Monday, March 22, 2010

Monday Is Sick Day .But Happy

Hari ni hujan lebat..
aku paling tak suka hujan .Aku dahlah menghadapi selsema dan sedikit batuk-batuk.
Aku pun tunggu kat tepi koridor yg dekat dgn kantin .
Jeng,jeng ternampak najmi ,akram and sorang lagi tgh melintas .Dahlah hujan , diaorg pergi main lagi .Aku pulak risau .Yelah nanti diaorg demam.
Masa tengah menunggu tu ...
Aku nampak syahmi and geng,S.i pun ada .But aku dah tak kenal yg mana satu dia..
Yelah dah namanya pun rabun jauh...

Aku dah agak asal naik je sekolah mesti kena bebel .Bagaikan petir menyambar bumi.
Pagi-pagi nak masuk dewan .banyak kerusi,meja yg kena diangkat .
Aku ingat nak angkat sekali. tpi disebabkan aku ni dah terkena flu and cough .laratlah sgt.
aku pun tengok je diaorg angkat . Rasa kesian pun ada.Nak jerit padan muka pun ada.
hahahaha...
pagi-pagi ada perhimpunan .biasalah semua sekolah pun akan ada perhimpunan .
tak kiralah sekolah swasta ke , sekolah pondok ke , sekolah maahad ke ,
semuanya ada perhimpunan.Sebab biasalah dah naik cuti ni cikgu-cikgu mesti rindu nak menghukum kita dgn bermcm-mcm kerja rumah .
Hari ni mcm sadis ..
Bila check balik jadual memang tak bape padat .But yg buatkan is jadi padat ialah kesilapan semua orang .Dan I hate this ......
masa sains ingatkan kena pergi makmal. rupanya tak payah dan kena naik balik.
masa geo ingatkan kena pergi makmal rupanya tak payah buat penat je ..
Aku pun kena naik turun tangga.very tired..

Aku tertanya nape sekolah mesti pakai tangga yg penuh dgn graviti dan sempit.
kalau sekolah tasek utara dulu takde pun tangga sempit .Tangga kat sekolah aku semuanya luas mcm tangga kampus.Rindunya kat sekolah rendah dulu.
Semua memori aku masih ada.,aku masih teringat mcm mana bangunan sekolah tu .
walaupun dah lama tak nampak .Argh..sindrom ni dah dtg semula ..

Semalam pukul 7 malam tgk soccerkids kat tv3..
yelah perlawanan akhir.AKU saja je nak tgk budak-budak yg hensem kat dalam tu .
MasyaAllah..budak 12 tahun pun aku nak mengurat .tapi budak-budak dia memang hensem,tinggi, pandai main bola...(pakej main bola tu tak penting)
yang penting hatinya .Keikhlasan itu yg penting..
ada ke lelaki yg hatinya ikhlas dan beriman kepadaNya(ok iklan kejap)
semalam budak soccerkids lawan junior soccer singapore.
budak soccerkids aku tengok memang cukup segak bergaya ..and aku yakin diaorg menang
budak junior soccer singapore pulak budak dia memang nampak hebat.but tak segak mana pun..
Dan perlawanan pun bermula.Jaringan pertama dijaringkan oleh muhammad
Syafiq Rizuan.budak syafiq ni dapat jaringkan 5 gol.
Wah !! hebatkan budak ni.Ini memang kebolehan semulajadi.budak penang ..
selain dia ada lagi .nama budak ni Nazrul Naim .Pergh!..muka dia hensem..
tapi muka dia gelap sikit..yelah dah namanya pun pemain bola.
budak ni dapat jaringkan 3 gol.Dialah yg selali membantu syafiq jaringkan gol.
dia pastkan kat syafiq,,dan syafiq jaringkan..penontonpun bersorak..
Soccerkids menang dgn 11-0..
amacam sadis tak ??
singapore just dpt zero..zero yg takde nilai..
Aku nampak Faizien adik fitri , dia pun main jugak dlm tu ..
masa kedua...ada ke patut masa dia nak tendang bola tu .budak singapore ni boleh tolak dia seolah dia ni tiang plastik yg tak berguna .
Mentang-mentang faizien ni kecik..ditolaknya sampai dia jatuh .Aishh..tak patut
Hari ni rasa sunyi je..
asal ??
dpt sindrom baru ke??.. sindrom ingatkan wajah Ammar kot..hahaha
serius Ammar memang tak hensem.but dia berkualiti .budak EC kan...
S.i ...
aku langsung tak nampak dia hari ni..
walaupun dia jalan sebelah aku .tak ingin aku pandang..

Masa ni aku nampak cikgu salwa balik..
aku pun tegurlah dia" hati-hati jalan cikgu "
aisyah pun ckp kat aku " amboi dgn mak bukan main baik, nak mengurat anak dia ke "
kurang asam...dgn anak dia pun aku jarang bertegur.inikan pulak nak mengurat..
simpang jalan jelah...
najmi ada awek ke?? dgr cerita dia dah ada..
jgn haraplah...sampai bila-bila pun aku takkan mengurat najmi tahi lalat tu ..

sudahlah...
jgn terlalu memikir pasal ni...
jauhkan...
tapi still nak ingat Ammar...argh.
flu aku masih belum baik..
tapi dah ok sikitlah... batuk pun sikit-sikit .

No comments: