasa nak minum air..
haus!! ..
masa math lagi best...mula-mula tu duduk tegak
lepas bape minit boleh terlentok atas meja..
cikgu pulak bukan nak kesian kat aku ..
bagilah chance kejap je..otak rasa dah kering
otak aku ni baru balik dari gurun tau tak ..
tu pasal kering aje semacam ..

Dekat pondok pulak..
kitaorg jadi GOSSIPGIRL season 3
rasanya yg paling bising kat situ mcm aku je
menurut kata budak-budak kat sana lah
tapi aku pulak yg suruh diaorg diam,,pasal aku puasa
hahahaha...
aku ni kalau dah ckp semua benda word boleh keluar
bukan boleh berhenti..mcm drift pulak
hahaha.. tapi meriah kan
masa aku ckp kuat-kuat tu ...
harvind lalu ... aku pun menjerit mcm pakai microphone volume12 kott
dia pandang aku pastu gelng-geleng..ketawa pulak tu

Balik pulak.... aku naik kereta orang
kereta odysy tu ..apsal mcm salah je ejaan aku ni
takpelah .
Luqman yg bawak kereta..terima kasih sebab tumpangkan
kalau tak kenalah jalan ..
dalam kereta tu aku sibuk duk nganga mulut
yelah , mulut aku tgh haus..jadi aku pun nganga mulut kat aircond tu
hahaha
nasib baik budak dua ekor depan tu tak nampak ..
hahaha.. sopannya anak dara sorang ni !

sampai rumah terus bergolek-golek..
solat jap , layan computer..
tgk she wolf..kesian-kesian citer dia
dgr lagu justin , dah start rindu kat justin
Aduih! tetiba teringat kat ice-cream
pyqa kurang asam ..
ada ke ckp COOLBLOG nak masuk meminang aku
hampeh je!
kalau betul-betul ..alhamdulillah

tapi kan ...
dia mana tau aku
hrmm...
tak kisahalh
aku sayang kat dia tapi sebanyak 0.000% JE
Hahaha... nampak sgt tak bape suka
tapi selalu excited bila nampak dia..
lantaklah !...
tapi jiwa aku ni fokus pada pelajaran je
tak boleh kat benda lain...
nape ntah mcm tu...
rasa mcm tak mencabar bila suka lelaki zaman sekolah ni
rasa cm bosan giler dgn lelaki zaman sekolah ni
lelaki zaman sekolah ni cuma boleh dibuat kawan aje
takyah lebih-lebih...

kita yang perempuan pulak ..
kena simpan 3 perkataan penting dlm hidup kita
sekali kita ucapkan 3perkataan keramat tu
kita memang rugi ...rugi sgt..sedangkan ada lagi yg baik untuk kita
jadi kalau nak ucapkan 3 perkataan keramat tu ..
ucapkan lah bila dah kahwin nanti..
haaha...
saja je ..takyah terasa wei. aku ckp kat diri aku je bab ni
aku ni kan masih lagi takde jiwa..

Pyqa dgn esyah dahbaca cerita tu ..
amacam aunty , nenda best tak cerita moyang tadi
hahaha...
bab 14 tu sebenarnya idea aunty ..
moyang cuma buat ayat dan masukkan jenaka
ingat tau lagu LABU-LABI
"Pililah aku , jadi .... "
hahahaa..

3 hari lagi
next week kena teruskan mengganti

No comments: