Saturday, January 15, 2011

Yeobo Haseyo Chingu

Ha~
aku berasa sgt lega akhirnya sebab dpt rembat buku yg thiyaga suruh tu .
Kat badan dah puas aku meneroka, hati dgn kepala aku asyik berdoa mudah-mudahan adalah buku tu kat sini , aku taknak pergi tempat lain lagi , Malas! .
Sekali ....
Jengjengjeng !!
buku tu ada kat bawah-bawah almari tu , masa tu aku nampak ada budak kat situ jugak tgh dok cari-cari . Aku yg nampak tu terus amik kat bawah kaki dia . Budak kat situ punya muka , habis terbeliak dia punya biji mata . Aiyo~!
Yah! saya dpt dulu jgnlah kijam sgt tgk mcm tu . Hahaha... lain kali PEKA bukan PEKAK~!

Lepas tu aku terus cabut dari bahagian buku pmr tu . Sesungguhnya buku yg aku dpt tulah buku last dan aku lah org last yg dpt ...
dikira buku tu buku saki baki yg budak krk tak amik lah kan ??
jadinya chingu chingu sekalian , byebye to book lah . Cuba cari kat popular maybe ada .
Nenda lagi best kat JIWA enterprise . haha.. kedai yg cikgu masitah ckp tu .

Pagi-pagi bangun tadi , pukul 6 lepas solat subuh dalam kepala hotak dah set 6.45 nak bangun nak mandi . Pukul 7 dah siap pakai baju apa semua ... pergi makan pulak .
Makan nasi goreng dgn fish and chip . Ohh~ rasa mcm org jepun pulak makan tempura ikan . Haha..
Dah 7.30 tu aku dah get ready go nak pergi sekolah . Tapi mak aku pulak kat jamban . Memang gerenti lamalah mak aku tu .
Sempat pulak jamah tgk pocoyo yg dah lama ditinggalkan masa cuti sebab agenda bangun dan tidur lambat .

Sampai je kat kelas ....
ehem-ehem... assalamualaikum ! nak tumpang cuci kasut boleh ??
Nasib baik depan tu kosong aku tinggal duduk je .
Mcm ternampak budak tasek je kat sebelah marzuqi tu , muka pulak mcm kenal .
Nama dia yg aku lupa .... bila di reverse" balik saraf kepala ni
Ohh.. iqbal eh ? 3AA1 eh ? mcm adik aku pernah mention mamat nama iqbal ni . Dia nampak masa rehat kot .

Kitaorg belajar pasal tut tett tott = TROT
maksudnya ??? kau tanyalah Micheal Faraday tu, atau Archimedes .Hehe
9.30 Pagi dah balik . Aku je balik lambat sikiit , tu pun badan aku dah panas semcm je . Hangin je aku rasa!

Si nenda ni baru balik dai kedai dok sapa aku masa aku atas blok A tu .
Aku ingat nak lalu tangga guru , tapi aku dipenjara tangga tu dikunci .. KIJAM~!
aku patah balik pergi tangga perempuan tak serupa tangga perempuan tu .
Esyah ajak aku pergi jumpa cikgu habibah kadir tu (ingat lagi tak korang ni?)
Dia nak ckp pasal dia akan pergi kawad minggu depan , minggu ni homework setebal daki kat ketiak . So, no time save time .

Cikgu bibah ni ckp-ckp citcitcit (mcm tikuslah) ciciiticiticit dgn aku . Dia tanya kenapa tak masuk polis ?
Aku dalam hati dah start sumpah seranah serapah , banyak soal pulak . Ikut suka hati wa lah nak masuk apapun . Kalaulah aku ada harry potter saat-saat mcm ni kan best , dan bibah ni pulak mcm Dolores Umbridge yg serupa kodok darat dah lama aku bagi dia dgr jeritan mandrake kasi senyap sikit mulut lancang sgt lancang dia tu .
Dah tu, tak cukup dgn ckp lagi . Dia cucuk pulak perut aku ! .
Aiii!!! guwa ni pantang betul sape sentuh perut guwa , taulah dia jeaolus sebab perut guwa kempis nipis kumpis . Tangan tu baik jaga-jaga kang aku speaking jerman pengsan hang kat situ !

Si esyah ni dah beramah-ramah separuh mesra dgn si bibah ni .
Masa tu dalam hati aku dah critic nenda mcm ni
"omo~ omo~ nenda ku pandai berlakon , boleh pulak kata dia semput . Haha"
Tergelak besar aku , tapi dalam hati jelah ....
Lepas habis berbasa-basi dgn si bibah tu , kitaorg cepat-cepat cabut . "Meluan" aku dibuatnya!
Aku tanya nenda mcm ni :

a:sejak bila kau semput ni ?
n: alah kau ni , depan bibah tu kita kena pandai berlakon sikit .

Aigo~ hang memang nenda seni lah ! hahaha...

Bila ek ? aku ingat lagi hari khamis lepas habis waktu thiyaga tu , aku dgn pyqa lalu makmal sains wahab .
Rasa pernah dgr je suara tikus ni , ohh.. bibah rupanya
Kitaorg mengendap kat makmal tu ..
sekali pyqa kata mcm ni :
"Kesian, budak-budak ni dah lah kecik-kecik tapi bila time sains je dpt cikgu mcm monster.isy3"
Terketawa aku lepas dgn dia ckp tu , betul sgtlah tu . Kesian habis kat budak form 1 tu . Budaknya kecik aje tapi dpt cikgu mcm cookie monster pun ye .
Hahaah!!

Okeylah nanti story lagi . Nak tgk dream high !!
Fighting !

No comments: