Thursday, March 10, 2011

Satu kisah ~


Omoa~!
Muka aku jadi mcm ni punya teruk sebab ada satu kes masa kat surau tadi .
masa ni wahideen nak tunjuk kat dijah something ,
dia letak sejadah , pastu tarik-tarik yg tgh-tgh ...
masa dia nak bangun tu ...
Buoam... bang beng ~!!!!
Mcm bunyi gempa bumi jugaklah , tapi kat surau tu je
aku tgh syok makan bebola sambal tu , terkejut tgk wahideen mcm tersungkur.
a; oit wahideen kau okey ke? mcm mana boleh jatuh ?(sambil tahan gelak)
w;aduih!! tulah , lantai ni memang bahaya betul
a;lantai ke stokin kau yg basah ?
w; entahlah .. habis sakit tgn kaki aku ni
a;kau okey tak ?
w;rasa mcm tak okey je ...
a;mcm tu takyah kawad arr
w;kawad tu tak kisah , kalau nak tulis ni aku kisah ..
Di samping itu ..
Yaya,Hafa,dijah semua dah tersembur gelak-gelak diaorg
hafa: haa.. tulah wahideen , padan muka!
Yaya ; haa.. tulah malaikat dah tolak sampai jatuh dah
Hhaha.... hadoy !!
Aku,Yaya and wahideen pun sapu surau tu ... aku tanya lagi ...
a; boleh sapu ke ?
w;boleh , tapi sakit lagilah . dia punya sakit tu mcm terseliuh
a;haa... kalau nak tau an , mcm tulah rasanya masa aku jatuh kat rumah pojan dulu
Hahaha... !!
w; balasanya....hadoy
a;hahahah....
Kesian betul aku tgk mamat ni , dahlah jatuh tergolek atas lantai surau ..
pastu jatuh sebelah kanan ... mcm mana nak buat kerja entah ..
dia sempat lagi merungut mcm ni :
"Hadoy... sapalah nak urut aku nanti "
Aku jawablah ... "suruh je zulaikha pijak -pijak kau sampai kurus nanti "
hoho..
rupanya zulaikha tu baru pandai merangkak ...
Bila dah sakit -sakit mcm tu , dia suka pulak meniarap atas lantai tu
ckp tak serupa bikin lah , kata lantai bahayalah ..
bila dia nak meniarap tu ...
"kau ni bilalah nak bertaubat , kang kena tolak lagi "
Dia ckp dia suka , sebab lantai tu sejuk beku...
Aku masa kat makmal alfa tu pun dah jadi mayat beku versi melayu
dia makin suka pulak beku , rasa nak bagi penumbuk je...
Hahah..
so, sampai situ jelah kisahnya ...
yg pasti tgn kaki dia terseliuh lagi ..
lain kali kalau nak kenakan org , tempat lain ye
Byebye~
Annyong ..
esok post lagi lepas tuisyen .

No comments: