Thursday, March 11, 2010

Hari ni ADA Program Maulidur Rasul


Hari ni ada program maulidur rasul kat sekolah . Jadi kitaorg tak payah nak naik kelas Sampai je dewan tgk takde apa-apa pun . Semua gelap . Aku hanya menunggu senior yang serba tahu pasal dewan tu untuk bukan lampu. Then cikgu Ainon masuk
dia terkejut pasal kerusi semua belum susun . Tikar yang budak petang guna pun belum kemas . Then aku dan mak aku tolong susun kerusi kat dewan tu . Sadis!
Senior yang luar tu tolong angkat tikar . Masa tengah susun kerusi tu aku ternampak najmi .
Pergh! muka selamba kepala bukannya nak tolong . Patutnya dia masuk and tolong .
Huh' batu ..
Then Najmi pun masuk dan menyibuk . Cikgu Ainon pun suruh dia kutip sampah . Tulah selamba kepala lagi ... Kan dah kena ..
Aku yang tengah susun kerusi menghadapi sedikit kesusahan . Najmi yang baik hati pulak tolong angkat kerusi ,aku pulak tolong susun kerusi .
Si Taufiq dah mcm-mcm tu . Hahahha...
Rajin tak anak cikgu azizah dgn cikgu salwa ni . Bukan apa rajin sebab disuruh je ..

Then majlis pun berlangsung mcm biasa . Ustaz suruh selawat . Then ada nasyid .
Budak kelas aku yang tukang nyanyi ..sedap tak . Ehem..mak aku suka suara wahideen ..
Hmmm...suara wahideen tu sedap masa bernasyid . Wah! wahideen ada bakat terpendamlah
Aku pulak tukang dengar yang setia .

Tengah dengar ceramah tu boleh teringat S.i .Hahahaha.Aku pun sibuk mencari S.i kat depan tu . Err langusng tak jumpa . Tak datang kot. Azwan ada tadi . Masa rehat tu aku sibuk termenung tgk nasi beriyani kat depan mata . Masa tu tgh berperang dalam hati nak makan ke taknak . Maklumlah takde selera ..Akhirnya aku makan jugak . Sekali dgr suara syahmi bising-bising . Kan aku dah kata mcm burung gagak tau budak ni . Tengah pandang syahmi tu ..Eh ! S.i datanglah ...ahahahah ( apa tandanya tu ) Aku tgk S.i kejap je ..Malas nak tgk lama-lama . Tak best .

Lastly masa balik aku pergi kantin kejap ..Nak rehatkan mata.
Maklumlah pagi tadi masa aku bangun je tekak aku rasa sakit sgt .
dari situ aku dah boleh agak yang aku ni demam . Tapi biasalah aku , mana pernah amik kisah pasal ni .
Lepas mandi , pakai baju . Aku pergi ke meja makan . Mak aku tanya nape mata merah ? . Aku pun diam je ..Mak aku memang dah tau tu aku demam.
Aku pun pelik macam mana boleh demam ni ..
Mata aku merah pasal aku menangis semalam . Tension memikirkan masalah .
Aku pelik aku rasa aku tak cakap apa-apa yang salah kat zarith .Kenapa mesti dia menangis and bagitau kawan-kawan dia aku yang buat dia nangis
MasyaAllah ! aku rasa mcm nak lempang je muka waniey masa tu ..
Apapun sabarlah ... Waniey pergi marah -marah aku kat makmal .
KUrang ajar betul !
Si Zarith pulak apsal manja sgt . Aku cakap dgn nada yang gurau-gurau je . Tiba-tiba dia pulak terasa . Dahtu boleh menangis .Lantaklah air mata kau !
Time tengah kena marah tu ,dada aku rasa sakit .. Alamak ! datang semula ke ?
Tahan jelah .. Sampai je rumah aku pun nangis . Lepas nangis tu boleh tertidur manalah mata aku tak bengkak . Sampai sekarang still terasa beb ..

Aku pergi dewan kejap sebab nak cari mak aku . Dah jumpa tu dia suruh pergi kantin pasal nak makan ..
Tengah on the way tu ..nampak panda tgh berbual dgn cikgu ..
Jeng,jeng aku ternampak syahmi ,azwan and S.I tgh jalan .
Apalagi ..aku dah rasa malu ni ..muka pun maintain vogue je ..
Tiba-tiba ..Si syahmi tu patah balik dgn S.I entah apalah yang dibuatnya .
aKU pulak tgk Azwan ketawa mcm mengilai . Huh'
Aku pun tak faham sebenarnya maksud perbuatan diaorg yang giler selamba tu .
Maklumlah aku ni belum menguasai " bosy language" .Jadi kalau korang nak pakai bahasa badan kat sini pastikan kena ada seorang penterjemah .. HahahahHAHA

Hmmmm...aku sediit bangga dgn abg Aslam .. kerana menjadi tokoh pelajar maulidur rasul ..
Untuk perempuan pulak Kak Diba yang jadi tokoh . Cayalah kak ..!
Rupanya tokoh -tokoh tu mak aku yang pilih .. patutlah
Kalau abg aslam tu aku memang dah boleh agak pasal dia memang alim .
Untuk kak diba memang aku expect langsung ..But aku happy untuk dia .
^_^ (MASTERPIECE )

No comments: