Sunday, February 6, 2011

Hello ~ aku telah kembali semula johor kerana esok hari persekolahan dan hari membosankan akan tiba dgn jayanya... hehe

So, adakah korang semua happy dgn cuti seminggu yg diberikan ?
of courselah tak puaskan ... masih lagi nak jalankan agenda tidur dan bangun lambat , masih lagi nak tgk tv sambil bergolek layan laptop , masih lagi nak tgk tv dari pagi sampai tgh hari dan tak gerak-gerak dari sofa ... mcm manalah eomma korang tak hangin ..
sekali sekala tolonglah dia masak ke , potong bawang ke, blend bawang ke , blend jus oren ke (kalau part ni korang mesti bagi alasan SUNQUICK kan dah ada .. buat apa susah-susah.)Isy3

Hehe... tak bolehlah mcm tu nampaknya , esok dah bermula hari isnin , dah start sekolah , dah nak start larian perdana mahkota (Fighting yaw~~)

Aku balik kampung dari hari jumaat hari tu lagi ,..
sampai je hometown tercinta aku .. semua cousin , aunty , uncle , and nenek tgh nyenyak tidur .
Yg sambut kitaorg , cousin aku yg nama aiman , dia tak bape layan tidur petang ni nanti otak jadi sewel pulak .. so dia pun sambutlah kitaorg dgn serabainya sebab baru habis golek dari sofa ..
guwa tak tahulah asal tiba-tiba je rambut dia boleh jadi mcm org baru lepas kena renjatan elektrik ... pacak sana , pacak sini .... mcm rambut badut je...HAHAHA

Lepas siap buat semua apa yg patut , mak aku ajak joging
eomma: akak , jom jog ...
aku : haah.?? buat geog ??
eomma: joginglah , buat apa ptg-ptg ni buat geog . benda tu buat esok je...

Aku ,daddy,eomma,maknae , cousin semua jalan-jalanlah kat lorong yg sememangnya hanya muat untuk motor lalu ... asal aku nak buat iklan je adalah kenderaan yg sibuk lagi menyibuk lalu lalang kat situ .... menyemak je diaorg ni
Sekali adalah satu van ni nak lalu , aku pun teringat filem 9 september
Haa... part yg diaorg dok tepi pastu diaorg try mcm-mcm cara untuk stopkan kereta yg lalu lalang tu ... aku angkatlah kaki aku , sekali van tu stop ... eh,eh...
mcm kenal , rupanya pak usu aku ... hekhek ...
pak usu : hang ni takde kerja kah dok tayang kaki hang tu ? dahlah seluar rock ..
aku: larr.. org ingat apek yg tangkap babi hutan nun ... hekhekk...

Pak usu aku pun cabutlah pergi balik rumah dia , ..Haha..
teruskan lagi berjoging , sampai kat rumah moyang aku yg dipanggil tok su ..why ?
aku pun tak tahu ....
sebenarnya daddy dgn eomma tu nak tgk kot kot ada durian runtuh ke tanah kan ...
maklumlah skrg ni memanglah musim durian yg tak terbendung sebab angin monhsun dari mana entah ke mana entah tgh melanda ..hehe
so, korang kenalah bersyukur dgn angin mohsun ni sebab dah gugurkan durian untuk aku ..
Hahha...

Tiba-tiba ternampak pokok inai kat situ ...hehe
mak aku yg nampak dulu , maklumlah dari hari tu sebenarnya nak pakai inai tapi tu inai yg kat terengganu lah , .. skrg ni dah nampak inai kat sini senang sikit
mak aku tarik-tarik pokok inai tu nak bawak balik ... aku pun sebenarnya terhegeh-hegeh jugak nak pakai inai tu ...

Balik dari joging , tepat pukul 6 aku ingat ada music bank
tapi ada song festival .. time aku tgk tu super junior tgh beraksi ... hehe
Ryeowook ... my wookie ~~ Hahaha
ah~~ so cute my wookie ...
cousin aku yg memang tergilakan korea sejak tahun lepas kot... dia lambat sikit jelah dari aku sebenarnya .
nama dia ila , dia tanya aku minat mana ...

i : ina suka yg mana ??
a: ina suka ryeowook ..
i ; ila suka donghae
a; ina pun suka donghae ... dia punya muka memang man
i; ryeowook pun sebab pipi dia boleh buat cubit-cubit
tiba-tiba lagi sorang mencelah , nama dia anisa
N: nisa suka kyuhyun
a; 3 februay hari tu birthday dia , ada niat nak wish tak ?
n: bukak page dia dan wish je

Kitaorg pun terus dgr lagu Bonamana by super junior tu
a: heechul lain kan ?
i:ha;ah cinderella dah jadi lelaki balik
a; cuba bayangkan kalau suju pakai sari sambil buat tarian bollywood dgn lagu bonamana ni
i; hahaha.... gempak habis ni , tambah lagi dgn chorus dia " bounce to you 3x)
a;haha... ina lebih rela dgr lagu stay by mblaq tau .. Isy3

Malam tu lepas mencekik darah apa semua ..
duduk kat tingkat atas dan melepak -lepak cousin semua
maklumlah bukan semua balik ..
kitaorg baca epop baru ramai-ramai
dialognya:

aku: korang pergi konsert beast tak ?
ila and nisa: pergi , hari tu ramai giler org .. tapi bestlah starring dia . kitaorg rasa g.na comel giler masa nyanyi tu ..
a: ada yg dia terlupa lirik kan ,
n: ada ke ? tak perasan pulak ,, pasal bising giler masa tu
i: ada .. lagu take a bow
a: 4minute ckp "malaysia bagus " eh
i:ha'ah... kelakar boleh tak ... haha
a: ina suka Hyun A dalam group tu
i: hyun A memang comel , dia rappest ...
n: kalau yg beast kat situ , jun hyung yg paling karisma
i: yoseob innocent habis masa tu ...
a: yg part melamar tu eh ?
i: ha'ah ... masa tu be2ty kat depan semua terpegun giler
n; kitaorg terpaksa berasak .. dan dpt tempat kat tgh
a: ada jual album tak ?
n; ada , kat luar , kitaorg dah satu masa kat korea dulu .. tapi ni album barulah
a: ina suka yoseob ... diaorg seksi tak masa bukak baju ?
n; ada ke part bukak baju ? tu konsert lain kot..
a: ohh.. eh.... hahaha...

Kitaorg pun bisinglah pasal beast itu dan ini dan sgt comel
dongwoon mcm mat salleh tau aku tgk pasal rambut perang...
cousin aku kata repoter pun ramai kat situ tapi adalah tempat dia tu
lepas konsert tu diaorg ada buat press conference dan yg dalam epop tu , tulah dia ...
Hohoho... penat giler cerita pasal konsert beast ni ,
aku pun terus dgr lagu Happiness sebab happy ... hehe

Hari sabtu :

lepas sarapan pagi tu ...
semua cousin duduk berkumpul depan tv , yg lelaki semua sibuk dgn ps2 adik aku ...
yg girl kat tv LCD limited edition .. haha
tanya diaorg semua nak tgk cerita apa pagi-pagi buta ni ?
aku pun alihlah KBS world punya channel
dan adalah drama bertajuk "Single Daddy in Loves"
Huwahah... tergelak kitaorg tgk drama tu , bukan kitaorg je .. atuk aku pun gelak tau
Wahh~~~
drama tu habis pukul 11, ila nak tgk dream high dia kata ...
sekali tepat pukul 11 aku dgn ila terpegun kat depan tv ..
sambil tgk dia ni :

Haaaa.... apa mcm ? ada hensem tak tacyeon kesayngan korang dan nenda ni ??
Of courselah hensem ... kat epop ada pasal dream high nanti bacalah sendiri .
Dream high pun start dgn episod 3 ... hehe
wow .. .. aku terkesima kejap dgn WooYoung as Jason dalam drama tu
Comel ~ merdu giler suara ~
Yg ila , dia terkejut tgk IU jadi gemok dalam tu ...
muka IU yg sebenar mcm ni :



Ni gambar IU dalam MV ALICIA , cuba korang tgk ...
comel kan IU ni ?
Iu dalam tu lain sikit , hehe... kalau korang dah tgk mesti terkejut giler...
tapi still dia comel dan berbakat , dalam dream high dia suka Jason ... hhehe
Jason pun mungkin akan suka dia (IU as KIM PIL SOOk)

Song sam dong pun comel lepas Hye Mi renovate personality dia ..
Tacyeon as JinGok adalah watak yg sgt lincah menari ...
Di samping itu , watak JYP sebagai soen sam nim (guru) kat situ memang haru sikit
dalam tu dia dahlah clumsy , ajar pulak BI mcm teacher yanie ...
tapi budak-budak pun bosan bila dia ajar ... sebab dia ajar semua tentang mcm mana nak jadi negative dgn perkataan " give up " , "denied" ... sedih je..

HARI AHAD:

Haru untuk berpisah dgn cousin semua ..
mesti akan rindu semua org ... haha..
scene selalu akan ada masa majlis perpisahan .. ye tak ?
tapi aku rindu ke ? setahunya aku akan rindu ammar je ... Hhaha
ammar tu cousin akulah ...

dalam perjalanan tu , aku syok baca novel baru yg bertajuk JET JONAH .."
cerita dia memang best giler ... aku suggestkan korang baca novel tu ..
jgn risau masih banyak lagi kat Badan bookstore ,
Mengisahkan Jet dan Jonah yg berjumpa semula di Kota Kelabu iaitu Kota London . .
sejak baca novel ni , hati aku gatal nak tau mcm mana kota london skrg...
so searchlah internet dan ... whoa~ rupanya ramai jugak erk orang malaysia duduk kat sana ..
aku ckp dgn eomma:

a: eomma nak pergi kota london ...
e: eih , bukan kata nak pergi korea dgn jepun ke ?
a: ina rasa mcm best duduk kat london tu ..
e: awak tu boleh ke berdikari bila eomma takde , bila daddy takde
a: tapi eomma , kat situ ramai org malaysia , org islam ...
e: makanan halal tak banyak ina .. kalau ada pun certain market yelah
a; eomma, kalau pergi korea lagilah nasi briyani dgn ikan hodoh je
e; kan ina kat eomma sejak dulu lagi , ina nak korea ..

Ha'ah erk ... terfikir kata mak aku tu , sejak aku sekolah rendah standard 4 aku pernah ckp dgn eomma nak pergi korea atau jepun sebab nak belajar teknologi vending mechine dan komputer..
banyak kali jugak ckp dgn eomma aku mcm tu ... dan sampailah skrg masih lagi ckp dgn eomma aku mcm ni " ma , nanti org nak pergi korea dgn jepun tau ? nanti nak bawak ma,daddy , adi"
Heheh... agak berangan dialog aku tu ... tapi nak buat mcm mana kan ...
moyang korang ni memang kuat berangan sebab baru semalam makan buat berangan a.k.a Hazenut yg selalu korang makan dalam coklat cadbury tu ..

Haa... nantikan bila kita dah besar , jom kita buat visa komanwel pastu mintaklah kebenaran nak kerja kat london ke , korea ke , jepun ke , china ke ,...
visa komanwel ni tahan dua tahun je rasanya ...
jomlah .. kita cari pengalaman hidup di negara org , kerja di negara org ...
tapi skrg ni ekonomi gawet(gawat) , kena kerja kat malaysia dululah ...
dah kahwn kang , pindahlah australia .. boleh makan apple manyak-manyak ... , lolipop banyak-banyak ... haha

Haha... korang abaikan jelah angan-angan aku kat atas tu ..
aku punya angan-angan tu memang cukup haru sebab ..angan-angan dia mesti ..
bila kat oversea nanti masa aku tgh syok kerja , tiba-tiba terserempak dgn sahabat yg aku kenal sejak tahun dulu .. kitaorg pun berkenalan lagi dgn kawan-kawan lain ..
pastu shopping sesama , .... buatlah mcm sahabat selalu buat , pergi ammusement park ke , pergi negara lain ke jalan-jalan , bestnya~
tapi ni aku berangan je ... so abaikan angan-angan ni ..
Korang mestilah tak nak kan ... jgn risau no paksa-paksa okey ..??

OKeylah .... memang terlebih panjang post ni ,..
aku tak paksa pun korang baca , cuma nak ganti post hari tu ...
Byebye
selamat kembali ke sekolah dan jgn lupa Homework
See ya tomorrow , annyong nae chingu
TO yaya: wELCOME lah ... hahah... tiba-tiba panggil aku anaconda pehal :?
isy3

No comments: