Monday, February 21, 2011

Laugh is Awet Muda bak kata Leeteuk

Howdy my blog !!!~~~

Nak kira jap dah bape hari tak post .
boleh tahan lama jugak erk , aku nak post tapi ada je yg menghalang .
Hahaha... guna pakai alasan miqi .
tapi miqi punya alasan tu lain sikit . internet dia bengong .

OKeylah ... rasanya tak ok hari ni sebab rasa mcm nak buat flying kick dan gelak kuat-kuat.
Masa pengetua meng'CLOROX' kelas aku dia terlupa pesan sesuatu , yg dia tau bukak buku je :
1] jgn ketawa kuat-kuat , nanti hilang ilmu (well , mungkin dia suka ketawa sebab tu tak ckp )

2] jgn makan hati , limpa , paru-paru dan sebagainya organ dalaman ayam dan itik dan lembu .

Yg dia pesan : 1 minit = 1 soalan
: tak boleh tgk TV masa hari sekolah , hari minggu baru boleh .

Ouwhhh!!!! i really hate it .hachuss hateouss !! benci sgt lah tu maksdunya .
jgn tanya aku mana aku dpt perkataan tu , selalu terbit kat otak belah kanan aku .

Hari tu masa yaya bawak tudung merah dia , aku pun main-mainlah .
konon-konon jadi minah hendon , pakai tudung pastu ikat-ikat .
sekali mamat spy kat tingkap , lepas 5 minit baru aku perasan dia punya tahi lalat kat situ .
dia tgk aku dgn sengih-sengih yg mcm nak gelak giler-giler ...
giler lah budak ni!

Hari ni budak-budak yg masuk perarakan semua dpt ganjaran masing-masing .
yaya tak suka kacang tanah , dia bagi aku dgn aunty .
dia kata kacang cap tgn tu tak bagus untuk kulit .
tapi bagus untuk pendengaran ok , aku ni dah status moyang memanglah patut makan kacang tu .
dalam kelas kitaorg berpicnik dgn makanan-makanan yg ada tu .sempat promosi kat mamat,marzuq .. except syafiq , aku tak promote kat dia , dia yg dtg pastu amik sendiri .
Aku tara kisahlah ..

Masa rehat tu , aku naiklah atas sebelum loceng berbunyi . Aku dgn pyqa naik kelas sebab whiterock tu asyik kena rampas je budak petang yg giler kepala . Penatlah nak ckp kat diaorg .
sebelum ni , masa aku cop tempat tu . pyqa ckplah yg kat situ nanti ramai org . tapi dia degil kepala babun , nak duduk jugak kat situ . last last aku sumpah seranah dia ....
kitaorg pun berambus dari situ ,

Dah sampai atas tu , tgh nak duduk dengar Zam Zam Azam Shah ckp :
"asal ramai yg tak reti nak turun ni ??" syahmi dgn firaz pun ikut ronda jugak .
Aku tak tau pulak dah berkuat-kuasa benda alah tu . ceh! mcm zaman dulu -dulu pulak .
kitaorg semua pun keluarlah kelas dgn hanginnya ...
aku ni dahlah lapar , pyqa kata "oit makan cangkunglah , takde kerusi kat sini "
aku pun cangkung lah sambil makan sandwich sardin . muka mcm org tgh bulan mengambang penuh je ..
(pagi tadi an , aku nampak bulan mengambang penuh tau kat langit!!)

sekali nenda ni diri sebelah aku sambil buat kerja karangan , wey!! hang kata dah siap ..
awat separuh je siap ?? dia ni memang tau !! haha
then, aku dirilah sambil kunyah sebelah dia . tetiba dgr suara budak sape entah dia ckp ....
kuat boleh tak suara dia , aku rasa dia mcm saja je sebut nama tu ulang kali .
heee... panas telinga aku ni , kang ada yg kena flying kick FREE!! versi aku !
aku pun sambunglah kunyah roti tu , malas nak amik kisah ...
masa firaz ikut syahmi tu an ... aku ckp mcm ni tau :

"heee.. hensemnya firaz!!!" Hahha...
hensem ke? tapi memanglah terpegun je aku tgk dia ... ahhaha
alah.... nenda kau jgnlah marah , bukannya suka betul pun . bak kata kau BAU-BAU BACANG je.
ada kot masa kat car stop tu , aku ternampak sesuatu yg silau dari jauh .
nak pergi spy manusia manalah yg silau sgt ni , sekali ... dari jauh nampak firaz dgn muka dia yg silau giler tu ...
isy3 .. sakit mata aku . Hahha.. sukalah budak silau tu ...
(relax-relax !!!~) peminat firaz semua relax ~


Si wahideen pun mcm marahlah jugak , pasal kitaorg sekelas ni memang degil giler belum mampus (hahha) !!
kelas KRK pulak si azam yg hangin je ... sabar zam , sabar .. meh,meh minum air Zam Zam boleh tenangkan fikiran .Hahaha...


Harvind salah ckp tadi , patutnya hari ni ada boling . tapi dia ckp " bola baling"
masa koko entah kenapa entah , aku asyik rasa lain mcm je
aku cuba jugak nak tendang rasa lain mcm ni ..
tgh berbual tu kan , aku nampak sorang budak ni , terkejut aku tgk beg dia .
beg dia sama sebijik serupa dgn beg aku , takde apa yg kurang kecuali jumlah buku .
aku pun buatlah monolog luaran :
"eh mcm beg aku , asal budak ni pergi galas beg aku . !!. wey beg aku !!"

Ada kot aku rasa suara aku kuat , pastu dia pandang aku .
Hahaha... bengang babe , dia pun jalanlah kat tempat duduk aku yg aku letak beg tu . Dia diri-diri kat situ , dalam 5 minit jugaklah ...
siot je , aku dah spy-spy takut dia yg mencabul kehormatan beg aku . Hahaha
rupanya dia nak berbual dgn kawan dia , sebelum dia duduk berborak tu , dia sempat pandang aku dgn muka yg nak ketawa ... Bangang !!

Masa nak amik beg tu , aku tgk mizan budak form5 bekas KAA dulu duduk sebelah beg aku.
Aku suruhlah dia amik beg aku . masa dia angkat beg tu aku tanyalah :
a; berat tak beg aku ?
m; berat gilerlah .. mcm ada batu bata buat rumah aku je ..
Hahaha... sengallah dia ni . ketawa lagi aku kat situ . tak perasan pulak yg ...............


Wahideen punyalah happy giler sebab kalahkah syahmi dalam chess , kan aku dah kata dia ni boleh aje kalau nak main . cuma sikap tu aje ...
dia menang 3-2 .
si zul panggillah syahmi , syahmi pun berpuara-pura tak dengar . Eceh! dah kalah taknak ngaku~ Hahha...
Lebar dia punya senyum lepas menang tu .

Ermm,, tu jelah , nak taip panjang-panjang nanti korang sumpah seranah aku pulak .
So , annyong ~
fighting!
buat kerja kursus Geografi ..

No comments: