Monday, October 11, 2010

Cuti-Cuti PMR!!!

Sedar ke tak sedar ???
hmmm....aku teramatlah sedar bahawasannya kita ni dah nak naik sekolah
puas ke bercuti ??
ohh.... sgt puas , kalau nak tau ..
yg tak puasnya , kenapa mesti ada school work ??
maka dgn itu , tak happylah cuti PMR kali ni .
Tapi masih happy dgn jamuan kelas aku ..

BA- haha... aku tak tau lah muka depan sekali kita kena letak gambar ke tidak ??
aku dah hantar mesej kepada dua org manusia... tapi manusia tu masih tak reply
sengallah diaorg ni ...

A;"Ehem,ehem,.. cikgu boleh tak kalau saya nak hantar kerja ni minggu depan ?
C; kenapa ? bagi alsan yg kukuh
A:sebab,,,,sebab...sebab.... (nak bagi alasan apa ni ?) sebab tulisan saya tak cantik cikgu , jadi saya rasa saya perlu baiki tulisan tu .. mungkin ambik masa yg agak panjang .. "
C:okey , saya bagi awak masa sampai jumaat minggu depan .. lepas tu saya tau buku skrap tu dah ada atas meja...
A:(dalam hati , yeah saya syg cikgu ) Terima Kasih cikgu

Kalaulah cikgu dgn aku boleh berdialog mcm tu , kan ke bagus ??
tapi betul ke aku nak betulkan tulisan :?
hahah... betullah tulisan aku ni kejap cantik , kejap buruk
okeylah , untuk rumi memang tersangat cantik, untuk arab dan jawi.hmm..hampeh aje bila tgk balik benda tu ..
dan lagi pun aku tak minttak tolong sesapa pun bila buat benda ni , sebab tu ada ejaan salah .Sebab aku buat sendiri , aku tak suka mintak tolong org sgt..melainkan sgt terdesak
hehe... eh,eh ada makna yg aku tak dptlah .. nak tiru sikit nanti boleh tak ??

BM- karangan dgn novel je belum siap ... yg laon semua bereh !
aku serius takde idea nak tulis haper..
yg peliknya cerita kat blog boleh pulak sampai Chapter 4 .. tapi ni satu perenggan pun takda
gilerlah aku ni !!
bila aku nak buat je karangan tu .. tett ada aje benda yg menghalang naluri kerajinan aku ni
apalagi .... toast bread with peanut butter+butter+chocolate rice
tiga benda ni bakal membuatkan aku gemuk ... hahaha
sebab tu teringin nak bersenam kat taman merdeka , yok pergi korang !!

Aku ada cadangan ni ,,
apa kata kita buat jamuan sekali lagi ???
okeylah memang agak annoying sikit cadangan ni ,, tapi masa ni guru kelas kita cikgu nadiah
dan jamuan untuk cikgu nadiah , korang tak nak buat ke ?
kesian dia membebel untuk kelas kita tiap hari , naik tangga untuk kelas kita tiap hari
tak nak ke ?
okeylah aku tau muka korang dah berkerut ...
just kidding jelah ..

SABTU--
Pagi-pagi pergi sekolah dgn muka innocent ,sebabnya aku tak tau pulak ada percubaan . Tapi bila nampak zawa bawak buku , curious jugak ...
dia kata hari ni ada percubaan ..
Aku angguk jelah , dah nak buat mcm mana kan , aku baru tau hari tu jugak ..
takkan bila dah tau tiba-tiba je rampas buku kat tgn zawa pastu baca-baca
isy... jatuhlah standard aku mcm tu .. hAHAHA...

Dalam kelas pulak , aku duduk depan sekali ,,
bagus jugak .. .takdenya budak-budak sibuk nak tiru ...
yg aku rasa paling teruk masa adib 3B1 bisng-bising dgn ckp kuat-kuat jawapan tu
apa dia ingat ni periksa meniru ke ?
ummi pun mcm bengang je dgn dia ni ,..
ummi selalu suruh dia diam ... hadeiilah aku tak tau nak ckp apa
yg pasti lepas jawab tu aku main baling-baling pemadam dgn esyah
dan bila pengetua masuk je , aku terus buat-buat tidur...hehe

Apsal entah relax je aku jawab soalan tu , hmm...
okeylah aku mengaku sesangat aku langsung tak bukak buku ,
tak kiralah .. jenayat ke,munakahat ke, al-quran ke ... semuanya aku tgk kulit je
tapi masa jawab aku sedaya upaya ingat balik apa yg cikgu ajar aku .
kiranya aku ni org yg tumpukan perhatian dalam kelas... hehe


Okeylah .... bersambung lagi

No comments: