Friday, August 27, 2010

Majlis Berbuka Puasa


Hari ni kat sekolah ada majlis berbuka puasa
masa aku tgh siap-siap tu tibatiba je phone bunyi
rupanya wahid call.. aku ckplah on the way
and then zawa mcj dia tanya aku kat mana
aku pun call dia dan ckp ..jalan tgh jam nenas(jem aje sebenarnya)
pelik betul budak-budak ni ..
hari tu aku ajak mcm tak dtg je..
hmm... ni tibatiba boleh sampai lagi awal dari aku
amboi..!! mengalahkan orang yg rancang nak pergi dah ni
hahha

Lepas mengharungi tujuh batu perjalanan
akhirnya aku pun sampai
masa sampai tu esyah,miqi,nabila, khai tunggu kat depan kantin tu
kononlah nak sambut aku ..
hoho... aku kan V.I.P(very interesting person)
hahaha...
pergi kat meja batu tu ..tgk minachi dgn mamatchi tgh melepak
yg dtg cume
intan,farah,esyah,zawa,wahid,luqman,topek,pak din,aku,nabila,khai,hafa,miqi
ramai jugaklah wakil kelas KAA ni ..
kira aktiflah kitaorg ni ..takde lah cikgu pandang rendah sgt kat kitaorg yg jahil ni

Pukul 6 lebih gitu kitaorg pun masuk dewan ..
baca tahlil , then berbuka puasa..
masa berbuka tu minum air teh , makan kurma seketul dan donut dan karipap
air teh aku tercicir sikit.. habis basah tikar tu ..
buat bodoh jelah ..haha
boleh dikatakan ramai yg dtg tahun..
satu demi satu aku tgk org-org yg dtg tu
abg haikal alim wok !
our pun rajin
cikgu rahimah bawak anak dia yg laki tu
kitaorg dpt naskhah yasin.. yasin tu cantikkkkk
hahaha..

Lepas solat magrib dan solat hajat...
perghhh.. berpeluh satu badan
memang kurus lah aku mcm ni
kitaorg pun pergi kantin ...
kantin akhirnya penuh mcm KLCC
menyelit sana, menyelit sini
akhirnya dpt jugak nasi beriyani dan air sirap sejuk
nasi pedas dan air sejuk ..nasib baik

Ye,ye.. masa untuk cari tempat makan pulak
tempat semua dah penuh ...
intan kata duduk je kat tempat wahid and the class..
wahid,luqman,fauzan,topek..
esyah pun angkat bangku...dan aku pun duduk
hahaha...
makanlah sebelah luqman tu ..
sebelah luqman tu kosong
tapi aku malas nak duduk
karang jadi lain pulak ...
kalau nak tau .... ...........................

Lepas makan tu adalah satu voice lunak ni jerit kat luqman
"woi luqman , kau baru lepas bernikah dgn bersanding ke ,? "kata firaz
aku pandang luqman , luqman pandang aku
aku: tulah kau sapa suruh pakai baju sama dgn aku
luq: kau yg pakai dulu !!
tapi tak gaduh ... cuma marah kat firaz
sebenarnya baju aku dgn luqman sama colour
colour hijau cair gitu .. ingat tak baju aku pergi masjid hari tu
yelah , baju yg tu ... dia pun pakai baju tu
dan semua org ingat kita ni pengantin sesat
naqiuddin dan senyum selamba
hadeiiilah budak ni ...............
lain kali kan aku taknak pakai baju hijau lagi


Masa makan tu ada budak ni tgk aku smcm
pastu terus makan mcm biasa
kat dewan pun...
entahlah ... aku terasa tiap kali tgk muka dia
rasa tu mcm rasa .......
entah aku pun tak sure rasa apa...
rasa bengang pun ye jugak sebab masa berselisih tu aku terkejut tgk dia
kawan-kawan dia pun ketawa
bengang tawukkk!!!
terpaksa buat muka selamba badak depan dia
just stop it.., aku tak tahan pandang muka kau
jiwa aku rasa lain sgt ....
for the first timelah kott
hadooiii...
just forget it., aku takkan sekalisekala suka budak lelaki sekolah ni
tak kiralah dia tu budak kelas pandai ....

Aku tak tarawih pun
pasal perut aku sakit
rasa nak buang air dehh
aku cepat-cepat pergi kantin
tapi bukan buat apa
cuma main-main dgn ikram
hhaha..
tak boleh blah tu ikram jatuh longkang
dia pun nangis kuat-kuat
kesian ikram ,
masa ni ikram nak kejar kucing
yg kelakar tu masa tu dia tak pakai seluar pun
pakai pampers drypers je
hahaha... kalau terlondeh tu
memang tak dpt digambarkan lagi ..


Dan akhirnya balik .
badan aku ni letih tapi ..
hari ni hari yg indah ,
hari yg penuh ibadah
untung aku dtg sekolah hari ni
sekurangnya aku boleh rasa mcm mana suasana sekolah waktu malam
seram giler wokkk... lagi-lagi masa pergi surau
hohohoh... meremang bulu roma,bulu ketiak,bulu mata

Dan tadi ..
aku nampak bulan ...
aku nampak bulan penuh
tapi bulan makin kecik
mungkin tak lama lagi ada bentuk lain pulak
pasal dah bape hari bulan asyik penuh
penuh jerawat ke ???
hahah..
taklah penuh aura lah ...
tenang jugak tgk bulan

Jumpa esok ,
kalau aku raijn ..

No comments: