Saturday, May 22, 2010

Creative Brain ...I really need it

sebentar tadi aku memulakan
sesi study otak creative
firstly ,aku meneliti soalan seni
secondly ,
aku mencapai kertas lukisan ,
krayon , pen dan pencil
setelah merancang apa yg patut
aku mula megenggam pencil
selepas 15 minit .....
aku pandang pada kertas lukisan
yg kini berada dihadapan ku
dalam kepala otakku
"aikk asal kertas ni kosong je"
lalu ku menepuk dahi ku
"patutlah dari tadi aku sibuk
cari idea sambil tgk down with love"
ketika itu aku tidak sedar
bahawa tangan aku belum bergerak
walau seinci pun ...walau semeter pun
ish,ish,ish
wahai otak tolonglah
bekalkan idea..
asal aku nak lukis mesti jadi lain
---------------------------------------------
Urghh....
tadi kepala aku pening giler
ni mesti pasal tidur lambat
sampai aku kejut pun
aku boleh tak sedar
buka je pintu ..tgk ada mak aku kat pintu tu
aku pun dgn mata kuyu dan mamai
terus tutup pintu
tanpa sempat mamaku berkata
hahaha... kurang asam betul otak aku masa tu
asallah boleh jadi sangat lembap
mcm siput sedut pulak ... eeee
Pergi ke darjah khas
dgn ikhlas ..
tapi hari ni lain sikit
ummi tak dtg dan kitaorg satu kelas kena
masuk bilik 20..
tapi bilik 20 ada ramai jantan
aku dan esyah tak sanggup nak masuk
kelas mcm kandang tu ...
aku dgn esyah pun.pergi masuk bilik 22
boleh tahanlah..
budak-budak pun tak kurang ajar sgt
masa muamalat aku boleh tertidur
nasib baik ustaz tu tak tegur
kalau tak...bikin malu saja !
ni semua penangan nasi lemak !
habis aku terlentok kat kelas
tapi kepala aku still tegak ..
mata je yg tutup ..
Adib and the geng nampak aku tidur
dia boleh berdiri depan pintu tu
dgn sengih mcm kerang busuk
pas tu aku tersedar..dia ketawa kuat-kuat
bodoh je... kelakar sangat ke
tgk org bangun tidur... ee..
tampar karang....boleh terkena skizofrenia pala hotak kau tau
dan esyah kau
tak boleh blah...mengganggu mimpi indah ku
nasib baik meja tu tak terbalik ... kalau terbalik
memang kau sekali aku terbalikkan ..
join the club with desk ya !
forced request ;
MULAI 1 JUN HINGGA hari yg sepatutnya
aku akan tinggalkan alam maya ini
untuk periksa tak teras dua hari tu
aku still hidup lagi ..
week lagi satu ..baru aku tiada di alam maya
dan kembali semula ke realiti alam
Realitti :
periksa dah dekat...
aku dah penat
otak tak ligat
bila nak start ?
Aiyo berpantun pulak kat sini ..
ready untuk esok...
1]ada kelas math
2]my boys...akira ku
3] no limit ..tadi aku terlentok tak sempat tgk
4]study ,fiight for war dear
wahai soalan seni yg mana patut ku pilih
mengikut kata ibuku
soalan no 6 paling mudah
aku cuba buat..tapi otak aku
tak boleh tafsir pemandangan apa yg patut
ada kat poster bertaraf rendah tu ??
.........................................
sICK ... Of Seni
I want to Newton..
(arghh!! sudah apa aku merepek ni)
Bye,bye..

No comments: