Saturday, May 8, 2010

Adakah Hari Ini Hari Pertemuan Semula ..??

Betul ke hari ni memang hari bertemu dengan orang yg dah lama kita jumpa ??
Tadi masa pergi kedai cermin mata
dekat sebelah aku ni ada van yg tak begitu asing
sekali tuan van tu dtg
ayah aku lambai kat tuan van tu
rupanya tuan punya van tu uncle fairuz
uncle fairuz ni kawan ayah aku
anak dia kawan aku
ingat tak Fadullah
well, tulah anak dia.. tapi masa tu anak dia takde
sebab pergi suarasa . Dia je yg ada
Hmm...rindunya nak tengok muka Fadullah dengan adik-adik dia
kawan aku ni dia lemah subjek BM .
Kesian kan budak ni
Maklumlah budak KL ..
cousin aku yg budak KL tu pun lemah BM
atau memang susah nak faham
Aku dgn Fadullah tu sama kepala je
sama-sama lemah BM
kalau BI no hal

Then mak bapak aku pergi bank
ayah aku suruh topup
topup untuk aku lah
Lepas topup tu aku pun keluar dari kedai celcom tu
sekali ....
Terjumpa mama dgn abah aku
mula-mula tu abah tgk aku semacam
aku memang dah tak ingatlah
sekali bila tgk abah lama-lama
ohh..baru aku ingat . mcm abah je
hahaha
sekali riuh rendah pulak kat situ
sebab dpt jumpa kelaurga angkat sendiri
abah dgn mama mcm tak caya aku dah tinggi
mcm anak dia
pastu ,abah ckp muka adik aku tak berubah langsung
still mcm masa muka dia baby dulu .

Mama ckp Along,Angah semua dah kerja
Along aku jadi engineer..
aku ingat lagi dulu ,aku selalu teman dia repair mcm-mcm barang
sekali dah besar jadi engineer ..
Angah aku jadi polis...
dulu angah ni memang suka buli aku
sampai aku menangis tak boleh berhenti
bila angah buli aku
bila aku nangis ,mama mesti marah angah
sebab mama tau angah suka buli aku
tak mcm along..along syg aku dgn adik aku

Dalam kereta abah aku nampak ada orang
rupanya Ari dgn adik dia
Ari dah ada adik baru .. bestlah dia
Abah pun panggil Ari keluar dari kereta
Sekali dia keluar
mak aih! panjangnya abang aku yg satu ni
oh ya, masa dia suka buli aku dulu pun
dia memang dah tinggi sikit dari aku
dia sampai je kat tempat aku berdiri tu
Aku ckp kat dia"pembuli"
Dia pun ..zaman dulu je ,sekarang aku dah taubat dah
hahaha... boleh percaya ke budak ni

Menurut kata abah
Ari akan amik PMR tahun ni
Good Luck My Bro !
Ari kat sekolah sekarang ni
dah jadi sportman
mama aku kata Ari bila kat sekolah
mcm-mcm jenis sukan dia masuk
rugbylah , sepak takrawlah , badmintonlah
lompat tinggilah .
Semua dia rembat , semua dia johan
Ari memang tamak sikit
kat rumah dia berlambak sijil ,trofi and medal
kaya,kaya
abah aku pun tak tahan dengan perangai budak ni
dia telefon cikgu Ari
tolonglah ..jgn benarkan Ari masuk mcm-mcm lagi
And now dia dah tak masuk apa-apa
tumpukan pada pelajaran ..
tapi tetap bersukan ..untuk kesihatan
Alahai Ari ~

Best pulak hari ni dpt jumpa keluarga angkat
dgn kawan lama
rindunya....
notes; bestnya tadi dpt
tgk down with love
rindu sama Jerry
hahaha
aku rasa mcm tgk muka panda pulak .
Haha..kesian dgn pyqa
tgk citer korea
tapi takde subtitles
hahaha
fahamkan jelah
mesti kau tgh berkabung dgn
buah kabung kan sekarang
hhehe.

No comments: