Saturday, March 13, 2010

Just Back From Hometown

Fuh...
Aku baru balik dari kampung . Balik kampung pasal ayah aku nak tgk rumah yang sedang di renovate tu . Argh layanlah ..
Aku bukan tak suka tapi . Disebabkan kerja pembaikan tu banyak . Jadi habuk-habuk durjana banyak bertebangan . Laratnya aku menggaru badan aku .
Setiap minit , setiap saat kena garu sana , garu sini ..
Kurang asam punya habuk durjana . Tak cukup dgn tu nyamuk durjana pulak sibuk nak hisap darah aku ..
Hei nyamuk aku ni dahlah ada darah rendah .. Lagi kau sibuk nak hisap darah aku

Esyah masuk darjah khas.. Adakah itu benar. Woi kau kan dpt pangkat 1 .
Apsal busy sgt nak ulang.. Ayah kau ni tak baiklah dera kau esyah ..
Yeah kat kelas aku ada budak 2KAA. aKU tak larat nak duduk dgn budak sekolah mana entah . Budak tu boleh sesuka hati dia kutuk-kutuk orang .
MasyaAllah apalah nak jadi budak zaman sekarang .
Aku pun diam je dgr budak tu kutuk-kutuk orang lain .

Tadi ajak ayah pergi tukar cermin mata ni . Sebab aku rasa cermin dah kelabu
asap . Tu pasal nak tukar . Nak tukar bingkai sekali .Ayah kata boleh ..
Yeah !! sayang ayah ..
Malam ni nak ajak ayah pergi angsana . Nak pergi kedai buku . Aku beli novel baru. Maklumlah esok nak balik terengganu ,perjalanan jauh ..
Duduk sana sampai hari khamis .
Mata aku dah tak bengkak ni . Abg suruh aku letak dua tin minuman yang sejuk kat mata selama 5 minit . Jeng,jeng hilang jugak bengkak ni ..

Semalam tgk Down With Love .Wah !! Jerry begitu ikhlas .
Jelesnya..Dgr tak ayat yang mcm mana dia ckp kat ELLA .
hUH' pATUtnya dia cakap ayat tu kat aku .
Cuba bayangkan kalau dapat jerry . Zawani mesti jeles giler .
Hahahah..Ini memang benar-benar sadis .
Apapun tetap pada Jerry ~

Masa cuti ni aku harap dapat jumpa Ammar . Ammar balik kampung ke .?
Aku tengah mencari sedikit lagi maklumat tentang Ammar . Dia sekolah EC.
kElas apa ?? hmm..yang itu terlupa nak tanya spy aku .Nantilah ..
Kalau malam ni dpt tengok Ammar dari jauh pun takpe. Kalau tak dpt dia kebas adik dia.. Hahhaah.. Sadisnya .Tapi aku lebih mengenali dia .. Dia baik~

S.i ckp keputusan dia agak teruk ???
maksudnya ???
Aku rasa keputusan dia lagi baik dan menarik daripada result aku yang memang
teruk tahap cipan ..
Aku punya ada yang teruk . Aku rasa dia takde kot..
Huh' dia memang jenis yang berahsia . Tu je yang aku dapat baca dlm diri dia masa aku tengok dia . Benda lain ?? ( tak dpt tafsir langsung)
Biasanya kalau aku tengok diri orang lain aku boleh agak dia mcm mana ..
Ada juga yang aku memang tak boleh baca diri dia .
Adalah sikit bakat aku tu .. interpersonal ~

Tadi ada kelas dgn cikgu maimoon . Pergh!! mencabar punya soalan . Aku dah lah tidak berapa pandai dalam logik ni . Aku sangat kecewa dgn adik aku yang memang yang pemalas tu . Dia dpt C sains . Apalah nak jadi??
Math dpt B .. Pelik betul budak ni .
Dari result dia aku boleh agak yang adik aku ni tak rajin membaca segala jenis fakta kecuali ada org yang menerangkan pada dia . Sebaliknya dia berkebolehan dalam logik (math ) . Berbeza aku dgn adik aku sorang ni ..
Aku mcm biasalh rajin membaca , rajin menghafal . Takde bakat dalam mathlah
Takpelah nanti berusaha lagi ..


1 comment:

Aisyah Suhaimi said...

mne ade aku busy!ayah aku nk aku msok darjah khas tu!aku sbnarnye dpt pngkt 3..salah tgok mse tu!aku siap check PPADJB lg tau!aku dpt salah info..