Saturday, October 16, 2010


Nusa Idaman ...

Hari sabtu semalam ayahanda ada buat kenduri doa selamat kat rumah dia .
Mak aku pun ajak pegi ,, rumah dia kat nusa idaman ...
dalam pukul 5.30 ssampai rumah dia .

Aku nampak 5 buah kereta kat depan rumah dia
tu bukan surpriselah .. pasal semua kereta tu dia dah habis bayar ,,
so byebye
Keluar dari kereta dan melihat rumah dia ..
kat depan rumah dia ada canopi tempat makan-makan dgn bakar sate

Terkejut aku tgk rumah dia ....
ternganga kejap .
mCM mana eh nak describe rumah dia ,,
rumah dia 3 tingkat , lot tepi , tempat parking luas , ada taman , tv LCD yg paling panjang , carpet giler lembut , kat luar ada tangga untuk ke ruang makan , bilik ada 7 , toilet ada 5 ,
kesimpulannya semua hebat belaka !!!

Sampai kat depan pintu pagar tu , anak dia yg bernama ........ dah tunggu
aku panggil dia bongsu aje ..
si bongsu ni pun masuk dalam ckp dgn mak dia
aku pun jumpalah isteri ayahanda kita ni
wuiii... fewitt,, lawa beb isteri dia ,,
dan jumpa akak dan abg si bongsu
si bongsu ni ada 6 adik beradik ... sorang tu kat england belajar jadi doktor maa...
yg lain kat kampus tempatan dan abg dia politeknik lah ..

Lepas salam-salam kat rumah pengetua tu ,
aku and family pun makanlah ...
makanan pulak mcm-mcm ada ...
ada laksa penang , ada nasi beriyani , ada sate , ada tart blueberry , ada kek , ada dadih 3 perisa ,
ada air teh bunga kekwa,ada mata kucing , ada air teh panas ...
Semua yg ada tu aku makan ... yg paling best tart dgn dadih dgn nasi beriyani
fuhhh... memang yumyum !!

Lepas makan tu basuh tangan kat garden dia , garden dia adalah garden paling bersih kot
sebab takde ssatu pokok pun ... mesti takde sapa nak menjaga pokok tu nanti ..
lagipun mak si bongsu busy , mak si bongsu ustazah KKQ korang ...
hahaha... aku rasa kalau dia ajar kita memang garanglah ...
Lepas basuh tangan tu aku tgk rumah sebelah ayahanda ni
hmm...dua-dua cina , tahan jugak ayahanda ni dgn cina
rumah sebelah ayahanda ni pun hebat jugak ...
dia punya style mcm rumah kat los angeles sana , banyak cermin tu ...
(hebat lagi rumah fauzan , sebab ada kolam renang dan chalet )

Aku dgn adik aku pun tunjuk-tunjuk rumah sebelah dia
bukan apa , pasal lagi cantik ... hahaha
pastu aku pusing je belakang aku tgk si bongsu dah sengih-sengih
aku pun pelik tgk perangai dia ,,,
aku pusing balik depan pasal malas nak fikir
sekali dengar akak dia ckp " tgk apa tu din ?"
aku pusing belakang bila dengar akak dia ckp mcm tu ..
ohh..sungguh sengal sekali si bongsu ..
aku rasa nak sekeh kepala dia ..
ingat aku tak tau ke ...

Masa duduk-duduk kat sofa empuk tu ,,
mak si bongsu ckp kalau nak tgk-tgk masuklah rumah dia
aku punya muka dia memanglah teringin sgt nak masuk ...
sekali mak dia ckp mcm ni
"din , bawaklah kawan masuk rumah , tgk-tgk rumah .."
aku nak loyar tekak dah masa ni ...
entah sejak bila entah aku jadi kawan dia ..
bertegur sapa pun tak , inikan pulak matlamat menjadi kawan
hee.... taknak , taknak ..!!!
si bongsu dah terkebil-kebil ..
aku lekas-lekas menjawab" eh , takpe,takpe sussah-susah je "

Abg si bongsu cerita kat belakang rumah ni ada hutan ...
dan korang mestilah tahu kan kat hutan ada apa ??
bukan dinosourlah ..
tapi binantang yg berbulu warna coklat , muka mcm org tua , berekor panjang dan suka pisang "
tau-tau ajelah apa bendanya tu ..
kadang-kadang tu cik Nyet selalu main-main kat tangga luar rumah tu
ohh.. sungguh menyeramkan ,
padanlah mak si bongsu takut duduk rumah sorang-sorang ..
Cik Nyet tu suka curi makanan
bodoh punya cik Nyet (monyet)

Hari dah petang , patutnya aku balik kampung ..
tapi masih sibuk nak habiskan dadih yg kali ke berapa entah aku makan
mak aku dah tgk dgn mata yg aku tau apa dialognya
dialog dia mcm ni :
"sudah-sudah lah tu makan ina , ni rumah org bukan rumah sendiri "
Tajam aje renungan dia tu ...
hahaha... aku pun cepat-cepat habiskan makan

Sekali aku tgk kat luar amir haziq and the family dah sampai
adik dia comel lah ....
rasa nak kiss and tell dia ,,
comell sekali
Si bongsu dgn amir pun berbual-bual ...
peduli haper aku ...
si bongsu ni rajin giler tersengih-sengih
eeeheeee..... geli=geliman aku dibuatnya

Kesimpulannya : aku tak suka so bongsu , aku suka rumah dia , aku suka makanan dia ,
Selamat pergi ayahanda dan isteri semoga mendapat haji mabrur , cikgu linda pun sama ye..
semalam dia bertolak ..

Rumah kat atas contoh aje,, rumah ayahanda lain lagi ... tu fasa 2 , dia fasa 3

No comments: