Saturday, April 24, 2010

Komputer ku rosak...then get a new laptop

Dah bape hari tak post baru ..
the problem adalah.... laptop aku rosak..
aku tekan and tunggu ..kat skrin warna hitam je.
hampeh langsung tak keluar gambar ..pelik tu jelah yg aku boleh ckp
rasanya laptop ni tak pernah kena thunder or storm ..
ni tiba-tiba je tak keluar gambar ..aduyai
aku ckp kat mak aku ..
dia tak marah .. tapi nanti mcm mana dia nak buat kerja..
and malam tu jugak ayah aku ajak pergi kedai komputer beli laptop baru
esoknya aku dptlah laptop baru ,..
ni tgh tessting laptop barulah .. hehe:)

hari ni kena pergi sekolah ganti ..
sebenarnya aku malas nak pergi ..
tapi sebab ayahanda(cikgu rahman) aku dah ugut mcm-mcm ..
jadi aku dgn takde hatinya pergilah sekolah
sekali tak belajar lah .. ada teknik menjawab soalan
aku kena berasak dgn budak-budak form3 untuk masuk ke dewan tu
aduyai..berpeluh satu badan
exercise..

lepas rehat tu
cikgu haslinda suggestkan sambung kerja kayu
aku and the geng memang agreedlah pasal
aku tak larat duduk dalam dewan tu
pas tu kena layan kerenah budak 3KAA yg giler kepala tu
pyqa,kerja kayu aku tinggal sikit lagi .. hehe jgn jeles..

Hari jumaat hari tu "out suzeli" (cikgu suzeli kita)
korang jgn salah faham dgn maksud ni..
aku and pyqa memang letak panggilan memang untuk cikgu suzeli
kalau nampak dia "eh tu our suzeli"
maksudnya cikgu suzeli kita.. hehe
cikgu suzeli ada buat satu aktiviti
aktiviti ni kena guna kompas

group aku diarahkan pergi ke pondok guard
kitaorg pun pergilah cari klu kat situ
wah! mcm main "blues clues " pulak
lama jugak nak cari klu tu
pak guard dalam tu buat bodoh je
masa aku minta tolong
ceh! sombong
last-last pyqa jumpa klu tu kat dalam pasu bunga
aduyai cikgu ..napelah letak kat tempat susah sgt..
lepas tu kenalah guna kompas untuk cari kedudukan koperasi
dah jumpa tu cepat-cepatlah pergi semula ke astaka
and group aku dpt no3.. cayalah..
hehe.. susah jugak nak buat tu
lencun satu badan..

hari tu aku try potong kayu
sekali pegang tu ..
hmm..aku pulak yg gerak bukan alat memotong tu yg gerak
malang..mcm tak mkn nasi dua tahun pulak aku ni..
tadi pun sama..kayu tu siap terpelanting lagi
aduhai~..aku ni memang takde kemahiran ..

masa kat kantin tu aku duduk rehat kejap
panda ada kat tepi tu
ehem3...aku pun tengoklah dia.
lama lah jugak aku tengok dia
sekali ,,
aku nampak muka jerry yan masa tengok dia lama-lama tu
argh!! apa dah jadi sama otakku..
mcm mana muka jerry boleh lekat kat muka panda
ermm..sebenarnya bila tgk lama-lama muka panda tu
memang ada iras-iras jerry gitu ..
pada hidung and mulut dia.. seiras sgt..
ooouu..ter..pikat aku
memanglah panda ni..
nasib baik aku tak bape gemar dgn dia ni..

nurin,
nanti aku tunjuk mana satu panda aku yg
ada iras jerry tu .. hehe
tapi aku rasa kau tau budak ni
sebab aku selalu puji dia kalau dia lalu kat kelas aku
haahha.. sewel

Aliah !!
sorry lambat wish kau punya birthday
serius ni ..laptop aku rosak
tapi aku dah dpt yg baru
and now
"Happy birthday Aliah " t
aku harap tahun akan jadi tahun yg best untuk kau
jadilah pengawas yg berdedikasi
dan pastikan result kau baik .
i know that i can count on you
you smart ..and keep be smart ..
hehe

note from heart ;aku rasa mcm ada satu benda
yg aku tak taip hari ni ..apa ye,
hmmm... korang perasan tak apa??
argh! biarlah ..
eih..tak patut tau kau tulis mcm tu
sedih aku bila kau ckp mungkin pindah
huhuhu... nangis karang
rasa cm ternampak kat angsana
ergh!! sengal
bilalah dia nak berhenti wujud dlm hidup aku
when??
even i hate him
but deep in my heart i still like him
stupid..

No comments: