Friday, February 12, 2010

First Day Aku Bersekolah Darjah Khas

Hari ni merupakan first day aku bersekolah sebagai murid sekolah.
Walaupun tak berapa nak best( memang tak best pun )
yelah kena bangun awal pagi hari sabtu hanya untuk ke sekolah . Argh ! waktu tidurku diganggu . Tapi aku bangun jugak kononnya pergi sekolah niat nak ilmu . Hihihi
Jahat jugak aku ni . First day sekolah je aku rasa tak seronok pasal ramai pelajar yang aku tak kenal . Tapi ada jugak yang aku kenal . Nasib baik ...
Masa aku tengah duduk menulis ni aku perasan budak kat sebelah barisan aku tu ada pandang aku semacam . Then masa cikgu ajar dia tukar tempat dgn budak sebelah aku kiri aku . Budak ni pun duduk sebaris dgn aku . Masa dia tulis tu boleh dia pandang aku then mata dia terkedip-kedip , kenyit mata lagi ( sakit mata agaknya)
Aku pandanglah dia dengan pandangan selamba . dalam hati sempat aku fikir" gila ke budak ni atau dah sakit mata "
Yelah dari perhimpunan tadi asyik pandang aku . Aku ni bukannya anaconda . Hish! tak patut .
****************
Tadi lepas habis sekolah aku pun lintas jalan dgn zawani . Then aku pun masuk kawasan rumah aku lalu pagar belakang .
Masa tengah jalan tu tiba-tiba aku teringat rumah budak tu . Then aku dengan sikap rajinnya mencari -cari kereta dia . Rasanya blok aku dengan blok dia bukannya jauh sgt pun selang satu blok je .
Aku duduk blok G , dia duduk blok i . Masa tgh jalan tu aku carilah kereta dia.
Jeng , jeng , jeng akhirnya aku jumpa kereta dia . Aku ingat nombor plat kereta dia .
Aku pun stop kat situ . Aku pandanglah blok tu dari bawah . Agaknya yang mana satu rumah dia . Takpelah asalkan dah tau dia duduk mana.
Tak kisahlah yang mana satu nombor rumah dia .
Lepas diri lama kat belakang kereta dia aku pun jalanlah .
Akhirnya sampai rumah aku yang sangat dicintai tu . Hehehe
*****************
Minggu depan sekolah lagi . Aku tak kira aku nak tukar bilik juga .
Nak jugak ...
Cikgu saya nak tukar bilik no 25 boleh ?
Boleh ke ? Yeah ! boleh ...
Tadi kat sekolah aku ada nampak Amin bin Adam .
Alahai budak ni saja je buat tak kenal aku . Nasib dialah sebab aku tak sempat buli dia untuk tahun ni . Ramai jugak budak tasek pergi sekolah situ . Jadi tak payahlah aku gelabah tak tentu pasal . Ye tak?
Esok aku nak balik kampung ..
Sepupu aku belah ayah semua dah terbang ke korea . Tak ajak aku langsung . Takpelah nak wat mcm mana ...
Kirim salam kat Gu Jun Pyo and SS501 group kakak..
Anyeong hi gaseyo ( selamat jalan )kakak and abang ..

No comments: