Friday, January 14, 2011

Oh yeah~!

Oh Yeah~! (lagu kesayangan aku )
Hahah..

So sekian lama aku biarkan blog ni berdebu dgn tebal , akhirnya tiba jugak masa untuk update. Ingat tadi petang nak update , tapi ada tuisyen sejarah dgn cikgu syakirah kat bilik muzik. Sape rasa nak join tu jomlah , bayarannya 4oRM je...

Kan aku dah kata aku akan update blog cuma pada hari jumaat sabtu and ahad aje..

Untuk masa seminggu ni , aku rasa mcm dah FALL IN math !
haha.. apsal ek ? sebab masa thiyaga ajar aku selalu tgk mulut dia bergerak , cara tulisan dia, jokes dia .. yg paling best penerangan dia sambil dengar tu boleh kepala hotak aku main muzik beautiful . haha... mcm mana tak terus masuk otak .

Sejarah tadi , aku ingatkan ramailah sgt budaknya .. eceh sesuku bilik muzik aje. Buat penat aku je protes lebih-lebih dgn mak aku . Cara protes aku tu mcm ni :
"Mak, takyah tuisyen arr membazir duit je , duit kalau buat beli ice-cream mcflurry mesti dpt banyak "
Mak aku jawab: biarlah duit mak , tak kira kena tuisyen jugak ..!
Hadoyy~!!!
budak -budak yg ikut tuisyen sekali ialah Najmi, Kembar Aiman , Izzati, syaza, Syazwan,Eddy orkestra, dan lain-lain budak lagi ..

Hari khamis tu ada KKQ +Koko
yg tak boleh blah masa si syazwan ckp kat esyah , dia boleh ckp perjumpaan media dah habis punyalah selamber badak sumbu je ... sekali kena belasah dgn si nenda ...
time mcm tu jugaklah mak syazwan nampak , aku sengih jelah kat mak dia ..
si syazwan merana sikit "eh jangalah , mak aku ada tu " pastu dia terus cabut pergi kat mak dia. Emang dasar anak ibu lou!!
Time kkq pulak , rasa mcm kitaorg belajar sungguh-sungguh hari tu . Termasuklah aku walaupun ada part curi-curi makan , eh, miqi pun sama tau dia curi-curi makan waffle nenda. Aku curi makan mee instant nabila dgn waffle aku .. hoho
Tiba-tiba je si pak din dipanggil ustaz , dah tau cerita so takyah lah aku taip kat sini
baca kat blog family kita okay ??

Hari rabu kitaorg sekelas kena melukis ..
guwa nak ckp sama lu kan guwa tak pernah suka melukis , gua lagi suka belasah org dgn main gitar dari melukis . Ceh!
Sekali cik muzaida ni suruh buat itulah inilah , nasib baik dia tolong lukiskan , kalau tak dah koyak rabak kot kertas tu aku kerjakan . Sepanjang kelas rasa ngantuk giler , kalau dia suruh melukis lepas tu dengar lagu Hope . Find aku lukis , sebab otak aku ada sedikit aliran ye kat situ.
hehe... otak aku ni luas sangat sebab tu tak boleh tumpu pada 1, mesti budak sekurangnya 2,3 kerja baru boleh masuk otak .. mcm tulah .. (takyah kira arr pelik ke tak)

Hari Ahad ada AJL hari tu , ehem-ehem ..
aku ulang lagi ye aku sokong faizal tahir je ye , ulang suara faizal tahir .
Walaupun aku tak tgk sampai habis tapi heboh jugak kat sekolah pasal Ana Raffali menang
Meh, aku nak ckp sikit pasal persembahan dia
1] aku rasa mesti dia kekok masa nyanyi pegang microphone dan bukan gitar kapok tu
2]dia punya perfomence tu ada ala-ala Lucifer Shinee sikit ( tak tau gi cari)
So, ketua juri ni iaitu m.nasir mungkin faham apa maksud di sebalik nyanyian dan drama pentas dia tu . Tu pasal dia jadi pemenang .
Org ckp lagu mcm sampah sebab lagu tu dia cipta sendiri, dia nyanyi sendiri,lirik pun dia buat. Tambah lagi dgn keadaan sebenar dia , iaitu dia ni dari musician underground yg tak bape dikenali . Mcm yuna jugaklah , tapi kenapa tak kata lagu yuna tu mcm sampah ?? kan ke sama je .. aku lagi suka SISTAR lah mcm tu .

Conclusion nya :
Ana raffali tu = Taylor swift versi malaysia (asyik dgn gitar je)
Stacy tu = Miley Cyrus versi malaysia .

Jgn salah faham , aku cuba ckp je apa yg keluar dari saraf otak belah kanan aku dan belah kiri aku terus keluar gambaran nya mcm mana OKEY ? Ampun kalau terasa

Hari khamis hari tu jugak ada experiment sains . mesti nak tau kan experiment apa .
Experiment ni pasal rokok dgn kapas . Tau tak sapa tukang bawak rokok tu ??
Sape lagi kalau bukan BURN versi KAA . Syafiq lah .
Muka dia ada rupa-rupa najis(tahi) jugaklah masa tawarkan diri nak bawak rokok tu . Siot je budak ni !

13 janury jugak ada konsert beast kat KL . Rasa terkilan sikit sebab tak dpt pergi , tapi digi ada hantar something sebagai tatapan . Dia tunjuk gambar org penuhi stadium masa konsert tu , pastu kat tengah tu ada aeroplane beast tapi bukan yg betul-betullah , yg ada angin kat dalam aje . Kalau betul-betul memang runtuh lah stadium tu ... Isy3
Aku pun dapat caller tunes . Tak caya call phone aku skrg .

Hari ni masa PJK , first sekali cikgu jempuat kitaorg kat kelas . boleh pulak dia merungut " tingginya kelas awak ni , hilang 2kg berat badan saya "
si nenda pulak jawab " sebenarnya kitaorg memang taknak kelas mcm ni , tapi nak buat mcm mana kan " (lebih kurang gitu eh nenda? guwa tara ingatlah .)
Then kat dewan pulak , artis jemputan kita bak kata cikgu aminah iaitu teacher yanie ~!!
Hehe...

Teacher kata hari ni nak buat cacar (betul ke eja ni ?)
first sekali guna lagu hokien ke kantonis sebab sengau semcm . Tu boleh kira ok lagi .
Pastu lagu tamil pulak , tapi kitaorg bukan buat tarian bollywood kat situ ye . Kalau nak buat tarian tu kena pakai sari wey , mana guwa dgn teman-teman nak cari sari time-time mcm tu , takkan nak pergi jakell naik bas iskandar pastu dtg sekolah balik ?? .Haru nya kalau mcm tu . Dan tetiba je si AWE tu dtg pulak "menggedik" kat depan kitaorg ... uwekk!!!

Dia tgk dulu mcm ni techer buat , pastu dia sibuk nak ikut . Dia kat belakang teacher pastu buat part lagu tamil tu . Ada satu part ni dia bukan main jakun sikit sebab dah boleh buat part kedua tarian tamil tu "ho ho dpt buatlah , senang aje rupanya "
sekali teacher pun tukar tgn , dia pun kata " part tukar tgn tu yg tak syok "
Aku dgn budak-budak lain dan Meluan +"Meluat (meluan dlm buku kanang)
Akhirnya tamat sudah waktu pjk yg aku rasa paling best for the first time dalam hidup aku kot.

Untuk pendidikan kesihatan pulak . Aku cuma nak ckp cikgu aminah memang the best . Bayangkan ye , dari first masuk tu je kitaorg dah boleh ketawa , inikan pulak tgh-tgh belajar . Ada ke dia tanya kelas aku apa perkataan yg selain dari gemuk , sebab GEMUK tu mcm kasar sgt. Maka dgn pintarnya budak-budak ni pun jawab :

-buncit(syafiq answer) , chubby(nuryn answer) , "COMEL"(in capital letter with brackets), berisi , bulat, dan apa segala bagailah ada pulak org ckp badak (tu memang khas dari si pak din untuk lili kot ..haha) Siot betul!

Skrg kerja mendownload cerita my princess, dream high, mary me, mary .... sibuk sikit IT sikit takpekan . 1 Hari 1 episod . Bak kata org " sikit-sikit lama jadi bukit everest" . Cewah~!
aku tgh praktis bm ni, takut nanti tuisyen dgn cikgu sarah kena ketuk pulak . Aigo~!!

Oit zawa , hehe... serius tak pernah rindu kau pun dalam hidup aku untuk 2011 . Alah, jgn lah nangis dah gemuk pun nak nangis nanti badan panas ... hahah.!
Rindu masa meneran tu betul ea .. guwa tara tipu punya maa , ryeowook kata jgn tipu org tak baik . Eh lagu dia yg "WHEN FALLING IN LOVE WITH FRIEND " tu sungguh buat aku berfikir mcm ni : Tak baik fall in love dgn kawan , sebab kawan syg kita sebagai kawan je . Ye tak ??"

Zawa, kau cuti 1 february ni kan ?? hoho .. jgn nak temberang apa-apa tadi masa tuisyen sejrah cikgu syakirah testing kitaorg bila hari wilayah persekutuan . semua org tak ingat termasuklah syazwan yg bijaksana tu .

Lepas tu masa sejarah tadi ,cikgu cerita pasal kapal titanic tu tenggelam tapi masih lagi mystery (mystery history ~) , aku tertanya sama ada necklace warna biru tu wujud sebab part necklace tu ada dalam cerita titanic kan ??
(bak kata aku)Titanic Karam , Karam itu D-NA ..(understand?")

then kisah pasal hang jebat dgn hang tuah . aku baru tau bahawasannya hang jebat tulah hero bukan hang tuah .

Pasal rosly doby (betul ke eja ni , wa tara tau sebab cikgu tak eja pun, cikgu cerita je) pun ada . Rosly mati masa umur 16 tahun , dia kena bunuh sebab dia bunuh kris stewart kot . Pastu org british dpt tahu dia pun tangkap rosly dan bicarakan .. tapi bicara pun tak guna sebab semua yg ada kat mahkamah tu omputih je . So no chance to win lah brader ! akhirnya dia pun dijatuhkan hukuman gantun sampai mati . Tgh dalam penjara tu dia tulilah surat peribadi yg dikenali sebagai sumber pertama sebab belum diolah .

After that, kisah pasal Raja Tut atau nama penuhnya , aku tak ingatlah ... rupanya raja tut ni mati sebab jatuh kuda je... masa tu umur dia baru 16 tahun , muda lagilah . Masa tu jugak dia menghidap selsema . Bila cikgu cerita pasal muka dia ... berderau jugak darah sebab cara diorg pindahkan semua bahagian badan ke patung lain tu buat org yg tgk dokumentari tu rasa yg dia bagai hidup semula . Hebatkan teknology zaman skrg ?? Dalam kepala aku pun mcm tu .

Mcm tulah kisah sejarah yg aku dpt hari ni .. kepala otak aku ni best jugak sebab boleh bayangkan benda tu walaupun dah lama . Hehe, terima kasih wahai en.brain kerana menyumbang. Minggu depan bab2 form1 , revision form1 dulu,pastu form2 and 3.

Sekolah agama darjah enam dah keluar resultnya hari ni ~
adik aku dah amikkan slip pun , dia yg amik sendiri bukan mak aku .
Dia punya result tu boleh kira tahap-tahap sengal jugaklah . Panas je hati aku ni ~!
Tapi disebalik panas tu aku kata " padan muka " sebab selalu kutuk aku dpt result buruklah, result tak cukup A lah . Kan dah balasan tuhan tu ...
result dia : 3C 3D 3E = GP : 4.00

Mak aku pulak kata "nasib baik mak tak pergi amik, kalau tak tau lah nak hide and seek kat mana" (jgnlah caya sgt dialog dia mcm ni , kan kaedah lisan ada kelemahannya iaitu ada tokok tambah . ni memang aku menambah knorr pasti sedap pun biar gempak sikit!)
Nasib baik dpt masuk darjah khas , kalau tak aku paksa dia ulang balik darjah 6 .

Okeylah ... rasa mcm dah terlalu panjang ni , lantak korang lah nak baca ke tak nak . Guwa tak paksa pun , tapi tadi ada budak tu kata mcm ni "sab,blog please" . nak blog aku buat apa ? nak cari kebenarnya ye (aku dalam mood sejarahlah :D) haha..

Kalau rasa malas boleh baca kat wordpress , atau create blog ( tak tau buat-buat tahu boleh?), tumblr pun boleh ~

Bye Chingu
Saranghae Chinguya


http://www.annelisseboice.wordpress.com/
http://www.annelisse7.createblog.com/

No comments: