Thursday, February 10, 2011

Hari sibuk untuk aku dan sahabat semua ~

Annyong haseyo ! ..
Hmm... agaknya sesuai tak tajuk atas tu ??

Hari ni duduk kat dataran dan dgr cikgu masitah story-moory pasal bilik akses . rasanya bilik akses tu aku dah kenal sejak aku darjah 5 lagi . so, abaikan ... haha

Apsal tetiba je sekolah nak buat perarakan ni ? dah lah wajib .. aku memang takde hal . Tapi belum berfikir lagi apa yg nak dibuat dgn kain rentang tu , hias banner tu , baju apa ?
senang je, aku cadangkan puteri islam pakai baju dalam fantastic 4 tu aje . nanti sekali langkah terus bukak langkah sejuta . kira langkah besarlah ...

subjek sejarah dibelajar dgn tekun . Tapi aku masih blurr dgn sedikit fakta blurr yg bukutekx(mcm salah eja je ni ?) tulis . Bila dah mcm tu , aku lebih rela menghafal semua fakta . selama ni kalau aku nak hafal pun , aku tak set hafal . Sebenarnya otak aku buat mcm ni ... "baca dan faham" . Bila dah baca tu , baru aku boleh hafal sebab dah serap dalam hati apa yg nak dihafal. Faham tak ?

Maksudnya mcm ni , bila aku nak hafal ... aku cuma baca dan fahamkan je . pastu baru aku boleh menghafal .. sebab dah faham . tapi aku selalu kata dgn pyqa :
"takyah hafal , ingat je ?" mcm relax je ayat aku tu .... terlupa otak kita masing-masing lain . jadi abaikan ayat tadi dan hafallah kalau rasa boleh . Ampun kalau terasa , ye,ye aku tau korang lagi bijak dan pandai dari aku . Jgn risau aku tak dengki , tapi bersyukur sesangat ...

Waktu BI , kitaorg semua kena turun kat kantin ?
haa.. kalau dah ke kantin tu , mestilah untuk makan ... hehe, makan je aku ingat .
taklah , kat kantin tu kitaorg kena siapkan kupon untuk 4 ribu org ... banyak tak ? memang giler banyaklah ...
AWE suruh aku cop kupon tu , tapi zul pulak yg nak buat . aku tak kisah ... buatlah kalau nak . Pakdin pulak penyibuk jugak , dia pun nak jadi tukang cop ...
last-last si zul merajuk sebab pak din tak bagi chance pun nak bagi dia test cop-cop kat kupon tu . Pakdin punya alasan tu memang gerek , mcm ni alasan dia :

"zul , kau ketua . kitaorg tak boleh bagi kau tension . yg ni biar aku buat , kau relax dulu .."
Baik betul alasan tu , ni mesti gara-gara cikgu ainon citer pasal tahun lepas ketua 3kaa tension dan merajuk sampai tak dtg sekolah ... kitaorg pun takut jugak kalau-kalau si zul ni merajuk . Yelah , pas ni sapa nak jadi tukang panggil cikgu , angkat buku , hantar kehadiran , ...
tak boleh , tak boleh ..
so, korang semua sayangilah ketua anda dan jgn guna ayat "ketua saje" tu . Nanti merajuk pulak ketua kesayangan kauorg ni ... Hahaha,,,

Kesian aku tgk pak din , kena cop 4 ribu kupon .giler terseksa . tapi dia buat jugak . Aku yg kesian ni servelah dia air oren yg teacher yanie belanja kitaorg semua ... minum air free babe . Teacher kata kalau air tu tak sedap dia tak nak bayar . Pastu aku suruh semua org kata " tak sedap" bila minum air tu .. Haha... JAHAT KAU SAB!
Last minute 1.10 tu , tetiba je Awe dtg bawak lagi satu cop ... ni yg buat aku bengang ni . Rasa mcm nak bagi penumbuk pun ye ... lambat sgt dia bagi , pak din punyalah happy bila dpt assistant baru .. Tukang copnye .. tentulah aku si Moyang ni .
Aku suruh miqi susun kupon tu , aku pun cop aje dgn selamber ,
aku dgr raja kata " mcm best je aku tgk kau cop ni "
Hahha... tau takpe , memang best sebab aku buat benda tu mcm lepas geram je ..
kitaorg tak dpt habiskan pun kupon tu , tak kisahlah
yg pastu aku geram dgn tgn aku yg kena cop ... nasib baik hilang .
bak kata pak din an , dia bagi halal semua benda tu ..

Muhamad nak naik kelas tau masa ni , dia ckp dgn pak din ..
tapi si din ni suruh dia tunggu kejap ..
pastu muhammad kira lah bape ramai awek kat keliling pak din tu ..
dan dia tunjuk 3 ... termasuk akulah tu
dia pun blahlah ...
tergelak aku tgk , kira pak din dah ada madu 3 , tapi dia satu madu pun belum ..
mangkuk hayun punya otak !!!

semalam , masa nak balik ...
muhammad ckp dgn aku :
"sab , dia tertarik dgn badan kau " sambil tgn tunjuk kat luqman
naik bulu kening aku ni ...
luqman sengih je , dia yg cakap ... sama je dua ekor.. otak senget ,, kepala mcm babun.. haha

Naik kelas je ....
kat luar tu aku nampak 2 senior tak hensem .
diaorg kata apa tau " Hari ni sir thiyaga kata takde kelas"
Sekali semua org jerit Yahoo!!! .com ...
si burn paling hebat dia punya jerit . Kalau lah sir tengh spy kitaorg masa tu . Kecik hati dia tau .

Konklusinya , kitaorg pun baliklah awal . sebelum tu aku tolong kemas beg zarith sebab dia lambat naik , beg hafa , aku suruh yaya tolong kemaskan juga . tapi kesian nak suruh yaya gendong beg hafa yg secara automatic sama bentuk mcm tuan dia . Hahaha!!
Last-last pyqa gantung beg tu kat depan .. mcm beranak je , haha

Kat masjid , masa nak amik wuduk tu .. aku cabutlah tudung and anak tudung apa semua .
Sekali hafa tgk , dia kata rambut aku mcm Tae Kyung .. Giler agaknya dia ni gilerkan tae kyung sampai aku pun dia nampak mcm tae kyung . Isy3
Yaya pun kata" ee.. jealousnya mcm rambut tae kyung "
Haa... ni lagi sorang gilerkan tae kyung jugak , sama je dgn si bulat lagi satu tu . .

Aku tau kenapa korang nampak rambut aku mcm tae kyung ..
storynya begin mcm ni , masa kat kedai .. akak tu tanya nak gunting mcm mana ?
aku ni pulak memang tak suka rambut panjang , tapi lebih suka rambut pendek ...
so, keluarkan lah gambar kat hanphone dan tunjuk kat dia , mana satu yg palinh hensem .
dia kata yg buat mulut tu ... aku ckplah dgn dia ikut rambut dia jelah .
Actually aku nak rambut jeremy ..
dia pun potonglah samapai aku jadi hensem . Yeah~ dan hasilnya aku lagi hensem dari adik aku .

Adik aku kata " asal akak lagi hensem dari adi ni ? "
ayat dia tu mcm bengang je . Ceh! dgn akak sendiri pun nak jeles ke ?
kalau keluar dekat-dekat biasanya pakai topi Manchester United je , dgn seluar serabai, baju pun ikut serabai , selipar polo pergi kedai dekat je ...
ada org tegur mcm ni " yo bro !"
aku memang surelah dia tak nampak muka aku, sebab topi tutup muka aku .... haha
dgr je ayat tu , aku terus cabut , aku takut dia ajak aku pergi CC pulak .

kesimpulannya , pergi mana pun mesti pakai tudung , itupun kalau aku rajinlah ...
serius ni , aku tak reti pakai tudung ,
tapi aku cuba pakai jugak .... skrg aku dah taubat eh , jgn fikir lain pulak .
Seluar aku takdenya yg ala-ala jeremy (tiga suku je) ,baju aku semua labuh eh , selipar aku semua bertumit paling tinggi ...

KKQ punya waktu , adalah waktu paling seksa untuk aku .
campur dgn cuaca panas , aku punya kepala asyik berdenyut je , pastu mata aku rasa sakit giler rasa mcm setan tgh gayut kat mata akulah ...
so, menghafaz sambil tidur , janjikan aku dah ingat 3 ayat tu ... uwekk!!
korang tak bolehlah tuduh aku tidur sepenuhnya~
kalau ada lawak pun senyum jelah , itupun mcm terpaksa je ...
yelah , org ngantuk tidur mana boleh senyum , ... aiyo!!

Pastu time balik KKQ , aku dgn hafa lalu kat tepi kantin tu ,
tetiba dgr suara jerit ... dia ckp dotdotdotdotdotdot
lepas dgr suara tu , aku tgk hafa , hafa tgk aku ...
aku kot yg bengang , hafa cuma kata"kesian sab"
takyah kesian pun takpe ...

hujan pun turun dgn lebatnya ~
hujan panas pulak lepas tu
bila tgk kat luar , dah pagi ke skrg ni ??
mana pelangi eh ? mana awan kumulosnimbus ?
dah terbang ke ?
kalau rasa nak tgk pelangi tu , pergilah ke tadika rainbow~
hahaha.... mesti boleh nampak banyak rainbow kat situ ... tapi rainbow palsu jelah ..
huwahahha!!

Baca tau post kat bawah ni ...
sekian , gomawoyo ...

No comments: