Friday, March 19, 2010

Dah Berhabuk Belum ni..?? Lama Ditinggalkan Oleh Aku Yang Mencari Ketenangan Di Kampung

Assalamualaikum...
Sungguh lama tidak menulis post baru . Maklumlah aku sibuk bercuti kat kampung
Bertolak ke kampung hari isnin , balik hari khamis ,then balik pontian semula .
Hari jumaat baru balik johor negeriku..
Masuk je rumah .Ahah! Terubat sikit rindu ni . Aku rindu sangat kat bilik aku ,rindu kat kucing aku ,dan semuanya... Tidak temasuk S.i ye...

Ehem hatiku ketika ini berasa sangat gembira . Masa balik kampung aku dapat berita yang aku ni dah dapat anak sepupu yang baru . Aduhai ! Happynya
Nama anak sepupu aku tu Rafiq. Dia comel sangat .
Tapi masa melawat anak sepupu tercinta tu aku lupa pulak nak bawak camera.
Adush ! menyesal .
Tapi aku cakap kat Rafiq yang nyenyak tidur(aku tau dia tidak mendengar)
aku akan ambil gambar dia bila dia besar . Aku bisik mcm tu kat telinga dia .
Then aku ternampak mulut dia senyum seolah dia mendengar apa yang aku bisikkan . Ahhh..sayang Rafiq .
Nanti rafiq besar ,rafiq jgn lupa panggil saya Auntie Ina . Hihihi
As far sekarang aku ada 3 anak sepupu . Dan setakat ini semunya lelaki .
1. nama dia Hazim
2.Nama dia Haziq.. budak dua orang ni memang adik beradik .
3.Rafiq. ni bukan anak beranak dgn dua orang kat atas tu .
Budak-budak kat atas ni semuanya masih bayi dan sangat comel .

Asyik berkepit je . Aku ada novel baru .Cerita novel ni best sangat .Dan naskhahnya sangat tebal .Walaupun bahasanya sedikit sastera tapi aku cuba juga memahami maksud disebalik huruf yang disusun menjadi satu perkataan itu .
dan akhirnya aku faham . Wah ! sedikit bangga dgn diri sendiri .
jalan cerita dia sangat kelakar , penuh dgn komedi dan yang paling penting buat aku lebih berImaginasi . entah mcm mana aku boleh terbuka hati ini nak membeli novel yang setebal kamus dewan tu . aku terbaca pasal cerita ni kat newspaper
bila baca sinopsis dia ,aku rasa dah terpikat dgn cerita tu .
Jalan cerita yang penuh dramatik dan komedi juga percintaan .I wonder if that story is really do . Aku tertanya how a woman can ecxept a man that are just same like chicken .Dgn rambut yang merah ,bahasa yang kasar bersama dgn permpuan yang bekerja sebagai seorang novelis dan cupid .
But dissapoint me , it not real one but just a fiction of imagination .
Tajuk novel itu ialah " Aku Kan Novelis"
Tengah -tengah baca tu kdg-kdg aku ketawa , kdg-kdg senyum . Alahai ~ dah angau rupanya . Bukan angau apa pun cuma terlalu berimaginasi . Hahahha...

Keadaan di kampung ...
bangun pagi dan terdengar bunyi kokokan ayam sesat jiran mana entah .
Lepas melakukan apa yang wajib dan siap mandi . Aku terbongkang di hadapan televisyen . nampaknya tiada siaran menarik.
jeng,jeng,jeng masa tengah mengalih tu . Aku ternampak satu siaran ni.
ada Adam Lambert and sapa entah . ada temubual tu ...
Aku pun stuck kat rancangan singapore tu .makluMlah ada Adam kat situ .
Aku pun dengar jelah apa yang dibual bicarakan tu ...
Bila tengok lama-lama hensem jugak Adam Lambert ni ..Hahahah..
Apa kes ni ????
Tapi betullah memang really hensem .Aku pun tak tau apa yang dah jadi dgn otak aku ..terimalah hakikat .
Tapi sayang sekali dia tak suka perempuan .Dia suka lelaki ...
that sound he is a gay ..very dissapoint me ..but its alright I don't worth it

Apapun kena siapkan semua kerja sekolah yang berlambak...
Aku ada sedikit rasa tertanya-tanyalah .. kat seseorang .
Adakah benar aku mengenali dia ..??
tapi aku tak rasa yang itu dia ..aku rasa itu orang lain ..
takpe nanti ada masa aku tanya ..adakah benar itu dia...
susah nak terima hakikat . But..nantilah ...

Ketenangan di kampung buat aku lupakan semuanya. Semua masalah dia bandar dan kerja sekolah ..hihihi
dapat jumpa sepupu aku yang hensem dan cute .
maklumlah dah sekian lama kitaorg tak berjumpa ..
kdg-kdg tu kalau jumpa duduk menghadap dan mata terkebil-kebil mcm anak patung.Maksudnya tak tau apa yang nak dicakap ..
sepupu aku yang bernama fadli atau senang dipanggil uda sibuk tgk cerita santau
yelah dia memang gemar cerita mcm ni . kdg-kdg masa tgk tu kening dia berkerut seribu maybe tengah hilangkan segala rasa seram dan imej yang keluar dari cerita tu . Dan aku macam biasa ,takkan pernah tgk cerita yang sememangnya merepek. Sungguh dungu" ...

esok nak tgk Down With LOve ...
hai hink hai hav huu...
apa maksudnya ..???
sapa rasa dia pandai cepatla bagi jawapan ...
kalau aku cakap perkataan mcm ni kat seseorang apa yang akan terjadi .
Adakah dia faham akan maksud ayat diatas ???
atau sekadar mengerutkan dahinya ???
apa sajalah ... yang pasti bukan urusan aku .. hihihi
budak-budak tak layak bercakap pasal cinta...


No comments: