Tuesday, February 1, 2011

Come and read

Annyong Haseyo Chinguya ..~!
Sekian lama aku tinggalkan blog ni sampai jadi bersawang , berhabuk dan berdebu .
Hari ni I'll Be Back untuk mengemaskini blog yg menyimpan pelbagai cerita ni .

Lebih kurang mcm nilah aku punya rupa lepas penat bertuisyen pada hari jumaat lepas .
Serius rasa mcm nak pengsan sampai tergolek-golek , tu belum campur dgn cuaca buruknya , sejuknya , bekunya , ..darah aku pun mcm dah kurang , lemak aku dah tak bape nak berguna sgt sekadar menghilangkan sejuk beku di bahagian kaki .... hmm...
Cuba kira dah bape hari aku tak post ? Okeylah ..banyak hari ... so cuti ni aku akan post sebanyak mungkin .. puas hati ark ?
Kalau korang tak baca ni memang aku sumpah korang jadi sumpah-sumpah ...
Hahaha...

So , cuti dah bermula beberapa hari yg lalu ...
ada yg happy giler , ada yg sedih giler , ada yg tak sabar giler... semuanya gilerlah ..
tapi yg gilernya adalah kami didera , ke aku je rasa bagai didera sampai jadi mcm ni ...


Hahah.... sampai meleleh air liut dari mulut sebab baru makan racun homework . .
Sabor ajelah ...
giler bertimbun homework , seni pun ada homework tau ... SENGALGILERBABUN betul ...
Hari khamis yg lalu , cikgu kesayangan korang buat pengumuman mcm ni :
- " pelajar 3kaa , nanti masa bahasa arab turun ke makmal saya . Kalau lambat saya tunggu dgn rotan "
Lepas dgr dia ckp rotan tu tiba-tiba teringat apa yg bharani cerita kat kitaorg semua...
taklah semua org , wahideen,aku,hafa,yaya,nenda..
diaorg je yg kat kantin masa balik tu ...
cik bhara kata budak lelaki kelas diaorg kena rotan sebab lambat masuk kelas wahab .
cik bhara siap tunjuk kesan rotan dia ... whoa~ kurang AWESOME ni ....
aku tanyalah kuat sikit " sakit ke ?" dgn pandangan mengejek sikit (sikit jelah)
haha... gurau jelah ... relax eh
So, sebagai conclusionnya ...
kitaorg semua sekelas ni mintak berambus awal dari kelas PSV untuk kelas wahab .
Well, maybe semua org sedih sebab tak dpt tgk video yg cikgu ckp tu ...
Sampai je kat makmal , wahab baru habis kelas 3B1 kot.. pasal ada syazwan .
Kami sekelas pun buat muka innocent , ada yg dah biasa tu tak kisahlah ..
dia start ajar je ... dah masuk BAB4 ...
well, bab kegemaran dia lah katakan .. hahaha
Dia tanya pyqa :"pakai pad apa ?"
dia hentamlah mcm -mcm nama pad contohnya: kotex , intimate ...
eh,eh betul pulak .. hahaha...
aku dah malas nak tgk reaksi basi budak laki ..sakit jiwa raga ..haha
pastu dia ke arah luqman pulak ... hekhek..
dia tanya luqman: "kau suka dia tak ?"
sambil tunjuk kat pyqa ...
tapi dalam kepala hotak aku :"luqman tu kan abg pyqa... isy3
luqmanul hakim kesayangan korang tu diam dalam beberapa minit ...
pastu dia geleng-geleng...
cikgu pun ckp : ohh kau tak suka dia , nanti kalau dia jadi miss world baru padan muka kau ..
cikgu ckp kat pyqa: nanti kalau kau jadi miss world , cari aku takyah cari luqman ..
Then, kitaorg semua gelak lah , yg paling kuat of course zarith brutal beb ... haha
ada satu part yg cikgu knock knock kepala pyqa ... haha
kesian , sebagai teladannya .. korang jgnlah duduk depan sekali bila time dia ..
pyqa pun mcm bengang je ... wahideen lagi best , siap dihempas pulas pencil box dia bukan dia eh ..
zul pulak .. aku rasa mcm asyik kena peluk je dgn wahab ... urghh..
meluat den gitu (nada pondan) hAHA...
Masa KKQ , aku melencong sorang-sorang pergi kedai ..
first sekali beli ice-cream ... eih time-time hujan pun gatal nak makan ice-cream .
bertolak pulak ke pustaka bbu .. cari majalah .
Hidup aku tak lengkap tanpa shopping tau , haha
sebab tu money is everything ... (sapa percaya aku suka money ni , memanglah sengal)
beli majalah klik , biofoto idol korean and komik conan ..
untuk pengetahuan masa depan korang kan , comik ni dah mcm jiwa aku jugaklah ..
jadinya, jgnlah heran sgt kenapa kat rumah aku berlambak komik , novel and majalah ..
my daddy tak marah kalau nak beli buku banyak-banyak ...
setiap buku tu ada pengetahuan dia walaupun sikit ..
Dgn ini saya seru kepada yg membaca Rajinlah membaca ye..
Sampai sekolah je...
hu... berebut budak-budak nak tgk majalah aku
patutnya dari awal lagi aku letak serbuk halimunan kat buku tu
majalh biofoto idol tu kan , aku beli sebab tgh nak selak tu ...
tiba-tiba muncul page ryeowook , pastu terus beli ...haha
ryeowook punya pasallah ni ..
isy3..
Kkq pun start , tapi aku takde attention langsung nak pay attention ...
haha... dahlah masa tu nenda kat depan aku ,..
percayalah eh , masa tu ada dua ekoq setan tgh hasut kitaorg supaya takyah belajar sambil lewa je...
ok find , aku memang belajar sambil lewa tapi aku faham apa ustaz ckp ..
padan muka hang setan .. sekurangnya aku ikut apa ustaz suruh buat .
huh! .. hahaha..
so , wait for another post ...
byebye...

No comments: