Thursday, April 7, 2011

Ibtun - Ketiak


Ohhh... gambar apa tu ye ?


ye! betul!

itu gambar ketiak

kenapa letak gambar ni ?

mesti pelik kan ?


Jap,jap ... aku bukan nak suruh korang cukur bulu ketiak ke apa

cuma nak cerita sikit di sebalik ketiak tu


Masa Bahasa Arab kan ,

cikgu pun suruhlah kitaorg semua tutup mata masa ni

sebab dia tak puas hati asal dia suruh tunjukkan benda je

mesti kitaorg semua tgk dijah

nak tgk dijah tunjuk apa

pastu baru ikut .


Semua org pun tutuplah mata tu ,

cikgu pun katalah

"tunjukkan ..... "

apa entah ...

kitaorg tunjukklah


then sampai yg kedua tu ,

masih lagi tutup mata

"tunjukkan saya Ibtun "


Aku pun dah tersengih sambil tunjuk ketiak aku yg wangi semerbak ni

pastu bila bukak mata je , aku nampak majoriti budak-budak

tunjuk ibu jari .

What the? apsal ibu jari ?

takkan aku yg salah ?

mcm pelik je Ibtun ibu jari ?

antaranya, wahideen,topek, zul, pyqa, ..dan sesapalah yg tunjuk tu .


Sekali cikgu pun ketawa

hahaha...

cikgu kata kitaorg ni terkeliru antara Ibtun dgn Ibhamun

hahaha.... tulah expect sgt .


Entah apa-apalah korang ni ..


Aku ingat yg Ibtun tu ketiak sebab

aku selalu ejek org dgn perkataan tu

of course aku tau

Hehehe....

No comments: