Wednesday, April 27, 2011

Ball versus Bola







Images bola itu seperti pernah dilihat sebelum ni
tapi bukan aku nak cerita pasal bola
mcm budak lelaki kelas aku

actually bola tu bukanlah sesuatu yg bosan ,
tapi bila sampai budak lelaki tu bawak subjek BOLA
hingga ke kelas dan buat cikgu naik hangin tanpa bantuan DORAEMON
ia telah menyebabkan sang lelaki di kelas aku disound tanpa proof oleh cikgu
Hahaha!

oKEYLAH ,come meh start the story ...

Jengjengjeng...
Masa PJK tadi cikgu aminah ajak kelas aku and KRK ke dewan
so kelas aku must be the fasters onelah arrive at qa'ah tu
tapi masa tu yg hilang nenda dgn miqi ..
kalau miqi tu apa aku heran , kalau nenda tu bukan aku je
yg lain dok tertanya ...
sebab diaorg kata kalau nenda jalan sorang skrg adalah sgt berbahaya kerana....
nanti aku story bab lain ...

Cikgu ajak beberapa orang untuk tolong dia amik barang kat stor
yg tinggal hanyalah kitaorg segroup dan budak lelaki kelas lain ..
opps! mcm kenallah kelas tu ,,..
oh my! tu kan kelas Amir Rafi pak cik aku merangkap abg tiri angkat Zarith
WHATEVOR!

Anis pulak mengemudi kittaorg dgn membuat satu bulatan
dan dia suruh kitaorg duduk ...
dia pun bacalah :

"mari kita sedekah al-fatihah untuk nabi, para sahabat dan .... "

aku terlupa apa entah ayat dia yg last tu
pasal masa tu budak lelaki tgh bising kepalang mcm zebra sesat jalan
dan kami semua pun bacalah al-fatihah dgn khusyuknya

dalam masa 2,3 minit gitu budak KRK pun dtg
dan diaorg teriak "apa korang buat ni?"
but still, kitaorg buat BODOH sebab cikgu ainon kata budak pandai tak layan soalan bodoh ..
jadi, kita semua kan tgh baca al-fatihah mana boleh bercakap ..

Budak KRK pun ikutlah sikit , itupun mcm apa jek ...

then, kami semua warm up ..
kalau nak tunggu cikgu gerenti tak sempat nanti
jadinya buat jelah ..


Cikgu suruh kitaorg berkumpul buat 4 barisan
so, adalah 2 barisan KAA dan 2 barisan KRK
yang tak bestnya tu line aku kena lawan dgn line yg dianggap ENEMY
manakal line kelas aku yg lagi satu tu
dapat lawan dgn line yg agak sporting
shit! tu aje yg mampu aku maki masa tu .. hoho

Apalagi startlah lawan
aku jadi tiang gol mula-mula tu
pastu esyah pulak nak ganti
so, aku jadilah GK je
dan memang aku punya tamparan tu memang tampar habis lah

Pasal masa main tu aku boleh tertampar humaira
Hahaha!!
pastu kuku aku terkena tgn dia
dan jari dia kena tarik dgn tgn aku ...

yg piqah pulak hampir terkena bola yg aku tahan tu
aiseh! bahaya siot~ sorry maa aunty
yg kinah dgn kena dgn izzati
lepas tu tukar balik tiang gol dia
khai pulak jadi tiang
isy3 sampai tiga kali tukar tiang
teruk bebenor ni

tapi yg kelakarnya tu masa syok main tu
tetiba je bola takraw boleh melayang kat situ
sampai je bola tu melayang kat group sebelah ni
semua org lari mcm org tak betul
aik takut bola takraw ??

oh.. tak
diaorg cuma nak elakkan diri je
dan cari kesempatan

Manakala abg tu , terkial-kial nak cari bola takraw dia

Times up!!

Bila times up tu , aku relax arr kejap
tapi mcm dgr suara mendayu-dayu
"darah.... darah...... "
dan suara tu hilang mcm tu

aku nampak humaira tgh syok ngadu kat cikgu yg tangan dia darah
its my stylr to jeling-menjeling ok

dan bila duduk dgn yaya,
dia cerita kat aku
yg humaira mcm org tak betul ckp mcm ni bila nampak tgn dia
"darah! darah! darah!"

Hahaha!
ceh konon minat TWILIGHT tapi takut darah
pegirah !
dalam erti kata lain nak ckp "bimbo"
atau " bombi"


Notes:

= bulan april merupakan bulan histeria

= masa science tu kan , tetiba terdengar suara menjerit "aArghh!!!,pergi,pegi"
fine... masa tu aku rasa mcm tgh tgk drama pun ye jugak . kinah kata tu suara budak 5PD.
dan budak lelaki kelas aku begitu kecoh , diaorg kata suara ada kat atas makmal yg kita tgh belajar tu aje ...

=Azri ketua rumah merah tercedera masa latihan lompat jauh hari tu . tapi yg kelakarnya tu masa aku tgh dok baca buku kat car stand dia dalam kereta boleh lagi nak byebye dgn sengihnya yg lebar .

Wey! azri! tak rasa bersalah ke? semua harapkan kau tau untuk sukan nanti. nasib baik nenda masuk larian dan kinah masuk lontar peluru dan larian . kira cukuplah kuota tu ..

guwa kesian kat azri tau ..
semoga cepat sembuh senior ku

= masa bi teacher suruh baca doa panjang-panjang . maka, kitaorg pun bacalah ayat-ayat amalan , pak din kata tambah 3 kul sekali .
then,"arghhh!!!"
terdengar lagi suara tu ... aku nampak abg hariz kat 5bio
pastu ada dua org budak perempuan tgh papah sorang budak ni.

= dan pukul 1.10 lepas azan je "arghh!!"
terdengar lagi tapi tak sure kat mana . semua org kecoh pasal masa balikkan .
pak din ,syafiq,raja semua nak ikut busybody

=lelaki skrg memang busybody tahap babun lah

=yg penting esok ada SUKANTARA . ouhh.. my kaki sakitlah ...
malas den nak lari , ada sesapa nak ganti aku tak esok??
sila kelip mata mcm saya . 'winkwink" (*_*)

No comments: