Sunday, November 8, 2009

Exam . Periksa , Exam ,Periksa

Periksa, Exam ..
Takde beza pun sebenarnya, cuma nak memeningkan kepala. Baru tadi aku periksa BM1 , BM2 AND SEJARAH. Entah apalah yang soalan sejarah tu merepek. Soalan tak susah , tak senang, sedang-sedang jek.
Macam biasa bila dah namanya exam , kita sebagai pelajar sepatutnya diam dan menjawab je. Ni tidak , aku and pyqa and zawani buat isyarat jawapan .Alah , belum tentu jawapan tu betul. Diorg ni bukan bijak lagi pandai pun . Yang boleh dipercayai jawapan dia ialah , macam dijah , wahideen . Diorg experts sikit, takdelah aku panik macam org giler. Ni zawani , entah apa jawapanlah yang dia bagi kat aku , entah betul , entah tidak. Dia tu selalu memutar belit fakta jadi auta. Geram betul aku!! .Nak je aku cekik -cekik budak ni . Semua fakta yang dia sebut jadi salah bila dia sebut.
(Hahahaha_ tulah gelagat kawan aku yang sorang ni .. cacat sikit , sawan sikit , gila sikit , kalau sawan senang je korang boleh campak dia kat hospital sultanah aminah , kalau cacat campak je kat rumah kanak-kanak spastik sememangnya sesuai dgn dia and kalau dia giler hantar je kat hospital permai or tanjung rambutan..(hahaha)

Sepamjang peperiksaan aku asyik teringatkan seseorang..
Sape orang tu. Biarlah rahsia. Aku memanggilnya sebagai sumber inspirasi. Baru aku tanya seseorang pasal budak tu. Aku seringkali bertanya kepada kawan dia, samada dia tu sihat ke , sakit ke , aku akan bertanya pasal dia sekurangnya one week , once time, sebab aku ..
Entahlah, kenapa dgn aku ni agaknya..
Adakah aku terkena penyakit angau ?
Adakah aku sewel ?
Adakah otak aku sememangnya perlu dia?
Adakah aku gila?
Adakah diri dia terlalu banyak aura yang menyimbah aku?
Adakah...
Adakalanya aku tergamam , semua pertanyaan ni tidak akan keluar kalau disuruh bercakap. Semua pertanyaan ini akan keluar apabila aku menulis diariku . maksudnya apa tu ..?
Aku harap kauorang boleh bagi jawapannya.. (hehehe)
Jawapan tak payahlah formal sgt.. tu maknanya korang nak aku pening kepala untuk membuat keputusan..

No comments: