Tuesday, April 26, 2011

Macaroons make a roons

Hello ! Hello !
Assalamualaikum readers and followers
hari ni aku nak post benda yg dah lama sgt aku nak post tapi tak pernah post
ya , lets talk about this cute dessert . Yummy~

Sebelum ni kat sekolah aku pernah tanya bebudak ni

"eh korang tau tak MACAROONS tu apa?"
dan dioarg hanya membalasnya dgn muka shit
of courselah aku faham maksud muka shit tu
muka yg tak tahu apa yg disoal dan otak diaorg tak boleh bayangkan apa kejadahnya benda alah yg aku sebut tu.
Hoho... time tu aku rasa dalam hati diaorg
"sabor jelah kat sab ni, suka ckp benda yg aku sendiri dgr mcm racoons"

fine, skrg aku nak ckp benda yg korang fikir mcm racoons tu
MACAROONS how it spell
so anak murid sekalian cepat amik pen dan note book yg ala-ala blues clues tu
cepat tulistulistulis (tagline cikgu maimunah ku )

orait dah tulis,
dan kita ke segmen teliur pulak ye ...

Bayangkan ketika ini anda sedang berjalan-jalan dan ingin cari sesuatu yg manis .
di samping itu anda asyik menyanyi lagu sedih seperti lagu " In My Dream" atau "Fixed Star" atau " 0330" .
Tiba-tiba deria bau anda mula bertindak, tett tett tett
deria bau mula mengesahkan bahawa di kawasan terdekat ada sesuatu yg YUMMY!

Anda sebagai sorg manusia yg ada sense of humour akan terus mencari arah bau tersebut tanpa memikirkan yg skrg anda skrg berada di khalayak ramai .
so, Sila berhati-hati semasa berjalan kerana khuatir anda terlanggar orang yg sedang syok pegang IPAD sambil berjalan dan bila IPAD dia meletop boom boom! dia akan salahkan anda kerana jalan mcm org mabuk dua hari tak tidur .

Conclusion di situ , anda mungkin kena minum RED BULL a.k.a Roh binatang .
Hahaha....
tak,tak... yg salah disitu semestinya org yg dgn IPAD tadi
kerana dia jalan tgk IPAD dan bukan tgk JALAN

Selepas bape minit mengorak langkah kaki
anda pun tiba di sebuah kedai yg bernama ...... (korang fikirlah sendiri)
mata anda yg tak ppernah juling jadi juling
hidung anda yg jarang kembang jadi kembang
nafas anda yg selalu tercungap jadi straight
badan anda yg takde tulang jadi cukup tulang

Haahah... apa pun algebraic expression aku bagi tu
jgn ikut teori kotor tu , tu untuk aku je ...
kerana TEORI SABRINA bermakud teori yg merepek tapi akan berlaku

anda terlihat images di bawah ini .:







Anda terlihat banyak benda bulat yg comel mcm dotdotdot
mulut anda mula ternganga sedikit demi sedikit
air liur anda makin sarat untuk ditelan serta bunyinya ada yg mcm ni "GULP"
mcm nama benda alah yg kat 7/11 tu .

Whoa!!! banyaknya macaroons !! aku paling suka warna purple ni .
anda sungguh terpesona dgn warna-warna macaroons dan bentuknya
dan ....
jom check beg duit masing-masing
opss! adaRM20
boleh beli bape ye?
1= RM2

so pikirlah sendiri




Selepas anda telah memilih macaroons yg anda suka
ia akan dibungkus dalam bekas yg lawa seperti ini
opps! ini hanyalah khayalan semata-taik mata
yg kat kedai aku tak tahu dia pakai apa
tapi lainlah dari yg kotak ni ,

anda pun pulang ke rumah dgn senyuman 32 batang gigi yg bersinar-sinar
konon-kononlah mcm baru lepas pakai darlie shiny
ceh!


Bila semua orang tgh nyenyak tidur hasil penangan nasi beriyani yg mengandungi kalori tetinggi dalam carta makanan .
anda pun dgn silentnya keluarkan macaroon yang anda beli tadi dan renung lama-lama sebelum makan ...

tetiba otak anda bertindak sebagai pencetus idea utama
hehe.... mulahlah terbayang EIFFEL TOWER tu
dan tangan anda yg gatal pun akan mula menyusun MACAROONS tersebut hinggan jadi seperti yg dibawah tu .
Hahahaa!!!




Anda pun mula berencana nanti bila anda kahwin anda nak buat KEK MACAROONS dan disusun dalam bentuk EIFFEL TOWER .
dan diatas sekali ada BARBIE NEWWELDYS (betul ke eja ni ?)
Haahah.... okey sila abaikan IDEA tadi , kerana ia hanyalah TEORI SABRINA
yg merepek

Okeylah , sampai situ je story merepek mereban ni

aku ingat nak post something pasal hari ni
dan , okey post itu aku akan post kat tempat lain
nanti,nanti ....

kalau nak tahu lebih lanjut pasal MACAROONS tu
here it is
Macaroons Recipe

Byebye
annyong gyeseyo ~
saranghae chinguya

No comments: