Thursday, October 7, 2010



Hari Khamis = 7 Oktober = Pukul 2.00ptg

Aku tgh get ready untuk appoinment dgn kawan-kawan aku di kfc a.ka. kepsi
Sampai je kat sana aku tgk ramai dah berkumpul ..
Orang kfc tgh menyusun segala bagai benda kat situ untuk kitaorg ...
aku pun ajak pyqa pergi beli coolblog , pasal aku taknak minum air pepsi
tak suka !!

Lepas beli coolblog yg sgt cool tu , aku ingat nak busking kat tempat game
tapi bila tgk budak-budak dah takde kat luar terus kitaorg tergesa-gesa masuk kfc
tapi cowok kelas aku masih bertenggek kat luar
hmm... ni kes nak ushar awek lah ni , hampeh !!
Aku masuk dan chop tempat ,, sebelah pyqa

Pastu aku ingat nak ke kedai game kejap ...
Ternampak Fauzan sedang bersuperimpose kat tepi kfc tu
haa...aku dah ada mangsa dah ni ,,
jeng,jeng,jeng... aku pun ajak dia pergi sama .. dia kan pandai pilih game untuk aku
heheh..... kitaorg pun pergi ..
Masa tu aku jalan .. pelik je tgk pojan jalan kat belakang
mcm bodyguard aku je mamat ni ..

Aku pusing belakang and ckp " apsal jalan kat belakang ?"
dia pun " kau jalan jelah depan , aku mana boleh jalan sebelah kau nanti kena belasah "
aku;"belasah ? sape belasah ?"
dia;"pakwe kau lah "
aku; "giler kau , dahlah cepat-cepat.. jap gi jamuan dah nak start ."
Hancing betullah dia ni ... entah bila entah aku ada pakwe...
aku boikot betul sapa kata aku ada pakwe
sah-sah lah aku ni berperasaan pada adney aje ..
hahah...





Semasa jamuan kitaorg semua makan benda alah dalam gambat tulah
ohhh... tersangat kenyang,,, tambahan lagi kek cikgu bagi makan kek kat atas tu
sungguh delicious ..
kitaorg pasti akan rindukan cikgu .... huwahh!!
Masing-masing dpt hadiah dari kfc ... lagi jimat duit kott ..hakhakhak...
Lepas tamat sesi makan-makan dan snapsnop ...
kitaorg mintak diri nak pergi bersosial kejap ...
apalgi ....
Maka bermulalah perjalanan anak dara dan teruna
destinasy aku dan pyqa yg pertama adalah
1) Kedai CD ,
Motif : nak cari DVD korea... jumpa akhirnya personal taste kesayangan aku tu
tapi !!!! harganya RM99.90... mak haih !! terbang duit makan aku sebulan ...
tak mcm sial harga dia.... haihhh
kemudian ternampak album FT,island ,Beast,SS501 .....
bertambah lagi nafsu anak dara ni ... hahaha
2)pergi Badan Cemerlang...
Aku nak cari komik je , then , oohhh terserempak Wahideen .. menjerit kejap
org lain dah tgk kitaorg...
arghh haper peduli aku !
lepas beli itu dan ini ...
3) Bowling tingkat 5
Aku and the geng ternampak zawa and friend nak turun ..
bangan betul , kitaorg naik diaorg turun ...
masuk je tempat bowling aku tgk cowok dan cewek dah ada kat sana ....
jadi, aku tak berminat nak main ...
tapi minat memerhatikan org bermain ...
4) Karaoke sebelah pintu boling... tempat yg kecik tu
Mula-mula nak ajak wahideen , tapi dia ada game,
so, aku and esyah pun bayar 2RM untuk dua lagu ....
hehe.... first tu aku memang blurr giler nak kemudi alat bodoh tu
dan kemudian esyah temui caranya ...
aku pun nyanyilah lagu ni ...
"my heart will go on and on " .... hahahahah
masa nyanyi tu aku ingat bolehlah nak feeling -meeling
tetapi , bila dengar suara aku and esyah nyanyi ...
sumbang mambang memandangkan masa tu tgh haus ...
tak jadi nangis , tapi jadi kettawa...
hahaha... lawak gilerlah ....
Pyqa calling aku , dia pun masuk sekali tempat karaoke tu
hahaha.... dia pun beli lagu jugak ...
dia nyanyi lagu .."brick by boring brick "
sebenarnya nak nyanyi lagu korea... tapi takde pulak lagu tu
punya sumbang suara aku dgn pyqa.... rasa mcm nak bagi tendangan waja je kat microphone tu
Esyah pulak pilih lagu melayu... dia memang genre ni jelah ..
heheh... dia pilih lagu " Lagu Kita "
Mula-mula dia nyanyi sorang-sorng... aku pun ikut sekali sebab aku baru tau mcm mana nak nyanyi lagu sengal tu ..
"terciptalah lagu kita ...." hahaha...
Pyqa pulak tambah lagi satu lagu iaitu lagu "don trust me "
ohh,.. i hate that video ..
5) Guardian and Pizzahut
Lepas penat berkaraoke mulalah tekak ni mintak air
kemudian ... ternampak cowok KRK nak naik ke tingkat ats ..
masa tu syahmi perasan aku , aku pun mulalah buat-buat cari benda ...
esyah suruh syahmi senyap aje...
dan azwan .. kenapa rambut kau tak tumbuh ekk ??
org lain semua dah ada rambut ... alamak jgn terasa maa... kira kau paling kemaslah skrg ni ..
Aku masuk guardian kejap sebab carik barang ...
kemudian , masa nak bayar tu .. aku nampak loceng ..
haa,, mesti kena tekan loceng ni baru cashier dtg kott..
aku pun tekan loceng tu kali=kali mcm mr'BEan buat tu
Jalan-jalan lagi ....
kat pizzahut ternampak cikgu yanie ku sedang menjamu selera
aku nampak ada banyak makanan lebih , dia nak bawak balik kott
kitaorg pun duduk berborak-borak dan mengumpat pasal kelas dia
hakhakahak ...
Korang tau tak cikgu yanie citer kat kkitaog mcm ni tau ...
Budak lelaki ada buat satu peraturan untuk jamuan kat situ .
iaitu peraturan ... :
Kepada budak perempuan yg ttak pakai tudung tak dibenarkan masuk ke pizzahut dan menghadiri jamuan ... anda disqualifieq (betul ke eja ni )
Aku nak tergelak dengar peraturan mcm tu ... aku ras mesti si Syahmi dgn Azwan yg rancang benda alah mcm ni ... Azwan kan suka kutuk org tak pakai tudung
ye tak wan ??
Sekali , semua cewek krk pakai tudung , konon-konon ayulah tu ...
Cikgu pulak ckp kelas aku daring , sebab ramai yg tak pakai tudung
yg tak pakai tudung tu campak laut jelah cikgu ...
saya tak tau nak fikir apa , itukan hak diaorg...
ada pulak yg pakai baju nampak belahan tgh tu ...
haa,.. ikut diaorglah ,, biasa kan remaja mestilah nak seksi sepanjang masa
hahaha,...
Bukan apa sebenarnya ,, kalau disuruh pakai tudung pun diaorg mesti tak pakai punya
dah ,.. nak buat mcm mana .. diaorg bukan jenis hipkorit sgt
kalau krk tu bertudung sebab tak boleh dtg ke majlis ...
diaorg tu memang dah semulajadi alam mcm tu nak buat mcm mana.... takdelah hipokrit sgt
at least itu memang diri diaorg... uhuhu
Then , jumpa sofia anak cikgu yg last ...
comelnya , anak nyonya mana dia ni .. lagi tembam dan sgt suka memberontak
masa dia jalan tu boleh pulak nak capai sudu dan garpu ...
pastu dia nak minum coke ... last-aslt sumbat aje susu kat mulut dia, kira coke dialah tu
6) explore untuk cari rantai pyqa
Hehe... kedai first tu ,, ehem-ehem diskaun bendanya mahal tahap bapok
aku nak aje boikot ... tapi rantaiu dia cantik ..
kedai kedua , wahh.... sama aje lagi mahal kott
explore kedai cd pulak .... hmmm takde benda pun
explore lagi elianto , kalau aku beli make up tadi gerenti aku buang je dlm tong menyampah sebab aku tak reti pakai make up .... hehehe
Akhirnya pukul 5.30 aku pun balik ,, biasalah tu
pasai bapak aku balik kerja lambat jadi dia amik aku lambat
tak rasa apa-apa pun ...
pyqa beli gelang baru pulak ...
aku tak boleh sebab aku tak boleh pakai silver ..
nak buat mcm mana kan ... dah takdir ...
Sampai rumah pulak ...
mak aku ada beli pizza hut...
wahhhhhhh...... respect mak !!
tadi pergi kedai pizza je . sekrang ni makan pizza ...
hehehe... aku makan pizza tau tadi ...
hahaha...
Arghh !!! letihnya !!!
nak buat homework pulak ..

No comments: