Monday, January 24, 2011

Mesyuarat dan Kisah zaman silamku




Hari ni ada periksa diagnosis arab
adakah anda tahu diagnosis ? diagnosis tu periksa masa sekolah rendah dululah
Aku happy dgn tett
aku happy bila ada tett , walaupun kat luar buat muka meluat giler
hari isnin hari ni dibatalkan perhimpunan sebab mesyuarat agung rumah sukan .
Rumah kuning mustafa nordin jadi pengerusi ..Yeah~!!
Rumah merah kata nenda si Azri form 5 tu
Rumah hijau , ...sape erk ? tak famous pulak ....yaya pun hilang ingatan sampai tak ingat sapa
Rumah biru tai jadi pengerusi , ni miqi kata eh .. guwa tak kisah .

Soalan arab tadi boleh tahanlah ... cuma yg aku bengang tu masa perkataan seerti dgn rumah . Aku lupa ejaan mcm mana , sebut reti ... sengal. Patutnya ku buat pondok je seerti dia . Hahaha.... baru gempak kena belasah dgn ustazah .

Tadi aku duduk setempat dgn nenda ... zul duduk sebelah dijah . Wah senangnya nak tiru .. fewitt . Si marzuqi asyik pusing belakang je sebab nak tanya khai . Last-last masa dia bagi kertas kat aku ada banyak lagi ruang kosong. sIOTlah budak ni . Masa 2jam 30minit tu memang tak cukup eh ? aku nak tanya korang budak kaa ni , cukup tak masa 2jam 30minit ? bukan cukup memang terlebih cukup sgtlah . Aku siap boleh bersin sampai 10 kali + sangap 5kali = tidur 15 minit . (jgn ikut teori ni berbahaya kerana aku je yg boleh ikut..haha)

Jadinya hari ni memang tak belajar langsunglah . Belajar cuma arab dgn kh je . Bestnya~!!

Masa balik tanda kehadiran boling dulu . Fuyoo~! berair-air muka hanya nak tanya nama je . Penat tau . .. Dahlah badan budak-budak semua berbau masam termasuklah aku and the geng tu . Hahaha.... masam~~~

Tiba-tiba ternampak azizi ,, huwahh... masih bengang dgn kejadian yg hari tu . Masih segar dalam ingatan aku ni . Sengal! azizi sengal! nak cekik azizi!!. Kenapalah masa tu aku bodoh sgt ... sibuk tanya nametag sape ? Yg azizi ni aku ingat dah lupa dah pasal tu , aku ingat dia tak tau pasal tett.... tiba-tiba je... dush! aku amik aku sedas ... baru satu peluru je dah berdarah banyak . Haha....

Aku ternampak jugaklah tett , tapi takde mood nak pandang lelama , sebab tgh selsema campur mata asyik nak nangis je ni . Sobsob '_" . Lebih kurang mcm tulah . hahaha... aku terus cabut pergi car stop . Takpe dpt tgk sikit pun tak kisah asal ada depan mata sudah ...
Hehehe....

Aku nak cerita sikit masa mesyuarat rumah sukan tadi . Mcm biasalah aku sentiasa setia kepada rumah kuning . Jgn tak tau adik aku kat tasek pun masuk rumah kuning iaitu rumah taming sari. Amcm ada gempak tak nama dia ? . Untuk aku memanglah giler gempak .

Ketua rumah kuning tahun ni ialah cikgu suharti kesayangan aku yg mcm kanak-kanak ribenar . Tapi sejak dpt pengetua baru ni dia jarang sikitlah nak memain . Dah bersemangat katanya .
Haha...

Mula-mula tu cikgu tanya sape budak lelaki nak jadi pengerusi . Tapi semua diam je , sampailah cikgu syakirah dgn cikgu redzuan bersuara "hey, tingkatan 5 awak jgn main-main cepat angkat tgn"
Sekali adalah budak qamil bekas 3kaa yg gemuk-gemuk pakai cermin mata dan skrg form 5 dicadangkan .

Cikgu masitah pun kata " okey kalau lelaki taknak kita amik perempuan je jadi pengerusi . Biar cikgu wahab terbeliak biji mata tgk perempuan jadi pengerusi . " Pastu semua ketawa .
Cikgu suharti pun pilihlah budak perempuan form5 ...hehe

Sekali bila dah ditetapkan , Tetttt!! ada pulak budak form5 ni ckp "saya membantah !" Dia dgn kawan dia dtg depan dan ckp "saya membantah dgn pilihan cikgu , kalau budak perempuan adi mcm mana nak semangat"
Last-last buat rombakan balik , tadi tu cikgu suharti kata cuma nak gertak je biar budak lelaki rasa terpinggir sikit .
Dasar budak lelaki memang tak boleh harap ! Isy3

Mustafa pulak yg jadi pengerusi . Memanglah best dgr dia berucap tadi . Tadi cikgu masitah pun cerita pasal sukan tahun lepas ... sedih je aku dgr , air mata sikit lagi nak terkeluar tapi aku cubalah tersenyum untuk elakkan air mata terkeluar . Hehe..
malu beb, tett pun rumah kuning tau ... isy! tak suka! huwah!

Eih .. tett aku nak kau lari boleh tak ?
yah! just lari , kalau tak boleh lari jalan je ...
kalau tak lari aku nak sumpah kau jadi sumpah-sumpah ..
Hahaha.... (takyah risau , dia takkan baca punyer benda ni )
melainkan ada org gatal mulut bagitau kat dia ..
sapa bagitau kat dia , memang aku cincang dia pastu tendang sampai bulan! Hahah..
amacam ada kelas tak ?

Untuk KH pulak cikgu beriya suruh buat lakaran. Aku pun hantarlah lukisan yg memang buruk giler mcm lukisan budak tadika kat pusat jagaan mental dan fizikal .
Cikgu pun dok bising... ..
nak buat mcm mana cikgu saya memang tak ditakdirkan untuk melukis . Hidup saya sepenuhnya digunakan untuk komputer dan membaca je .

Sejak aku tadika aku tak pernah langsung diajar melukis , walaupun lukis pokok ke , daun ke memang tak pernah . uMUR aku 6 tahun cikgu selalu suruh aku membaca dan menulis . Jadinya di tadika inilah bermulanya zaman kidal aku . Sebenarnya mak aku dah cuba tukarkan aku ke tgn kanan..
first tu memanglah jadi , tapi lepas masuk je tadikan aku balik semula ke tgn kiri .. mak aku dah cuba banyak kali tapi mcm tu jugaklah ..
Ini sgt ingatkan aku pada cerita MomoLove . Huwahahha..
Kebanyakkan masa tadika aku belajar kawat , main basketball , belajar apa yg ada pada komputer , belajar guna internet , belajar ckp bahasa inggeris , belajar main alat muzik , belajar menari , belajar kunyah chewing gum ...

Haa... amacm ada gempak tak ?

Aku belajar komputer pasal apa yg ada kat keyboard , wayar ni nak sambung kat mana, mouse punya wayar sambung mcm mana , belajar mcm mana nak guna microsoft . Belajar mcm mana nak main game .... aduh, zaman kecik memang best asal masuk bilik komputer je bukak game rockman dgn teen titans pastu lawan-lawan.. tekan sana tekan sini . Sebelum main tu cikgu akan cek buku latihan komputer kitaorg masing-masing .. dah siap boleh main , belum siap boleh blah kalau nak main ... hahahha

Dulu aku punya BI org british yg ajar .. dua-dua perempuan . Diaorg dihantar ke malaysia sebagai pelatih je .. tapi bestlah belajar dgn diaorg ... bombastic gitu ~!!d
Aku mana ckp melayu sgt dulu , ckp bi yelah ..diaorg memang gerenti tak faham punyalah kalau aku ckp melayu .
sampai part membaca adalah satu buku melayu , entah kenapa aku rasa susah giler nak membaca .. selama 3hari aku tak tukar buku langsung kerana buku ni .
Last-last cikgu tolong ejakan ... malu giler part ni . Sampai hari ni aku boikot!!!
tu pasal bila dah besar bengap bm ...

So, takde part melukis ada faham ???
guwa benci melukis pun sebab masa darjah 4 ni ada satu kes apa entah ...
guwa geram giler dgn cikgu tu , pehal entah nak hina-hina lukisan wa , padahal lukisan tu ayah wa yg lukiskan untuk PSV akan dtg . Disebabkan kejadian itu wa tak kisah nak pindah sekolah lain , jgn harap guwa nak hadap cikgu tu lagi . Sejak tu guwa benci pegang pencil dan kertas lukisan . Tapi rindu kawan-kawan kat taman suria ...
kalau sekolah situ , ramai kawan aku lepas balik sekolah je terus masuk giant ..
yelah giant taman suria tu sebelah sekolah je .. just lintas jalan je dah sampai ...
Tapi guwa budak baik , guwa tak reti main jalan raya , wa main formula 1 je..
Hahaha...
lepas tu aku terus kekal kat tasek ...

So , korang dah tau kisah hidup aku ?

nak cerita , cerita kat sekolah . Kalau tak faham tanya kat sekolah .
Hidup aku ni memanglah biasa je ...
tapi ada satu kenangan sekolah rendah yg aku takkan lupa .
Kenangan main batu seremban dgn senior tersayang .
Sejak kenal senior nilah , aku rasa aku kena hormat senior aku sampailah skrg ..
ada jugak org boleh ubah aku erk...
skrg ni aku tak tau mana dia pergi , dia belajar kat mana , aku terus hilang information pasal dia lepas dia habis upsr tu ... hmmm....
tapi aku sukalah adik dia zaman dulu tu , hensem tu hensem ... tapi gangster sikit . Budak ni gangster dgn org lain , budak kelas dia taklah ....

Hehe... terlebih banyak pulak nak cerita ni ..
mcmlah korang nak baca
Aku post kat sini sebab nak ganti post semalam ,
mianhae sebab tak post .. ada periksalah!!
hehe...

Byebye ,
annyong gyeseyo !
Saranghae chinguya~!

notes; yah! awak perasaan kan gambar tu . Yeah~ drama dream high malam ni pukul 9 .. jemputlah tonton , saya dah tgk dah ...

No comments: