Thursday, October 14, 2010

Pagi-pagi tu berkumpul kat belakang dan borak -borak
berbincang pasal halal haram ..
ecewah!! mcm bicara mufti pulak ..
si esyah beli coklat untuk zawa , dan zawa berkata gini
"coklat blackforest ni blablahblah "
aku pun pelik ... aku memang tak pernah yakin kalau minah ni ckp
serius! swear!
ada dua bar coklat kat situ , satu nut and balckforest...
huhu.... aku dgn pyqa rembat blackforest punya...haiya !manyak sedap maa
yg nut pun sedap jugak ... hingga menjilat jari ..
si budak-budak zawa,cicit,miqi,hafa,nurin ... tgk aku dgn pyqa mcm sial
hahaha...

Secara serius nya ,.. aku memang ckp kat korang "kinder bueno tak halal"
tapi aku tak ckp "tak boleh makan kinder bueno"
aku cuma ckp tak halal je... tapi aku makan jugak .. sebab aku suka nak wat mcm mana
tambah lagi dgn kat watson tu harga dia petik jari , murah giler..
bapak aku pun takde hal nya nak belanja... tapi dia tak suka
dia suka cadbury simply black dgn semua jenis coklt kecuali kinder bueno

Masa balik balik tu ...
ckp kat mak nak pergi 7\11 ...
esyah nak beli ice-cream dan aku pun nak ice-cream
hehehe....
mula-mula mak aku stop kat pustaka bbu , tapi takde
kitaorg lalu jalan sebelah pustaka bbu
aku dah seram sebab dgr suara " eciciticiticitict"
bunyi tikus mondok baii ...!!
rasa mcm nakcabut lari terus , dahlah jalan bau tahi ..
kalah bau jamban ...

masuk je 7\11 tu ,
aku nampak azizi masuk sekali ...
dia nampak aku pastu dia tegur arr.. aku pun cuma senyum je
dan bertegur...
aku;makan maggi je ke ?" .
dia; nak buat mcm mana tak mampu ..(dgn suara kesian )
aku dgn esyah pun ketawa dgr dia ckp mcm tu
abg cashier tu pun sengih aje.... heyhey sibuk je !

pastu masa nak bayar tu adalah sorang mamat ni dgn seragam sekolah
aku tak sure sekolah mana... rasanya esyah tahu
masa ni dia nak bayar , pastu aku lalu depan dia ..
dia pun undur sikit ke belakang ..
aku pun undur sekali ..
aku bagi signal suruh dia dulu
dia pun geleng-geleng ...
serius ni , kitaorg tak keluarkan suara pun, cuma tunjuk tgn pastu kepala geleng-geleng, angguk-anguk... sakit je ..
pastu aku bayar sebab takkan nak berdrama MUTE mcm tu kot selama 10 minit , parah habis budak sekolah menengah ni

Kat pustaka bbu aku sempat beli surat khabar ,
pastu nampak azizi lalu .. dia tegur aku .. dgn huruf L (loser)
dia;yo swaty
aku;yo broo ..
Hahah.. canggih sungguh !

Balik pulak , cepat-cepat tgk On Air..
hahaha.. kelakar pulak episod kali ni ..
mcm sengal, main futsal mcm haper..
rasanya boleh tiru style tu ..

Masak maggi dgn esyah ...
hmmm.. sedap nya !!!

No comments: