Sunday, April 3, 2011

Chess dan Orang


Pada pagi yg ditenggelami dgn bunyi hujan yg sgt lebat

aku tersedar dan terus menghampiri tingkap untuk menutupnya

namun, hujan ini begitu kijam , dia bukak balik tingkap

aku pun bangun semula sebab nak tutup tingkap

sejuk wokk! kalau biar bukak je tingkap tu

boleh jadi ice girl aku nanti .


tepat pukul 6.30 aku terus solat subuh dan mandi

then,sambung tidur balik ...

muahaha... aku terlupa nak baca yasin ni

pukul 7 eomma aku tarik selimut ..

sah! dia nak suruh aku pergi kelas


Aku memang takde bantahan , pergi jelah kelas tu

anyway, tu kelas arab percuma sapelah yg taknak dtg

hahaha... jahat nya aku . Kalau kena bayar an memang aku gerenti takkan dtg


Eomma ada urusan dgn budak pertandingan catur

adik aku ... hmm dia tu cuma watak tambahan je kali ni

sepatutnya dia dok rumah cuci kasut

bila dah sampai sekolah tu , adik aku bisinglah


adik: mak laparlah , nak sarapan


aku meluat je tgk budak ni , tapi lepas tu

perut aku pulak berbunyi , padan muka akulah !

eomma pun hantar kitaorg dua beranak pergi sarapan kat dahlia

maka, kitaorg berdua pun merayap lah kat dahlia tu sebab nak cari makanan


aku cuma perkena roti canai dgn teh o limau .

adik aku roti telur dgn milo ais .

org-org kat situ pelik je tgk kitaorg

aku faham,aku faham ... sebab eomma aku takde

jadi diaorg fikir mcm ni : banyak duit betol budak ni


Hahaha.... kalau betullah diaorg fikir mcm tu

diaorg semua ni silap tersangatlah

sebab dalam poket aku ada berlambak duit RM1 je

apa-apa jelah diaorg ni


Masa bayar tu , auntie cashier tu ckp :

"haa.. bagus-bagus mak cik suka duit kecik-kecik "


Pelik benor aku dgr ayat dia tu

adakah dia nak ckp dia suka duit sejak kecik

atau

dia suka duit kecik yg aku nak bagi untuk bayar makanan tu ?



Di Sekolah :


Tamat je kelas arab aku terus cabut pergi dewan sebab nak tgk

ada tak sesapa yg aku kenal dalam dewan tu


Apalagi bertenggek lah kat tepi pintu tu dgn budak-budak QM

masa tgh menjenguk tu ....

nampak afiq dah habis lawan , tapi dia tak bangun ..lawan dia bangun pulak

huh... kalah lah tu .Hadey !

Ridzuan tgh fighting lagi masa tu , Azri pun sama

yg perempuan ada yg menang masa pusingan first tu

tak ingat guwa nama dia .


Harvind tak jadi main pulak , sebab dia nak balik kluang

aigo~ harvind-ah apsal baru nak balik ? asal tak balik awal-awal?


dia jawab mcm ni :saya dah rancang nak balik dari tahun lepas lagi


Hahaha... siot punya senior !


Tgh syok cuci mata tgk budak-budak catur tu kan ...

tiba-tiba dtglah seorg QM yg tidak aku ketahui namanya

dia tegurlah :


d; apsal syok sgt tgk diaorg

a;entahlah, mcm best je tgk diaorg

d; kenal sesapa ke?

a;kenal... semua budak tu aku kenal (hahah.. makir kau sab!)

d;bohong!


diam sekejap ... dan aku masih khusyuk tgk budak-budak tu


d;nak main game?

a;game apa? smackdown ke?

d;botak kau ! kita main game cari pasangan .

a;kira mcm mana?

d;yelah , contoh mcm kau kira A,B,C pastu ada budak bangun . tulah pakwe kau


a;ohhh... gitu ya? baru ku ngerti ni ..

d;kau start dulu

a:orait!


Aku fikir dululah mcm mana nak kira tu , sekali teringat kat justin .

dan aku pun kiralah mcm ni :

"Eenie meenie miney moo ,

catch a bad chick by her too

if he hola if if he hola let he go...."


Baru sampai situ je ....

jengjengjeng adalah budak lelaki cina dari sekolah convent ni bangun

Hahahah... berdekak siot .


a;haa.. tgk tu dia bangun, dia bangun ...mesti jap gi dia pakaikan aku stokin

d;Hahaha... terrolah !. turn aku pulak eh


Dia punya cara tu simple je , dia kira guna nombor

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11...."

sampai je 11 tu , ada budak perempuan india bangun dari kerusi

Hahaha!


a;wah! cantik awek kau .. terrorlah!

d;Wah! dia memang nice . aku memang terrorlah


Hahaha....

mcm manalah boleh bergurau dgn budak yg aku sendiri tak pernah kenal ni ?

maybe dia perasan aku punya muka dia mcm nak mengamuk je kot

tapi masa tu memang rasa nak belasah org lah

tak boleh dibendung lagi

lagilah ....


bila nampak AWE kat kantin ...

pak cik botak ni, hari ni dtg bawak isteri dia sekali

isteri lawa, tapi gatal . What the Geek

anak dua org dah pun ,

Mudah-mudahan berubah lah dia lepas balik umrah ni


Lepas borak dgn budak tadi aku terus pergi kantin teman adik aku dari merana

dia merana wey kena duduk dgn kawan mak aku

aku ni lagilah ..

bukan sekadar merana , mengamuk lagi



Tgh dok termenung pasal Dong Ho tu

tetiba mata aku terperasan satu budak yg ...... jengjengjeng

Whoa!!

mata budak ni begitu Shinee

Hahaha

tapi badan cekeding mcm cicak tokek je

but still nampak Smart dgn baju sekolah dia .


Hmm... bila difikir balik budak mcm dia ni tak mustahil dah ada awek

betul tak ? betul tak?


Budak Tasek 1 lalu kat depan aku

dan aku berbisik :

"asal baju diaorg sama dgn baju cleaner sekolah aku erk ?"

Hahha... kijam tak ? kalaulah adik aku dgr

habislah aku kena pancung dgn dia .


keputusan nya adalah ..

SIGS menang tapi untuk perempuan lah

yg lelaki aku tak tau pulak ..


Sekolah Ikan Gold Siot

ni versi aku ...


Aliah, abg kau pakai baju apa erk?

rasa mcm ternampak dia

tapi kau jgn risau aku tak ushar dia

takut nanti kena jadi kakak ipar kau

hahaha... jgn marah ea gurau je nak ushar tu


No comments: