Friday, February 18, 2011

Hari Yg letih Untukku

Assalamualaikum ~ wahai blog bersawangkan gambar my wookie and you're beautiful cast .

Dalam seminggu ni aku tersgtlah busy , mcm org nak menjahit baju . Org yg mejahit baju mestilah dah target bape banyak baju yg dia nak jahit hari ni dan hari lain . Sebagai seorg pelajar yg berikrar nak aktif dalam kokurikulum ,aku kena separate kan masa antara nak buat banner dan kelas yg berlambak . So setiap hari lepas kelas je , pergi surau sebab nak tolong senior membuat sepanduk atau banner versi kain putih .
Tapi an , aku lebih suka kalau pakai kanvas , yelah boleh terus hantar print kat kedai pastu dpt terus design dia . Hahah...INI TAK ADIL!! bak kata Abdul Wahub .

JUMAAT-

Mari mulakan dgn jumaat , hari yg penuh sibuk dan letih .
Pagi-pagi sampai je , sibuk nyanyi lagu Winter Child . Ha'ah lagu ni adalah nak dekat sama dgn Winter Sonata tu . Sape percaya ni memanglah sengal habis .
Kat kelas tu , dok bertenggek kat hafa , aku terlupa nak baca KH lah . Bab jahitan pulak tu .
Aku rasa an , sepanjang aku secondary school ni , masa form 1 je yg aku buat jahitan . Naik form 2 and 3 mcm takde je . Ke ada ?

Then , turunlah ke dewan mcm rutin kebiasaa manusia sejak awal tamadun dewan perdana tu dibina . Aku mcm ada rasa aura-aura tak best je masa kat dewan tu . pandang kiri , aku rasa mcm org tgh panas je . Pandang kanan , org tgh bad mood . Pandang depan org tgh mengentan . Dasar setan betul sape yg dok mengentan tu , patutnya pergilah berselawat ke , zikir ke , ni dok main tarik-tarik beg . Dia ingat beg tu mcm sarung guni murah aje , bila ditarik dan koyak boleh beli baru . Beg tu dah lah jenama Tropicana life . Murah ke mahal erk ?
rasa mcm murah je...haha

SN start dulu untuk hari ni . Aku baru rasa best untuk tahun ni belajar dgn cikgu rostena . So, tak lah aku risau sgt sebab aku dah rasa best pulak belajar dgn cikgu .
KH , hmm... nak dijadikan ceritalah kan , satu haram kejadah pun aku tak faham apa yg cikgu ajar . Tapi ada beberapa tu aku faham sebab ada yg cikgu dah permudahkan untuk kitaorg semua .
lepas beli makanan tu , terus naik kelas sebab waktu sir thiyaga lah pas rehat tu . Kat kelas , eh ~ ada manusia bawak mee .. aku pun ingat khai yg bawak mee tu . Maklumlah kitaorg ni mcm org yg sgt setia nak rembat mee dia kalau dia bawak . Sekali mee tu hafa punyalah , rajin pulak mak cik ni bawak bekal .

Aku sempat tgk azizi melepak kat koridor .
Tetiba teringat kat kes , lepas teman yaya pergi jamban . Aku dgn yaya naiklah kelas , sampai je kat tgh koridor tu si azizi ni menghalang aku mcm org nak melamar . Terkejut aku masa tu , sebenarnya, aku takut lutut dia sakit . tu pasal terkejut . Tapi lepas tu dia pergi lompat-lompat tak jadi aku nak risau mcm org tak betul . Hahah
Aku tgk si yaya dah gelak , aku lagilah terkojol bijik mata aku ni . Haha
Kat kelas pulak , aku terpusing ke belakang sebab nak pusing je kot , terkejut aku tgk org kat belakang nun .. fuh~!!!

Sambung citer ye ..
tajuk circle dibelajar dgn happy ending ... haha
i like my Sir , dia ajar memang best .
Tadi dia tepuk belakang pak din tau , aku ingat dia letak tgn dekat sikit jelah bunyi dia .
Time dia pukul tu , bunyi lebih kurang mcm ekzos kereta kat rumah bunyi je , Kuat jugak .
Seram semcm lah pulak rasanya ... haha
terus tak jadi puji ...

GEO, hahaha... aku nak gelak jap lepas ingat action cikgu kat kelas tadi .
Dia punya action tu , action org berenang , tapi tak mcm berenang rupanya berjalan je . Tgn je lebih nak action berenang mcm Daniel Beego tu . Hahaha
Aku dgn pyqa ckplah " comel lah cikgu berenang tadi "
slow jelah suara tu .

Tgh syok makan roti masa rehat tu , aku pelik tgk syahmi tetiba merempat kat kelas ni .
Dia pulak pergi main kejar-kejar dgn zul .. isy3
lebih kurang 3 pusingan kot..
yaya ckplah yg aku dgn syahmi memang mcm kembar betul .
si nenda pulak tokok tambah dgn fakta dia :

-tinggi dah sama tinggi
-muka dah nak sama
-birthday lagilah sama
-kidal sesama kidal
-suka pulak kek tiramisu

yg tak sama cuma dia pandai , aku kurang pandai . Hahaha


Dan, akhirnya waktu sekolah habis .
Aku tak tau kenapalah aku rasa HOT!! sgt ni !!!
rasa mcm nak jerit je , pastu si luqman ni makin nak dekat pulak , nenda pun ..
haduhh... aku memang tak tahan dah ni ..
aku ni kalau dah panas memang aku mengamuk makan nyamuk arr .
si luqman aku dah suruh dia jauh , sebab aku need space sesangat ni .
sekali dia makin dekat , aku tak kisahlah kalau nak dekat time aku sejuk tu
ni masalahnya time aku tgh panas giler , rasa mcm nak masuk peti ice je ..
pastu luqman ckp : tau takut kau ..
hee. aku tak takutlah , setakat kau ni
aku tendang anu je dah MATI PUCUK !!
ni pulak nak takut , poh-dahh !! citt!!
hahaah... dia tak dtg esok sebab kursus taranum
Fighting bro!!

Tuisyen sejarah pun startlah mcm biasa , hari ni ada budak baru masuk
Hmm....budak yg kaki dia patah tu , nama dia afif , kelas 3.....
tak yah sibuk amik tau eh ,
si syazwan tak habis-habis nak merajuk , sebelum cikgu sampai tu an ..
aku tak taulah apa yg si Eddy dgn kawan dia ni buat sampai si wan ckp :
"sudah arr, aku nak turun bawah .. "
merajuk pulak ..
masa masuk kelas pulak, dia masuk lambat sikit .. si eddy pun ckp:
lambatlah kau ni , taulah kau hisap rokok tadi . "
Sial aje ayat si eddy tu , hee... rasa mcm nak kasi terajang punya sepak lah .

Pastu barulah aku tergesa-gesa pergi perjumpaan PPI
masuk je aku terus pergi tgk lukisan .
aku dgn miqi pergi conteng-conteng kat banner tu , tapi ayat sopat dia "TOUCH UP"
haha.. i like it lah .
dah siap conteng apa semua , pergi kantin kejap , tgk wahideen ,luqman tgh cat banner . Banner KPL semua huruf jawi , yg tukang buat cuma budak 2 org tu aje ..
Allolololo.... kesian anak mak ni , hahah
si hafa , dia nak tolong . wahideen pun ckp :
"tak boleh, nanti kau sibuk nak sabotaj kitaorg punya . "
Tergelak aku dgr ayat tu , Kalau betul an ,memang bahaya .

Hujan panas dah surut .. miqi nak balik , aku pun nak balik ..
kitaorg pun berpisah mengikut haluan masing-masing ..
dia ikut kanan , aku ikut kiri ... haha

di masjid , spy sana , spy sini ..
manalah mak aku ni , sekali pergi kat tempat rewang tu
aku nampak org laki je , semua tgh potong ayam ..
naik atas tu barulah nampak mak aku .
turun bawah tu , aku tgk ada cikgu salwa dgn cikgu khalidah
tgh blender bawang dgn cili .

Mak aku kata nak tolong potong bawang ..
aku yg tgh syok kunyah goreng pisang ni terus rasa...
mcm kesian je , aku ckplah nak tolong ..
sekali kena potong bawang besar tau tak !!
first bawang potong tu , cehh .. relax je ..siap nyanyi lagu dalmatian lagi
masuk bawang ke-3 dah start 'sobsob' . cikgu salwa tgk pun gelak , cikgu khalidah pun .
cikgu salwa citerlah , tadi masa dia potong bawang pun , air mata dia taknak stop ..
tapi bila dah lelama sikit barulah dia stop .
Hahaha... mcm berlakon je cikgu ni .

Aku rasa dari bawang ke-3 sampailah yg terakhir ,
air mata aku kekal mengalir ... tak henti-henti .
Argh!! rasa nak gelak pulak ... hahahah
abg yg nak amik air tu , tgklah aku potong bawang .
dia pun geleng-geleng sambil ckp "isy3, kesian"
Sedih aku tau , ni kalau ada adik aku mesti dia ckp mcm ni :
"tulah akak , nanti takde sapa nak kahwin dgn akak"

Siot je struktur ayat dia tu , geram je aku dgr ,
Hee...
kalau kat rumah pun mcm tulah , dekat je dgn bawang ..
huwahh... sakit mata , .. !!!
lepas habis tu , aku rasa badan aku mcm bau bawang je .
huuu... haru ...

balik jalan kaki je dgn mak aku .
Sekali-sekala beb~
Hoho .

Notes : Esok bawak camera tau


Saengil Chukahamnida ~!!!

No comments: