Saturday, March 5, 2011

Cerita -Cerita Bengong !! Hahaha

Hello !!! Howdy semua ??
Whasssupp !! wey!~

Aku baru je tamat ujian bulanan . Dia punya soalan ujian tu memang kacang the peases je .
Hhaha...
bila eomma tanya soalan mcm mana , aku jawab mcm ni
a: alah soalan ..kacang the peases je ...
Adik aku menyampuk pulak :
- : eleh , padahal susah belum mampus .
Hhaha.... faham pulak dia erk .

Kita kena ckp benda tu senang , barulah benda tu senang . Tu pasal trademark aku tetiba jadi Senang Kacang the peases je ~!

Setakat ni baru dpt result bm , bi , sn , math , kh ...
dalam banyak-banyak subjek , aku paling berDENDAM dgn subjek bm .
Habis kertas tu aku campak masuk lombong . Guwa tgh geram ni~
ada dua part tau kertas ni , satu objektif lagi satu subjektif .
yg objektif ni boleh tahan senang , tapi yg subjektif pun senang cuma banyak diantara budak-budak selalu kurang pasti ..
contohnya : mcm tarikh lahir kanang , tempat lahir .
Maklumlah skrg ada banyak version org menyebutnya , tu pasal jadi sewel je otak kita ni

Kh pulak , lagi 2 markah nak A . But aku malas nak minta cikgu tambah markah sebab aku tak suka . Kira oklah tu .
Yg lain tu Alhamdulillah ....

Aku teringat pulak kisah seminggu sebelum test hari tu .
aku tgh kemas meja guru sebab berhabuk . habuk dia tu takyah ckplah , setebal lemak kat badan koranglah .Hahha
Depan aku syafiq tgh buat kerja ... sekali pak din sampai arr dgn muka tonyer dia tu ..
dia ckp dgn syafiq :

pd; kau ada nampak perubahan tak kat muka aku hari ni ??
s ; kat mana ?? (emang dasar rabun dekat dia ni tau )
pd ; cuba tgk kat dahi aku .
Sekali .......
s ; hahaha.... bapak dialah pak din , sapa buat kening kau mcm tu ? rock habis
pd; tulah pasal , aku bangun je pagi tadi , kening aku dah tinggal separuh .
Aku pun ikut menyampuk :
a ; kau bergaduh apa dgn adik kau ni sampai dia dok cukur kening kau ??
pd ; aku gadoh dgn dia guna pedang samurai dok semalam , sekali tgh lawan-lawan tu pedang dia terkena kening aku . Habis tinggal separuh kening aku ..
Aku dgn syafiq pun gelaklah habis-habisan ...
bukan kitaorg berdua je , luqman , wahideen , hafa yg ada kat situ gelak jugak .

Bengong pak din ni , aku rasa ni mesti adik dia yg kecik tu .
kecik -kecik dah reti main cukur . apsal tak cukur rambut ke , bulu ketiak ke ,
ada ke cukur kening .... isy3..
masa kelas agama tu , aku asyik tahan gelak sebab pak din pakai songkok . songkok tu senget sikit ke kanan sebab nak tutup kening dia .
last-last dia tgk aku :
pd ; dah sab , kalau nak gelak , gelak jelah ..
mcm sedih je aku dgr ..
aku pun ketawalah mcm org giler tak bape giler ..hAHAHA!!!!

tamat citer seminggu sebelum periksa .


Cikgu ainon tgh tanda kertas arab masa ni ,
dia suruh nyanyi lagu "uzkur sebutkan ma'za apa ......."
kitaorg pun nyanyilah dgn separuh semangat waja nya .
sekali dia ckp , nyanyi lagu tu sampai dia habis tanda kertas .
kitaorg semua terus terdiam lepas dia kata mcm tu ..
bila fikir balik , gilerlah ... cikgu tanda 30 minit .
kandungan saliva dalam mulut kita bukan banyak sgt pun .
Hahha... alah , cikgu acah je lebih ... cikgu suruh hafal jugak akhirnya .
Ape dah ~... cikgu oh cikgu .

Cikgu ainon kata semalam ;
kalau ada couple ceraikan malam ni (semalam) jugak . cerai talak 3 terus . "
ni semua punca si jonah jugak sebenarnya (fauzan)
aku tak taulah kalau korang tau pasal rahsia tak bape rahsia ni . tapi benda ni dari form 1 aku dah wujudkan .
Fauzan takde pasangan untuk menghafal , so yg ada cuma lily .. dia tak amik arab . tapi bolehlah kalau setakat soal menyoal tu .
pojan geleng-geleng kepala , sebab dia tak nak dgn lily . Jahat sungguh kat jonah~hehe

cikgu tanya :

c; awak nak dgn sapa ??
f; saya pun tak tau .
luqman tolong jawabkan ...
L ; dgn hanisah cikgu .... (mendatar je suara)
c; haa?? nak dgn hanisah ?? nak ke?
pojan dgn muka takde perasaan campur cover face dia .
f; saya tak tau , saya tak tau .... (marah bini kau kat belakang oit !!haha)
c; awak jgn main-main , ada apa-apa eh ?
f; saya tak tau , tak tau .
c; habis tu napa nak dgn dia ??
f; tak tau , tak tau ...

pnatlah aku dgr dia ulang jawapan yg sama ...
antara org yg cikgu tunjuk syak ada couple ialah zarith , nurin , intan , anis , ..... blahblahblah.

c; pojan awak dgn rajalah .
f; okey okey ..
cikgu surh kinah dgn lily , pojan dgn raja ...
hahaha.... tamatlah kisahnya .


So , apa lagi cepat lah ikut ckp cikgu tu .

KKQ TIME =

Periksa kkq adalah periksa paling sadis untuk tahun ni , sebab apa ....
jom baca:

pukul 2.20 =
ustaz dtg kat pondok port kita semua dia ckplah apa yg keluar sambil tersedu .
masuk tajwid, surah , imam , .....taranum ..

pukul 2.30 =
kitaorg semua ni bacalah buku kkq yg tulisan kecik-kecik besar tahi kuku aku tu .
sambil baca , ssambil gosip ....
pastu ,sempat lagi nak citer pasal uda holding .
ye arr...

syahmi dgn rombongan dia pergi wisma uda sebab nak tau sejarah BBU ni .
tapi , ada ke patut wisma uda ni bagi peta uda dgn peta nak beli rumah .
Wahideen kata :
w; dia bagi benda alah ni , mcm kita nak beli rumah pulak . padahal no akaun pun tak pass
a; ehh, okey jugak kita sekelas duduk serumah , kumpul duit banyak-banyak pastu beli rumah yg besar mcm istana tu ...
yaya pulak menyelit;
y ; eih bahaya ~

Hhaha....kitaorg semua kutoq-kutuk lah wisma tu sebab tak reti soalan .
syahmi sedih je ....haha..
alah buat je apa yg ada , cikai-cikai pun cikgu amik jugak benda tu .

Pukul 3.30 =
ustaz ni , kata start pukul 3 . kitaorg sampai pukul 3 . dia sampai pukul 3.30 .
kat kelas , aku and aunty chopppsss tempat belakang . haha...ada agenda .
nenda mula-mula duduk belakang pastu pindah depan sebab ada kosong .
aku tak puji kau budak baik pun ... uwekk!! hehe

test pun mula , masing-masing dah buat jeling-jeling .
"boleh jeling-jeling , nanti mata juling "
sebelah kanan aku ni ada nadra , bahaya jugak ni ...
soalan pertama tu aje kitaorg dah pening kepala . tak tau nak hentam no bape .
nurin advanced beb ! dgn beg dia , buku dia ... haha..
kalaulah ustaz nampak , hadoy!! .. dahlah kau tu kecik nurin .
rasa tak best pulak pakai meja kayu yg terbalik sebab tak boleh nak sorokkan buku .

intan tanya ustaz soalan , soalan ke-3 kott..
pastu , kitaorg yg lain cepat-cepat tanya kawan sebelah
dialog dia :
-"wey bape banyak no ni ?
- " wey , sport toto yg ke berapa ni ?
-"wey aku tak ingat lah , banyak sgt no ni ....

Bila intan habis tanya semua diam balik ....
ada lagi sorang tanya , kitaorg start balik mcm tadi ...
astaufighrullah .... budak-budak ni .
nad lagi best dia bangun , pastu skodeng kertas aku sambil berkata:
n ; mak aku kata tak baik kedekut wey , bagilah sikit kat aku .
tgklah ajelah kalau nak , bukannya betul pun .
Hahahah.....

Suasana tu buat aku teringat akan cerita Kung Fu Macchiato
part masa diaorg periksa tu , sorang tanya , yg lain meniru .
benda tu akan direcycle kan sampai lah tamat time periksa nanti .
hHOHOHO....

org kat depan takdelah buat mcm tu kott...
lelaki adalah beberapa tolak raja sebab dia diam je , tolak wahid sebab dia diam .
zul tanya pojan , syafiq tanya aku , aku tanya ustaz , pyqa tanya nurin , nurin tanya kinah , nad tiru aku , farah tanya intan , mamat tanya marzuqi , fana tanya anis , ....

yg lain aku tak sebut tu maknanya aku memerhatikan diaorg lah ...
tak puji korang baik pun !! uwekk~!!

pukul 4.00 =
Jom balikk !!!

Hadoyyy ~ penat tawuk . penat meniru .Hahaha...
alah bukannya betul pun , paling -paling pun D . Syukur lah ye ..

Masa balik , ada satu slot ni pasal daddy aku .
diaorg kata daddy aku hensem , pasal hari tu daddy amik aku lepas kkq .
ada yg kata daddy mcm datuk K . Ohh... tidak sama sekali .
my daddy adalah hensem more than datuk K lah .
ada yg kata daddy mcm ada Charisma bila pandang dia .
ada yg kata daddy mcm muda lagi bila tgk muka dia (wahideenlah ni)
ada yg kata mcm-mcm lah ...

Wahhhh.... ewah -ewah~
Korang semua ni , baiklah korang ni sebab puji daddy aku . Hhaha
apapun Kamsahamnida ~
Bila ckp pasal ni , aku rasa tu agaknya sebab eomma kahwin dgn daddy .
Agaknya lah .... pasal aku tak tau jugak apa sebabnya .
Aku cuma tau kali pertama diaorg jumpa kat mana ....
dan sampailah akhirnya diaorg bernikah dan kahwin .
Kalau nak kenal perangai daddy aku , tgk perangai aku .
takde bezanya , yg beza aku lebih kidal dia tak kidal .
Hohoho...~
I Love you Daddy .... :-}

Okeylah byebye =]
Dan saya ucapkan selamat dtg kepada keluarga baru KAA nanti .
dah tau kan kita akan dpt lagi satu family baru .
walaupun bukan budak baru sekolah lain , cuma naik kelas je sebab menyampah dgn wahab .
takpe ... kitaorg semua langsung tak setuju dgn cara dia mengajar .

Saranghae Chingu , annyong!!

No comments: