Wednesday, March 10, 2010

Hampir Menangis , Tapi Happy Semula

Hari ni memang hari yang bengang sangat pada aku ...
Pagi -pagi cikgu Ainon masuk nak bagi kertas arab . Dia tanya kenapa aku jawab melayu dalam kertas tu . Dia pun cakaplah yang aku dapat kosong ..
Hmmm..Aku pulak , hati aku rasa dah terbelah dua , then mata aku dah berair .
Tup,tup aku pun menangis kat situ . Huwaaa!! malunya ..
Masa tu aku cuma terfikir sesorang . Anis kat sebelah aku pulak rasa kesian dia pun pujuk aku " sab jgn nangis kat sini , nanti aku suruh s.i pujuk "
Bila aku dengar dia cakap perkataan S.i lagilah meleleh air mata aku ..
Cikgu pun panggil nama sorang demi seorang .Aku punya jantung dah berdegup semacam . Kali kedua lepas jumpa Ammar hari tu ..
sampai je nama aku . Jeng.jeng rupanya aku dpt B arab ..
Alhamdulillah ~ .. Rasa nak sujud syukur kat situ jugak..

Then masa cikgu rahimah . Aku memang tak sabar nak dpat kertas Pendidikan Islam . Macam tak percaya aku dapat 94% ..
Zawani pulak tertinggi ..Tahniah zawani .
Zawani sibuk bercerita tentang Azam yang gila . Hihihi
Dia cakap masa kat masjid dia nampak azam punya tangan ada luka gitu
Dia tanya azam kenapa ?
Azam pun jawab dia amik pisau dia pergi potong tangan dia sebab math dpt B ..
aKU rasa nak tergelak bila dia jawab mcm tu . Tak mcm gila bunyinya ..
Huuu memang gila . Rupanya tangan dia bukan terluka sebab pisau dasar pelakon seantero tak bertauliah betul azam ni . Tangan dia terkena tempat salotape yang tajam tu .Hahhaah

Zawani pun ada cakap S.i penyibuk gila semalam . Kacau je dia nak cakap dgn Azwan . Aku pun senyum jelah .. Biarlah dia . Hmmm...
Tadi masa subjek seni aku and 2KAA kena pergi kantin . Belajar kat kantin .
Meriah jugak.. Aku duduk belakang sekali . Tapi aku tetap memberi sepenuh perhatian terhadap nada suara cikgu yang slow sangat mcm tak pakai microphone
Cikgu bagi kertas seni . Bila nampak je markah tu ..
Aku pun terdiam seribu bahasa , yelah terkejut dapat 50% je ..
Aku tanya muhammad dia dpt berapa . Lagi bawah rupanya .Lega hatiku ini .
Muhammad dpt 45% je . Hish ! kesiannya
Result muhammad pun mcm merosotlah skarang . Apa kes ni ?
Ni mesti pasal kes awek dia . Asyik berangan je tu ..
Tak silap aku muhammad ada banyak koleksi C . Alahai muhammad .~
Kesian Luqman . Masa tengah bercakap dgn aku tu .Muhammad and the geng memang nak kacau dia . Zul pulak amik kertas kajang yang panjang tu nak pukul luqman . Muhammad pulak dgn selamba pergi tendang punggung luqman .
Hahahah... Aku sempat menunjukkan tanda Two Thumbs kat mamat .
Muhammad pun bukan main sokong . Aku dgn mamat ni memang kadang-kadang jahat . Aku selalu mencabar markah dia . Setakat ini akulah yang menang .

Akhirnya masa seni pun tamat . Tadi ternampak pandamen .Muka dia serius sgt .
Mcm marah je .Argh~! biarlah dia maybe penat sgt kot ..
Aku pun tgk kat situ ada bharani je .S.i pergi berjalan cari angin dengan Azwan rupanya . Aku buat selamba kepala je . Sebenarnya masa tu tgh berfikir nak jalan kaki ke nak tunggu mak yang amik . Akhirnya aku membuat keputusan nak tunggu mak . Tengah sibuk berbual dengan pyqa tu . Aku dengarlah satu suara memanggil nama aku "sabrina " .
Aku rasa mcm kenal je suara ni . Hmmm..memang aku dah agak tu suara bharani .
Dia pulak dtg kat aku pergi ckp " S.i ada kat sana " .
Alamak ! muka aku dah memerah ni . Kau jgn mcm-mcm baharani .Aku taekwando kau kat situ nanti .Maunya terbang ke gurun pasir sana .
Aku pun pergi halau dia . Hish ! sibuk betul .
Aku dah nampak kepala AZWAN terjenguk-jenguk tu .Tgk bharanilah ..
eee AZWAN ni bukan nak tolong aku . Adalah jugak dia tolong tapi tolong ketawakan jek .Sungguh cruel ~
Baharani ckp muka aku dah merah . Kurang asam punya baharani . Penyibuk je .
Pergilah buat homework sana lagi bagus .

EEEeee bengangnya hari ni ~
Tak taulah apa yang S.I fikir AZwan cakap muka S.I dah merah masa tu .
Hmmm...aku pulak tak percaya . Balik tadi pun nampak lagi kereta dia .
Masa pergi kedai makan tu pun nampak kereta dia .Masa balik rumah pun nampak kereta dia . Argh!!
Masa kat Dahlia Cafe aku perasan kereta kat sebelah aku ni mcm kereta cikgu redzuan .Heheheh..
Sekali ternampak cikgu redzuan , cikgu md Noor and ustaz zul lalu sebelah kereta aku . Cikgu mohd Noor nampak aku then dia senyum je . Rasanya memang dia kenal aku tu . Masa cikgu memandu cikgu redzuan pulak tgk aku sekejap kat tingkap . Pergh!! mcm tak pernah tgk aku je ... bukan apa diaorg nak pastikan betul ke tu anak cikgu Azizah ...~


1 comment:

tigerceria said...

cian nye sab nangis....... relak la sab ko pandai la.... biar btol ko nk terajang bharani smpi gurun??? wowo.... hahahahahahahaha tetap ade S.I............