Thursday, March 10, 2011

Psikology



Soalan :
Bayangkan (tutup mata) skrg anda berada dalam satu situasi di mana :

1. Air mendidih kat dapur.
2. Air paip melimpah kat bilik air.
3. Bayi menangis.
4. Telefon berbunyi.
5. Ada orang ketuk pintu.


(ada lagi ke?)
Mana satu yg akan anda lakukan jika anda seorang manusia (kalau babun guwa tara tau arr):

So, bila cikgu seni tu tanya mcm tu ..
aku terus letak :

1] Air paip melimpah kat bilik air
2]Air mendidih kat daput
3]Telefon berbunyi
4]Ada org ketuk pintu
lastly 5] Bayi menangis ...

Air paip sebab aku tak nak membazir ,
air mendidih sebab nanti gas cepat habis , takut meletup
telefon sebab takut nanti ada something emergency ke , kan susah kalau biar je,
org ketuk pintu sebab , nanti kot-kot dia tak tahan berak ke kencing ke mau terkencing kat luar tu .. tak pasal-pasal kena samak ,
bayi menangis last sebab aku rasa dia tak nazak lagi .. so what?


Baik, mari kita semak jawapan anda…
apakah ciri/sifat/perkara yang anda utama dan pentingkan dalam memilih pasangan anda.

• Kalau anda memilih untuk menutup air medidih : menandakan anda mementingkan keselamatan dan kebolehan ’si dia’ untuk membimbing anda.

• Kalau anda memilih untuk menutup pili air yang melimpah di bilik air : menandakan anda mementingkan kekayaan,wang ringgit dan harta.

• Kalau anda memilih untuk memujuk bayi yang menangis : menandakan anda mementingkan cinta dan kasih sayang.

• Kalau anda memilih untuk mengangkat telefon yang sedang berbunyi : menandakan anda mementingkan akhlak, budi bahasa dan perlakuan pasangan anda.

• Kalau anda memilih untuk membuka pintu : menandakan anda mementingkan rupa paras, fizikal luaran dan personaliti pasangan anda.

Haaa macammana dengan keputusan anda? Bagus? Anda boleh bertanya soalan ini kepada rakan-rakan anda untuk mengetahui apakah perkara-perkara yang mereka utamakan dalam memilih pasangan hidup.

Hahaha...
nak tergelak aku baca benda alah ni ,
maksudnya aku pentingkan duit lah ni .
eleh miqi, yaya ..and others pun sama jugak jawapan dia
Well , money is more than anything in this world ..hahaha!
gerek ayat tu

Wahideen dgn zarith letak telefon yg pertama .
pyqa and nurin letak baby yg pertama
yg lain tu ikut suka hatilah ...

So.... kita jgn ikut sgtlah psikologi ni ..
tapi an , kalau aku dpt org kaya bila dah besar nanti pun okey jugak
sebab , kalau takde duit nak bagi makan apa ?
bagi makan pasir je ? cukup ke ?
mcmlah boleh makan ...
Hakhakhak

Takdelah , sebetulnya ..
aku kisah kalau org tu kaya duit tapi miskin iman ..
memang aku reject pinangan dia tu .
Hehehe....



No comments: