Tuesday, October 19, 2010

Semalam ada hari persaraan BONDA .. haru jugak masa kali pertama turun tu , jam dah tunjuk pukul 12 dan loceng sekolah pun berbunyi . Tapi loceng tu berbunyi tak panjang jadi aku pun buatlah bodoh .

Aku tgk budak kelas aku semua dah kemas beg ape semua , aku pun ikutlah . Tapi aku masih pelik . Sekali bila turun tu ...Huiii !!! ramainya org ..!!! aku tak suka,tak suka!!Kitaorg tunggulah kat kantin , then cikgu ridzuan ckp "sape suruh turun ni ??"

Masa tu aku rasa nak aje cekik cikgu ni , geram betul ... hari itu dia dgn ayahanda beria-ria kata pukul 12 , ni dah pukul 12 kitaorg pun turunlah takkan nak terbang pulak. Pastu dah siap berkumpul kat depan dewan gitulah ... kitaorg kepung kott sampai jalan kat masjid . Tina-tiba je ada pak imam lalu dgn motor dia , sekali dia lalu semua org kecoh mcm ni "hoooo" ... hahaha.. semua org pun gelak ..

Masa amik bendera tu aku tanya syahmi " perlu ke pulangkan ?" . Dia kata perlu , jgn sibuk nak buat atuk pulak ... Siot je struktur ayat dia tu . Lama giler nak tunggu BONDA tercinta keluar . Aku dah nak sunburn +cair ni . Dalam hati panas je .Pastu muka dah merah campur hitam ..hahha . Akhirnya bonda pun keluar .Dia pakai tiara atas kepala , hmm..mcm baju pengantin je aku tgk . Sewa ke ? . DIa pun naik kereta golf tu (memang aku rasa nak gelak bila ckp pasal kereta ni ) .Semua murid SMKBBU pun kibarkan bendera tanda" Arigato gozaimas" dan "Sayonara"

Masa balik tu , rancang nak beli ice-cream , jadi pergilah dgn rombongan 6 org gitu . Nasib baik tak penuh 7/11 tu . Aku beli blackforest , kegemaran aku sejak darjah 6 . asal benda yg aku minat dah lama , korang mesti baru nak minat skrg . Slow arr korang ni ..

Sampai je sekolah tu , kitaorg pun bedal ice-cream sampai habis . Zawa tak habis-habis dgn comot . Hoi cik akak makan ice-cream pun kena belajar tau ! Lain kali belajar dari ana , maybe dia lagi bijak makan ice-ream kott ..haha

Dan,azizi dtg dan duduk depan aku . Aku tgk muka dia dgn bengangnya... Dia selamber je duduk . Aku ckp dgn dia

" Cantik rantai , curik mana ?"

dia:aku tak main curi eh , aku belilah ..

"Ohh.."

Dia pun keluarkan dompet sebab nak suruh si zul belikan mee sup . dia upah rm1 sebab tolong beli . Aku pun mintaklah wallet dia tu , mak haii!!!banyaknya duit. Pastu jumlah tu bukannya boleh bawak ke sekolah , saja nak kena rampas dia ni

a: zi, aritukan kau makan maggi pastu kau kata tak mampu . Tapi asal duit kau banyak eh

dia: ohh,... aku bukan apa , aku memang tak mampu ...." dia jawab dgn nada kesian . Hahaa... aku pun gelaklah ... mcm -mcm budak ni . Asal dia bahagialah

Pastu dia ckp-ckp arrr dgn aku , Sekali dia bukak beg dia ,dia keluarkan pistol air . Aku pun ckplah " jom main air , kita tembak kau " . Dia pun"suka hati kau aje nak tembak aku " Haha...

pERGI KE masjid dan ternampak 3 org mamat ...mcm kenal . Tibatiba dlm kepala hotak aku ni terkeluar perkataan sushi .. rupanya sebab ada selipar tu warna dia mcm warna sushi . Haha.. Lepas solat carik-carik nenda , si zul tgh main-main kot dgn azwan,syahmi and najmi . Rupanya nenda dah balik sekolah . Hmm...

Sampai je sekolah ,, aku tgk muka nenda mcm bengang .Pehal dia ni ?? Si azizi ckp dgn aku " sab,tadi esyah mengumpat kau " .Aku " biarlah dia , aku tak marah pun"

Esyah kata si azizi ckp jepun dgn dia .. yg bermaksud .....Esyah bongkar beg aku sebab nak cari nota bahasa jepun aku . Nasib baik aku ada nota tu tau . Boleh jugak kau buat senjata . Siot azizi!!

Korang , lain kali panggil dia Ji je ... Ji maksudnya dalam bahasa jepun ialah Buasir.hahaha...

Balik dgn AVANZA zul . Mak dia bbagi tumpang bolehlah tumpang sekaki . Aku bukan jual mahal , cuma taknak menyusahkan dan taknak bagi dia tgk kat mana rumah aku . So byebye... haha..

Aku nak gelak .....

Esyah masak maggi goreng dan aku makan maggi goreng . Kau masak oklah ..(jgn kembang ye nenda)

Styke menunggu aku ... byeye ..


No comments: