Monday, February 1, 2010

Bestnya dah start Kawat.. Ehem Hari dia Pakai songkoklah

Sperti yang korang semua tak pernah tahu , hari ni aku ada kawat . Di samping itu sekolah aku ada latihan rumah merah . Habis penuh satu kantin yang pada aku tak berapa lawa . Huuu..
Tadi aku kawatlah mcm biasa . Aku hampir terlupa mcm mane nak kawat .Bila senior aku dah ceramah mcm -mcm baru kotak ingatan aku berfungsi dengan baik ( hei aku belum nyanyuk lagi . )
Teringat pulak kat zawani masa pendidikan islam tu , cikgu tengok minah ni tulis hari ni hari selasa . Ish ! haru kan dah kena gelaran 'nyanyuk' oleh aku yang sederhana bertauliah ni . ( ^_^)
* * * * *
Hari ni ada kisah lucu tak ? Ingat balik Ina . Yes aku dah ingat ..
kisahnya bermula begini . ....
Lepas rehat aku ada masa PJK . sapa lagi kalau bukan cikgu suzeli yang suaranya tidak berapa merdu tu punya waktu . Dia pun masuk dengan cara yang sungguh pada aku sangat tidak sopan . Ada ke patu dia masuk lalu pintu belakang . Sungguh " no manners" . Dah masuk tu startlah dia mengajar .. aku pun dengarlah dengan sepenuh hati (ceh ! sebenarnya separuh jek )
Jeng, jeng , jeng cikgu ternampak sorang budak KRK ni lalu kat koridor kelas aku . Then dia tanya " najmi and akram mana ?"
budak tu pun jawab diaorg still kat bawah lagi .
.... Lepas 15 minit gitu ...
Najmi pun lalu , akram pulak takde . Cikgu pun panggil lah dia masuk kelas aku .
Dush ! amik kau Ina ! .. Budak 3 orang yang belakang tu dah mulalah mengganggu . Lepas Najmi keluar ...
Muhammad pun panggil aku " sab , sab sape yg masuk tadi ? "
Aku pun menahan malu jelah .. Cikgu pun tup tup terdengarlah pasal gosip tu dia pun tanya sapa yang suka Najmi . Bapak dia kena lagi kat aku . Dah mcm kena machine gun pulak .. berdas -das aku kena tembak. cikgu tanya sapa suka NAJmi ? dah tanya tu ada ke patut dia tuduh kat zarith . Zarith dengan mudah menafikannya .
Then cikgu pun menuduh aku ( kurang asam betul ! )
Aku menjawab dengan wajah yang serius " taklah cikgu " .
* * * *
Huuuu.. tarik nafas legalah aku jawabnya . Ish ! haru betul kalau benda ni sampai ke telinga najmi . Mahu malu dia dibuatnya . Lagi kecoh kalau sampai kat awek dia (jap , jap najmi tu ada awek ke ? )
Kalau takde awek ingin saja aku mencuba tackle dia . Mesti kecohkan ?
Hahahhaha
you wishlah Ina ....
* * * * * * * * * *
Novel aku dah sampai bab 5 .. lagi 5 bab ...
Idea oh idea cepatlah coming .. aku menunggumu ..
Oh ya .. ni cerita ni ..
Pagi tadi lepas keluar dari kereta . tup ! aku terpandang kearah seorang lelaki . Sape lagi kalau bukan sumber inspirasiku itu .
Wah ! sejak bila dia rajin pakai songkok , mustahil ada orang suruh dia pakai ..
Aku senyum bila tengok dia . Biasanya aku lah yang berusaha untuk menghindari dari dia yang sombong ( sebenarnya taklah sombong sangat)

Lalalallalala...~ Happynya hari ni ....

No comments: