Monday, August 2, 2010

sABTU PUNYA cirita::

bANGUN pagi ...
siap-siap nak pergi masjid
masa ni jam pukul 8 pagi .. aku pun bukak tv ..
waooooo!! kat tv ada pocoyo lah ..
then tgklah sambil makan
pocoyo dah habis ganti barney pulak
ttuttt.. one less lonely girl pun berbunyi
hadeii sapelah yg call ni ??
rupanya yaya... jawablah sambil tgk barney is a dinosour tu
rupanya dia dah tunggu ..
dia kata takde org.. jadi aku pun siap-siap nak pergi
tarik ayah aku dari melekat dgn surat khabar tu

Sampai je kat situ ..
nampak rombongan mak cik -makcik KAA
dah sampai rupanya ...
aku pakai baju hijau ..
tapi yg tak bestnya budak teknik Azizah pakai baju sukan
budak rendah pun pakai baju sukan , budak laki pun sama
hee... kiranya kitaorg ni jelah yg ganjil sikit
kitaorg pun sama-sama bertolak ke tempat pendaftaran
hehe... duduk bertenggek kat tangga tu
kat hujung sana ada budak teknik perdagangan
err.. tak hensem boleh tak ?
rasanya aku punya ice-cream lagi hensem

Nenda amik borang pendaftaran
kita yg orangorang ni kenalah tulis nama
ustaz ni manalah pulak ..
aku dah suruh diaorg call , nasib baik aku ada no telefon dia
penyelamat tu . hehe
lepas bape minit baru ustaz hafiz sampai
Then makanmakan .. makan mee dgn kuih
semua aku rembat.. dah dpt percuma amik jelah
hahaha..

Masa makan tu nampak anak cikgu rahimah
huhu.. comelnya Ikram ,
lama tak nampak dia ..
kitaorg satu rombongan pun meyerang dia
masa ni azizi kat anak cikgu yg imran
dahlah mata rock giler... pakai celak jenama apa hah kau ?
aku pun cakap dgn Ikram
"ikram, abg ni jahat tau .. tgk mata dia hitam kan , rock kan "
ceh mcm faham apa aku ckp
sekali lepas aku cakap tu ..dia tgk muka azizi dan nangisnangis
hahaha... hamik kau azizi ..
dia dah takut tgk muka kau

Abang YOP (dia suruh panggil mcm tu ) bagi ceramah
aku pun dgr jelah ..
then berexplorace ..
hmm... kitaorg ni memang takde ciri-ciri gadis melayulah
pakai baju kurung pastu lari sana, lari sini
mau koyak kain tu baru tau malu
hahah..
kitaorg berjaya siapkan semua checkpoint
buat explorace dalam masjid pun penat tau

Then yg jadi juara kumpulan Al-IKHWAN
kumpulan ni campur budak kelas aku dgn budak teknik Perdagangan
hmm.. untung
Tahniah diucapkan

mASA balik terus cabut beli ice-cream kat koperasi masjid tu
haha... lapar giler
makanlah ice cream sambil melepak kat situ
letih wo letih
tunggu yaya muncul, tak muncul-muncul
takpelah nanti aku bawakkan kinder bueno untuk dia
lagipun hari tu ayah aku ada beli banyak coklat
yg kinder bueno ni aku beli sebab murah giler
harga RM2.90
hahaha... rembatlah banyak sikit
campur coklat hitam, coklat cadbury yg bar besar tu ..
huuu macm-mcm aku rembat

AHAD punya cirita

Balik kampung hari sabtu semalam
nenek aku balik hospital jadi kenalah tgk
hari ahad ni sebenarnya aku nak balik sebab
aku nk pergi tuisyen math
boleh korekkorek markah math aku
hehe..
pergi tuisyen niat tak baik
saje jelah ..
rasanya kalau aku tahu pun aku tak bagitau org
suka hatilah nak bagitau ke taknak !

Sekali ayah kata nak hantar nenek aku pergi hospital
sampai je hospital mak guard tu ckp
kalau nak masuk tunggu kejap
yg tak bolehnya tu dia kata boleh masuk 2org je
heyheyhey .!!
nampak tak tali pinggang taekwando merah aku ni !!
nak kena flying kick ke hah???
kena betulbetul karang mahu tercampak sampai siberia
hahaha...
geram betul!!

Lepas ni aku taknak masuk lagi hospital tu
dasar hospital biol lagi bengong !!

Then balik dari hospital tu
aku sumpah seranah betul dgn hospital tu
huuu... geram je hati aku ni !!

Isnin punya cirite ::
hehe..
Hari ni ada trial PMR
hmmm .good luck kat budak-budak yg ditakdirkan untuk amik benda alah ni
diaorg ada yg periksa kat dewan, ada periksa kat kelas
berusahalah wahai budakbudak

Aku terus lepak kat kelas bila sampai
bising-bisinglah dgn budak-budak ni
cikgu linda masuk ..
hmmm..rasa sunyi pulakkan

Masa GEO cikgu maimunah panggil aku
hmm...aku ingatkan nak denda aku ke, pukul aku ke , apa ke?
rupanya nak suruh aku tulis nota kat depan ...
aku pun tulislah dalam keadaan yg mengantuk mcm kucing siam
tulis..tulis...tulis..
lenguh tangan aku .. !
budak-budak pulak bising memekak je..
tulis jelah ,, bukan memekak mcm itik bengong !
ada ke taufiq kata suara aku mcm budak-budak
budak ni bertuah betul !
aku campak dgn marker pen ni baru tau !

Then rehat rehat dgn budakbudak kecik
hehe..
Wahid and Zawa tak bertugas...
bisinglah memekaklah kat situ sambil kunyah-kunyah
aku saja bawak KINDER BUENO tu
hehe.. aku bawak untuk yaya
tapi ada jugak makhluk lain nak
kalau tau bawak semua coklat kat rumah
tapi tu coklat aku jadi dilarang bawak !

pastu , dpt result BM.
hadoyaiii!!
seperti yg aku agak kan ..
aku memang dpt B..
tak siasia mak aku bergosip dgn cikgu ek
BI pun aku dah tau result, merundum giler
hhuhu..
tak rasa apa-apa pun
entah pehal entah dgn hati aku ni
nak kata sedih , hmm..tak sure
nak kata happy , giler semcm je
HEHE..

hmm..
lepas ni tunggulah subjek lain
aku sedar sebenarnya benda ni,
sejak awal ujian lagi aku agak mcm ni
bila UF1 aku turun ..
mesti MID-YEAR naik
dan UF3- aku memang dah agak dah mesti turun
tapi harap-harap tak turun sgt..
InsyaAllah ..

Nanti berusaha lagi
hmm..

SMILE, SMILE , SMILE
rindu LING HU CONG
haha... siot

No comments: