Wednesday, March 10, 2010

KecohNya ...Layanlah

Lepas habis kelas sains . Kejap je kelas tu .Cikgu rostena memang sayangkan kitaorg. Aku mcm biasa pergi ke kantin sebab nak relaxkan minda kejap . Terlalu banyak guna sistem neuronlah hari ni . Yelah kena hafal sains , pastu math .
Aduhai ~

Sampai kantin aku sibuk terjenguk-jenguk . Ahah! nampak cikgu rahimah . Apalagi serbulah dia . Sibuk menanya sapa yang 10A1 . Cikgu pun cakap Afiqah budak 5ST1.
aKu pulak dah terngannga luas kat situ . Alahai ~
Macam tak percaya kak fiqah ketua sidang redaksi buku bitara tu . Fuhyoo.
Tabik spring kat kakak ....

Aku telefon mak aku ,dia ckp dia ada meeting . aRGH ! hotnya ..Pengetua ni semalam meeting , hari ni meeting . Bilalah nak berhenti meeting ni ..
Aku pun cakaplah nak jalan kaki dgn zawani .Si Zawani pulak takde mood nak jalan kaki . Jadi kenalh tunggu sampai mood dia ada . Aku and the geng pun duduklah kat kantin bising-bising . Wahideen pun ada sekali .
Sok sek,sok sek ..Bergosip je kerjanya .Bukan apa kitaorg cuma bergosip pasal keputusan periksa yang acap kali dapat markah terburuk iaitu subjek KH .
Aku pulak mcm tak percaya wahideen punya Arab C . Tak patut .Sampai ke hati .
Aku ingat wahideen punya Arab dpt A . Hmmm..alasanya "ni ujian pertama jadi slow sikit, nanti dah tgh tahun baru dptkan A"
Ceh ! wahideen .Alasan kau tu langsung tak konkrit pada telinga aku ni .
Hahahha.. Apapun lain kali kita akan cuba yang terbaik ..

Masa tgh jalan tenampak Azwan kat blok KH . Buat apalah kat situ . Main hide and seek ke ?
Nampak S.i tgh duduk bertenggek kat bangku kantin . Hmmm..buat bodoh jelah.
Ada ke patut dia cakap suara aku kecik ..
kurang asam ..
Selama ni takde org pun cakap suara aku mcm tu .
Tak baik betul cakap suara aku mcm tu . Taulah suara dia tu garau mcm harimau
Hahhahaa... Tak berani nak cakap depan-depan ckp jelah dalam blog .
Kes apa pulak ni ?

Pagi tu lepas sains , nampak abang asraf . Pergh! tingginya !!
Jelesnya aku .. Dia dah tgk aku semacam tu . Itu tandanya dia kenal aku
Then dia senyum je ..Aku pun membalas senyuman itu . "senyum itu sedekah"
:))

Tadi masa balik jalan kaki . Huh' zawani merajuk dgn wahideen . Apalagi wahideen pulak cepat-cepat kejar aku and dia . Dia pun nak pujuklah zawani .
Aku pun tgk jelah .Rapat sungguh perhubungan dua sahabat ini mcm adik beradik
tgk jelah mcm mana dia bergaduh fuyoo! mcm cat and dog .
Then stop kejap dekat masjid . Aku alang-alang tak boleh solat tu duduklah kat luar .Akram and kawan-kawan dia memang ada kat situ .
Yang aku memang tabik sangat kat akram ni . Masa dia lompat tangga mcm orang gimnastik . Fuhyoo Akram memang atlet sekolah . Nape tak pergi sukan olahraga je ?
Mesti sekolah kita boleh menang . Then pengetua kita yang nak pencen pada
20 Oktober 2010 tu pun pasti akan bangga dgn sekolah kita . Huhuhuu
Masa jalan kaki lagi nampak S.i .Nampak dia dalam kereta tgh sibuk main aircon
Pergh!! jeles ..aku dahlah hampir nak cair terkena panas ni . Huh'
sampai rumah pulak dalam keadaan mandi peluh ~ .layanlah~


2 comments:

W@^! said...

hehe,
;)
kami adik beradik kaa?
x pena pn terlintas.
bak kata wahid 'gurau2 jekk. ;p '

Annelisse said...

yeah ! gurau je ..
kita semua kan sahabat ... ;)