Saturday, March 12, 2011

Spelling test

Spelling test ? Hoho ...
apsal tetiba letak images spelling test ni .Haa... ayo cerita
Petang tadi masa duduk merenung + termenung tu , otak aku ni sibuk mengimbau
kembali zaman lama . Zaman kindergarten . Aku tak biasa panggil tadika lah wey~

Dulu-dulu masa kindergarten tu , cikgu aku ni ada bagi satu kertas .
Then kertas ni dia dah ada nama , dia just bagi makna dalam malay je .
At least aku taulah maksud Sheep dalam Malay .
Then, cikgu pun ngomong kalau dia akan buat test esok . Masa ni aku kurang nak peka terhadap benda boring ni ...

Esoknya , bu guru cakap "alright kids , ready for you test and after get this paper go anywhere and one place on person "
Faham tak ? mcm pelik je kan ayat dia tu ...
tapi aku sebagai seorg makhluk yg bijak of course lah faham .
Maksudnya:lepas aje kitaorg semua budak Kindergarten 6 dpt kertas tu , kitaorg semua kena terus bawak kertas tu pergi tempat lain .
Contoh mcm aku , aku dpt je kertas tu . Aku tak tau nak lari kat mana tau . Pasal bebudak lain semua dah pergi tempat yg aku nak pergi .
biasa diaorg kat meja makan sebelah kelas , depan tv , sebelah tandas , dekat dgn abacus besar , atas kerusi temetot dan segala mcm lagi .

Disebabkan semua tempat dah diambil port , aku pun tgk kat bawah meja yg tgh aku duduk tu takde org . Apalagi , aku pun masuk kat bawah meja tu .
Bila dah nak tulis nama-nama kat kertas tu , aku termenung je . sebab aku tak ingat langsung ejaan dia mcm mana ... Shit!
Tiba-tiba ~
baru aku perasan kat bawah meja tu aku ada letak bag sekolah , bag powerpuffgirls . Hahaha ..
Aku pun bukaklah beg tu dan ..
Eh ,eh ada kertas yg cikgu bagi semalam arr !!

Aku pun tiru jelah kat situ , tapi takdelah bulat-bulat
cuma perkataan yg susah je aku salahkan , yg senang betulkan .
And soem sa nim bersuara " alright kids times up . Hand me the paper"
Aku pun dgn muka innocent nyer , bagi jelah kertas tu kat soem sa nim .
Hahahaha....




Dan result nya , of course lah mcm dalam figure di atas .
Hahaha.... jahatnya aku ni .
Serius ni , aku ni memang jahat dan nakal sejak kindergarten 6 lagi .
Aku cuma baik bila sampai kelas komputer dgn agama je .
Masa kelas agama , aku sorang je kindergarten 6 yg lain semua primary .
Seram deh ~
Jadi kenalah berlagak baik . Hohoho ...
emang dasar aku ni ~

So, anak-anak sekalian . usahlah kamu-kamu meniru gaya ku ini
Sungguh tak matang , kalau tadika dulu aku paling suka nak Shock kan org .
Ada sekali tu sampai tersembur nasi dia . Hahaha...
tapi still we best friends lah .

pastu bully budak kindergarten 5 & 4 .
sebabnya , masa cikgu takde dia suruh aku yg jaga budak kecik tu .
last-last aku bully je ... alah
bully ala kadar je , mcm aku duduk kat tempat soem sa nim
pastu suruh diaorg mcm-mcm , dgn suara yg marah-marah .
Memang kesianlah aku tgk budak-budak tu .

Heish ~ kesian ~

so, sampai sini jelah sesi merenung + termenung

No comments: