Thursday, February 11, 2010

Yesterday Was A Fairytale

Hari ni aku sempat meluangkan masa untuk meluahkan segala perasaan yang terbuku di hati ni ( ceh !)
Semalam entah kenapa aku rasa happy sangat ( hehe)
**************
Semalam ada check gigi. Aku sebagai budak yang giginya dah berlubang dan sudah ditampal rasa takut sangat . Mudah-mudahan jgn lah nurse tu tampal gigi aku sekarang atau aku akan meraung.
Aku tak suka kena tampal gigi.. Sakit yang amat..(<_>)
Then cikgu rahman pun panggillah budak KRK .. Masa tu aku rasa lain mcm pulak .. badan aku tiba-tiba berpeluh ..( tau-tau jelah )
Cikgu rahman pulak suruh barisan aku masuk masa tu ..
Hehehe.. masa ni nurse tu dah sedia dgn alat mengecheck tu ..
Dia pun checklah gigi aku yang tak teratur sgt ni .. dia check kasar sgt..habis sakit gusi aku ni . Masa tu aku rasa mcm nak tarik je pipi nurse tu , yelah ada ke patut check kasar-kasar.. Aduhai ~
Lepas check gigi tu aku pun duduklah luar dalam barisan belakang marzuqi ..
Tiba-tiba budak KRK pun dtg.. budak laki je masa ni.
Aku pun apa lagi happy sangatlah ..
Marzuqi pun tgk aku then dia tanya " nape sab happy ke nampak Najmi"
aku balas "takde masa aku nak tgk najmi kat sini "
Lepas keluar dari bilik kesihatan aku dah meraba-raba mulut aku pasal rasa sakit sgt.. Ni semua nurse punya pasal .. ~
Tup..tup ..
Aku pun ternampaklah budak tu nak masuk bilik .. dia ada pandang aku sambil tu sibuk nak pegang mulut dia. Dia ingat mulut aku sakit sgt ke sampai kena cabut gigi .
Tak patut ~
*******************
Lepas balik tu aku pergi bilik guru kejap ..
sebab nak amik baju sukan . Lepas keluar tu . . masa tu aku nampak budak lelaki tgh turun .. Pyqa ckp tu " sumber inspirasi ku "
Aku sibuk memerhati kat situ . Alahai Ina kalau dah tak nampak tu nak wat mcm mana kan ? Dah tentu aku ni anak-anak rabun ..
Aku pun buat tak tau jelah .. Pasal aku tak bape nak cam dia. Sorrylah awk ~
***********************
Selepas le;uar dari sekolah ..aku pun masuk balik sekolah ..pasal nak makan , lapar pulak rasanya. Budak tu still ada lagi . Lepas dah beli nasi satu pinggan tu aku pun tercari-cari kat mana kawan aku duduk .
Ya Allah masa tu Tuhan sajalah yang tau mcm mana perasaan aku ..
Ada ke patut budak-budak ni pilih meja sebelah budak tu ..(sadis betul korang ni )
last-last terpaksa jugak aku duduk sebelah dgn budak tu. Sebelah meja je.. Tak payahlah lebih-lebih
Aku punya jantung dah dup, dap , dup ,dap ..
Ni semua budak tu punya pasal .. hARu .. haru
***************
Tadi lepas bunyi loceng ( menandakan waktu balik)
Aku tanpa segan silu aku pun keluarlah dari kelas yang bersepah mcm tongkang pecah tu ..
Tiba-tiba.. azwan pun lalu dia jeling aku , aku pun jeling dia
wah nak lawan mata pulak kat sini . Mentang-mentang dia pakai cermin mata.. Hmmm .. tak heran pun
Tengah dia jalan-jalan tu boleh dia pusing belakang . Then pandang aku . Dia pun berteriak " ...."
Aku yang tengah berbual dgn zawani , rasa bengang gila( dah bengang pastu gila pulak ) ish !
aku pun menjerit " Azwan ! "
Zawani yg baik hati sambung " Sewel "
Hahaha
Tak baik betul aku ni . Nak wat cam mane kan .. Ini lah lumrah hidup kita sebagai manusia. Tadi pun ustaz ada ceramah pasal kebersihan , pasal hidup. Dengar jelah ..
***********
Tadi aku nampak dia pakai baju kuning . Eh biasalah kuning sentiasa juara . Betul tak ?
Sibuk je nak ikut aku . Semalam aku pun pakai baju kuning .
Tak pernah-pernah dia nak pakai baju warna kuning , biasa pakai baju koko warna oren .
Tadi aku tanya marzuqi hari ni sukan apa ?
dia pun jawab " bola baling "
aku tanya marzuqi dia main tak ?
marzuqi cuba meneka siapa budak tu . Adakah Najmi ( tak) . Adakah Akram ( mcm manalah budak ni boleh ada dlm hidup aku) , just kawan je. Last punya jawapan baru betul . Yes ! dialah ..
Marzuqi ckp dia main tapi main acuh tak acuh je ..
Aku pun diam jelah . Yelah nak jawab apa lagi . Aku pun tak tahu apa sebabnya dia main acuh tak acuh .
Harapnya aku boleh tahu ..

Azwan , nape budak tu tak suka sukan ?
azwan: manalah aku tau
Aku agak mesti azwan jawab mcm tu ..
Hmmmm...
Ape pun semua Happy Holiday .. Jgn malas buat kerja sekolah
kepada dia .. buat kerja sekolah tau .. jaga kesihatan ..
Bye

No comments: