Thursday, January 6, 2011

Annyonghaseyo Chingu sekalian!!~~

Hmm... sudah 2,3 hari aku tak post blog . Sapelah yg nak baca blog aku yg sunyi sepi bagai bunga semalu ni (pelik benor ayat ni)
So,so ...
kita mula dgn hari Rabu~

Pagi-pagi dah terkeliru dgn jadual kelas . Jadual kat depan tunjuk PI satu masa , tapi jadual kat tangan kitaorg tunjuk 2 masa . Manakala , jadual cikgu pulak tunjuk 1 masa . So .. .. keliru kejap . Tapi yg betulnya memang satu masa . Harunya jadual ni!

5 minit lepas tu teacher yanie masuk dan ajar literature . Kitaorg mengulang kaji literatur life brief candle . aku memang tak boleh lupa poems ni sebab nilah poems yg pertama aku belajar sepanjang aku sekolah menengah . Jadi , semua benda kali pertama yg berlaku dalam hidup aku memang jarang aku lupakan ....
Teacher yanie dah mula buat satu peraturan :
"sesapa yg ckp harsh word such as 'what the hell' , bitch , bastard , stupid, and sape yg ejek-ejek nama bapak,atuk,nenek, dan segala keturunan kawan-kawan dia . Dia dikehendaki membayar 10 sen setiap perkataan burok tu pada zarith iaitu bendahari kelas kaa untuk akli kedua.
Haha... mangsa pertama syafiq sebab dia panggil zul 'sibon!!;'' hahaha..~!!

PSV pulak kena buat folio tak rasmi ~ sabor ajelah dgn ayat-ayat cikgu tu . Itupun dia ada bagi 4 helai percuma . yg lain punya helaian kena bayarlah . Rumah aku berlambak kertas lukisan nak buat apa bayar . Baik aku bayar bil sekolah je .

Masa bahasa arab cikgu ainon memang takde , aku memang dah tau dia pergi tanda kertas periksa . Sebabnya jgn tak tau kelas KAA ada sampai tingkatan 5 tau (kat tasek jelah)
Cikgu amin pun ganti . Masa dia diri depan pintu aje aku dah lemah longlai ~
aku tau sgtlah kalau muka dia ni mesti bm,bm,bm.... argh!!
sekali dia suruh kitaorg buat ayat dgn perkataan yg dia bagi

first word yg dia bagi :
perbezaan antara : Telor dan Telur
semua budak dah fikir lain bila dgr perkataan telur tu .. haha.(fikir kotor betul diaorg ni)
tu tak tambah lagi dgn part cikgu ckp pasal roti jantan bermaksud roti telur yg diletak dua biji telur tu baru namanya roti jantan ..
(budak lelaki memang otak dia sial , dia fikir lain lagi ....)
muhammad lagi best masa cikgu suruh dia buat ayat "telor" dia buat ayat mcm ni :
"saya mendapat dua biji bunga telor " Haha.... nak tergelak aku tgk ayat dia tu . mcm mana dia boleh terfikir nak buat ayat mcm tu ..

Lagi satu round cikgu suruh kitaorg buat ayat berdasarkan perkataan
Undang dan Jemput "
Lepas bape minit cikgu suruh bape org untuk tulis ayat berdasarkan jemput
sampailah giliran luqman dia cuma tulis :
~ jemputlah makan !
Hahaha... cikgu suruh dia buat balik .. padan muka

Untuk perkataan undang pulak ayat yg paling menimbulkan kontroversi ialah ayat nad yg ditulis oleh farah :
"Luqman seorang yg bermuka tembok kerana datang ke majlis perkahwinan Faza tanpa diundang "
Bila semua baca ayat tu ... (diam sekejap )
pastu semua org gelak kecuali luqman (bengang ye bang ??) hahaha
maklulmlah dgrnya luqman ada skandal dgn si Faza pasal Si Faza suka dtg kat dia ...adeyy penyakit perasan ni bilalah nak pergi dari diri luqman .

Waktu geo dah masuk tajuk kedua . Aku sgt pay attention sebab masa tu aku teringat drama Attention Please ! Hahah.. mak aku suka sgt tgk cerita tu , dia suka misaki . Aku pun!
Ganbatte !

Waktu bm dalam 30 minit gitu tunggu cikgu tak muncul-muncul ..
tiba-tiba aku teringa mak aku ada meeting hari ni maknanya semua cikgu pun meeting lah . Aigo~ kesian budak-budak ni, aku pun satu asallah lambat sgt nak ingat. Aku punya kepala ni satu je tau , bila 30 minit cikgu tak masuk waktu 1.10 -2.20 aku memang nak terus balik . Peduli haper! sape suruh tak ikut masa !
then balik ajelah !!

Khamis pulak -

Sejarah di ajar oleh mak angkat pak din pada zaman 1kaa dulu . HAHAHA...
tau tak cikgu hafizah ingat pulak kat pak din berbanding dgn kitaorg .. haha
pak din memang beruntung dpt mak angkat mcm tu ..
Sejarah sedikit rumit sebab kewujudan tarikh dan slogan bodoh ~

PI mcm biasalah belajar dgn cikgu rahimah ...

Waktu sains , kat makmal dan masuk tajuk ke-2 . Cikgu rostena memang serius sikit kali ni . Hehe... sampai 2 buku panjang dia suruh sediakan .
Sampai dia asyik tanya , boleh tak terangkan kat depan . aigo~ cikgu saya sgt speechless masa mcm ni .

BI pulak zarith terlepas ckp "what the hell" sedekah 10 sen untuk kelas . Haha..
teacher makin pekalah skrg . tadi dia balik naik teksi je sebab kereta kong .

Math , cikgu thiyaga dtg masuk dan bagi pengumuman bahawa hari kelas dibatalkan ..
tapi cikgu akan ganti
actually , aku rasa dia tu seorang yg baik . Dia kena garang sebab takut kitaorg main-main barbie doll pulak kat situ . hEHE..
Fighting-Yah!!

So, esok cuti (untuk aku) nak duduk rumah sambil buat nota dan download software pembuat jadual waktu . Aku malas nak fikir apa-apa jadi aku downloadlah software tu ..hehe
mcm Park Ga In dlm personal taste pulak ~ malas guna otak tapi selalu bernasib baik

Lastly - Saranghae Chinguya~! Fighting Chingu !

No comments: