Sunday, April 4, 2010

Penat mengemas Rumah Baru

Rumah baru dah siap ... hari jumaat tu aku ,ayah and adik terus balik kampung sebab nak kemaskan rumah tu . Jadi secara rasminya di sini aku ponteng sekolah darjah khas.. Sorry Esyah..

Sampai je kampung ..
Wah ! menjadi perkataan pertama. Yelah rumah dah cantik ,sape tak suka
Sepupu aku semua balik ,ada yang tak balik ..
Aku dapat barang dari korea. Bersama dgn autograf Gu Jun Pyo .
Mcm tau-tau je kakak sepupu aku ni . maklumlah aku ni peminat F4 .
hahahaha...

hARI Jumaat ...
masa balik aku duduk kat kantin . pasal aku tau s.i mesti takde kat sana .
duduk amik angin . Tiba-tiba...
baharani gila datang . Dia ckplah pasal s.i . Blah,blah ,blah
bising mcm mak nenek ...
dia nampak kereta s.i lalu ,pastu ckp dgn aku .
mak aih !! dahlah ckp depan harvind .Habislah aku ....
kena lenyek.. hahaha..takde kena mengena pun . Harvind tak kisah pun .
S.i boleh tolong tak ???
Tolong stapler mulut baharani boleh tak ???
mulut dia mcm murai ....geramnya!!
masa kau takde , wah ! mulut dia bukan main kurang ajar .
nak rasa pelempang aku agaknya... memang jenis makan lempang tau budak ni .
Sabarlah ..

Cuti dua hari ni , boring takde kerja sekolah .
cuma sivik jelah ..powerpoint pasal rumah tradisional.
rumah panjang ke aku and the group dpt.Agaknya lah ...
Aku baca novel Twilight New Moon .
The best one , cerita dia kejap sedih , happy , kdg-kdg menguji naluri aku jugak.
Bab 1 and bab2 memang betul-betul part yang ....menguji naluri aku .
Apalah edward dgn bella ni . I say that story have some blue.haha
Pada orang yg tak faham buat bodoh jelah ..
and then . bab 3 pulak , part yang sedih ..edward leave bella.
I hate you edward ! (berdrama kejap )
orang kampung pulak happy dgn pemergian Cullen . Huh! tak patut.
Begitulah perasaan aku bila baca buku New Moon ni .
Terbayang muka edward masa baca tu .Hensem !
hehehehehe

Jumaat hari tu tgh-tgh lepak ...
ternampak panda . Hmm..masa balik baru dia beli makanan .
Memang masa rehat tu aku nampak dia masuk library . Aku tak puasa jadi tak payahlah nak masuk library tu hanya untuk cuci mata . baik menjamu selera .
Panda memang malas nak pergi makan masa rehat . masa balik baru rajin nak makan . takpelah ...

Mak aku pergi kem kat mana entah ..mersing kot.
Dua hari dia tinggalkan aku . hari Ahad baliklah ....
sebenarnya mak aku tak nak pun pergi mersing tu . Tiba-tiba pengetua ni mengada-ngada nak suruh mak aku pergi . Haish !! marah ni (hahaha)
bila balik kampung tu aku dpt makan sedap-sedap
dapat cupcakes , Yummy !!
dpt cake coklat , Yumm...
dpt tengok semua barang-barang dari korea yg sepupu ku beli .
Semuanya dlm bentuk CD atau buku , dlm edisi luxury . Tak taulah bape won.
dia tunjuk Boys over flower punya kotak .
Ada soundtrack , F4 Badge , autograf ,
pastu barang SS501 , album terbaru dia, album sebelum tu pun .
Mak Aih !! aku dah jeles ni ....
Nanti aku dah besar aku pun nak pergi korea .. hehehehe.

1 comment:

rynasri said...

bapak r berapi aq kat sini membacanya ..
wei ,, kaw cakap nan cousin kaw g ckap laa ..
aq nak tengok wei tandatangan gu jun pyo !!
gua tengah jeles ni ...