Friday, February 5, 2010

Kaki AKu Dah didera untuk Larian Uda !

Hari bersamaan dengan 6 February 2010 merupakan acara larian uda yang kedua .. meriahnya larian uda kali ni . Yelah semua budak excited dgn larian .. Lari jangan tak lari .. Hehehe
Aku sempena ahli pasukan rumah kuning iaitu pahlawan sangat gentar menunggu saat bunyi horn (mcm bunyi lembu tau horn tu ) dibunyikan . Aku dgn rasa terkejut pun larilah laju .
Inilah carta rumah sukan ..
1 ) Rumah Pendekar = biru ( mcm awan dilangit yg hitam )
2)Rumah pEWIRA = hijau ( mcm daun kering yg bertaburan di atas tanah)
3) Rumah Pahlawan( sentiasa juara )
4) Rumah Panglima =merah ( number four memang tempat dia )

Begitulah carta rumah sukan di sekolah. Sukan akan diadakan Pada
25 February 2010 hari Khamis .. Haru .. haru .
***************************
Masa kat padang tu aku sempat mencari - cari kelibat dia . Tapi dia pulak yg takde . Aku sering tertanya -tanya .. nape dia tak lari ?
Betul ke anggapan aku selama ni . Betul ke dia sakit ?
Soalan seperti itu seperti selalu bermain di benak otakku .
Takpelah nak buat mcm mane . Kalau dia taknak dtg bukan hak , Kalau dia nak dtg lagi bagus.
***************************
Seperti yg diketahui hari ni sekolah aku ada kejohanan catur peringkat daerah . Hebat ! yelah sekolah aku sendiri jadi tuan rumah . Sebab ape?
Sebab dewan kat skolah aku tu besar mcm gajah berbulu . ( ape bendanya tu ?)
Zawani anatara salah seorang wakil catur . Yang aku ingat : Rizuan , Afiq 3KAA , Amir haziq 3Krk ,Hariz dan selebihnya aku tak bape nak ingat . Bukan apa tapi tadi aku cuma jumpa zawani , afiq ( ketot) , rizuan and hariz. yANG lain dah menghilangkan diri.
Afiq yang selalu menjeling aku ( selalu ke ? takdelah sgt jarang - jarang je ) mengaku dia tu rumah kuning . Nasib lah aku ni masih baik lagi kalau tak dah lama aku tarik telinga dia ( ish ina suka hati kau je nak buli senior sendiri ) Jahat nya aku ..
Zawani pulak terkejut sebab kakak dia dapt nombor 15 perempuan 18 untuk larian uda . Tulah kau sapa suruh taknak lari . ..Tahun depan jgn tak lari .
Lepas lari tadi Marzuqi dan makin kuruslah . Mcm nilah kurus . lepas ni jgn makan banyak - banyak tau . Alahai !
Aku dah makin kurus . Huhuhu .. Seluar dah longgar balik ...
Nape sekarang aku rasa aku nak makan ice -cream . ?
Takpelah nanti nak suruh ayah beli pizza dgn ice- cream . Ice- cream mcdonald ducklah yg menjadi kegemaran aku .
Ice- cream , Ice -cream ...

No comments: