Thursday, February 25, 2010

Hari Ni Merupakan Hari Kejohanan Sukan Yang Ke-15

Hari ni merupakan hari kejohanan sukan yang ke .15. Jadi hari ni sememangnya meriah dengan mcm-mcm sorakan dari budak-budak mentah dan berotak . Aku sebagai budak yang aktif akan mengambil bahagian dalam pebarisan . Alahai tadi aku rasa mcm nak cair kena jemur kat matahari pagi . Kalau aku pengsan kat situ mesti kelakarkan . Hahaha
Tapi aku kuatkan diri untuk bertahan dalam upacara tu . Then yang paling aku tak puas hati ialah dengan Hj Sufaat iaitu ayah kepada kak sofea sabihah .. Kalau dah tak pandai berucap tu sediakanlah skrip ke ape-ape. Ni tidak ucap mcm siput sedut. Semput aku nak menahan kat tengah padang tu .. Geram betul .

Lepas kawat tu aku terus pergi merehatkan diri . Alamak ! nasib baik muka aku selamat dari sunburn..
Aku dah agak dah budak tu mesti tak datang . bila tanya azwan nape dia tak datang . azwan just jawab mak cik dia kata boleh cuti .
Tengok betul tidak andaian aku ..
Sebab dia malas je nak datang .. Aduhai ~
Tapi aku happylah .. yelah tak payah nak lari dari dia.. senang sikit. Hehehe

Tadi aku nampak akram nak lari dari tepi . Aku pun cakaplah kat dia 'akram lari slow-slow jgn laju -laju nanti kuning kalah '
Akhirnya aku tanya dia menang tak . Dia pun jawab dengan muka 50sen "kalah'
Aku pun just ..senyum jelah ..
Akram tu lari laju juga . Aku tengok dia lari tadi mcm angin ribut pun ada . Fuhyoo!
Untung lah sapa dapat akram tu . Dia memang orang sukan .
Azwan pulak menang lempar cakera tempat ke-3 .
Tahniah Azwan .. Kau pun agaknya memang orang sukan atau secara kebetulan je kau menang hari ni . Hihihi ( jgn marah ye wan )

Hati aku rasa pelik sangat sejak bila S.I aku tu berkepit dengan azwan . Mcm pelik je ..
Oh ya ! tadi aku nampak abang asyraf rumah biru . Rajinnya dia hari ni . Syahmi pun sama rajin juga . Abang asyraf tengok aku seolah dia kenal aku . Bila aku panggil mak aku . Aku ternampak muka dia mcm terkejut sikit. Hahaha
Padan muka abang .. Dia sejak semalam tengok aku mcm dia kenal aku . Then bila aku kat mana-mana pun aku boleh nampak dia. Aku pun senyum jelah ..
Tadi dia balik dengan cikgu kedah ... ( ANAK murid kesayangan mak aku tu )
Jealous betul... Kalau dia boleh jadi abang angkat aku pun dah cukup bagus . Kalau aku dah jadi adik dia tu mesti mcm malas nak layan .. Sengal !

Dengan happynya ku ingin menyatakan olahragawan dari rumah kuning dan olahragawati dari rumah biru . Juara keseluruhan ialah rumah biru ( tak jealous pun )
Rumah kuning pun menang .. Menang kawat lagi .. Happy aku hari ni ..

Sampai je rumah aku terus terbongkang atas katil .. argh!! penatnya..
nanti nak upload gambar kat facebook lagi .. Esok ada kelas dgn teacher maimoon . Nasib baik najmi kelas hari ahad. .argh ! hari ahad pun ada kelas jugak.. malas nya nak bertembung dengan najmi..

Apapun aku ingat pada dia ... hehehe
nak benci susahlah ..

1 comment:

tigerceria said...

haahahaha... tahniah memang kawat kaki!!! ko mmg sengaja dengki abg tu eh.. ko ni... ko kan cantik.. sbb tu abg tu tgok ko mcm x pena tgok org...