Saturday, September 18, 2010

Selamat bertemu kembaliii !!!!...

Aku buat post ni sebab aku rindu giler kat blog aku ni
tiap-tiap hari bila kat kampung mesti fikirkan blog aku , FB aku , virus laptop aku
huahuahuahua....

Nak cirita pasal semalam
Khamis ---

Jeng-jeng-jeng !!!
Pagi-pagi tu adik aku ponteng sekolah ... hehe Badariah tak marah nyerr
mak ayah aku kata nak pergi nusajaya ..
buat apa ?? diaorang nak cari rumah kat sana
dah ada calon dah ...
rumah kat taman nusantara tu hah..
ayah aku dah booking rumah tu dah
tgh tunggu loan bank aje... mudah-mudahan larr
lepas form 3 InsyaAllah aku mak ayah aku pindah sana
Aku pulak ?????
fikirlah sendiri

Dan ,,
yaya ada buat open house ..
jemputlah kawan-kawan dia, first cari tu
aku pun lupa bentuk rumah dia mcm mana
banyak giler jalan ... dan jalan semua bentuk pelik-pelik
mcm manalah orang boleh hidup kat situ , mesti mcm orang asli IRIan JAYA
hahahha.... terasa ekkk ??

Lastly , jumpa jugak rumah kau yaya .. seksa betul nak cari
dan abang kau pulak keluar dan berkata " yaya pergi beraya dgn kawan dia "
so aku pergilah rumah cikgu linda dgn topek sekali ...
masuk je dalam tu .... penuh dgn budak kelas aku dan budak kecik tu
dapat makan cookiesss tu uu... mcm dah separuh balang aku habiskan cookies tu
takpelah cikgu , nikan hari raya .... hehehe
sebenarnya aku nak je bawak balik satu balang tu ... hahaha

Kitaorg semua bertolak pergi rumah yaya ....jalan ,jalan cari pasal
sampai je rumah dia berlambak kasut kat depan rumah
aku nak je susun kasut tu kat depan pintu pagar , buat lelong lah kasut
menyemak aje... kecuali kasut aku ... hahaha
masuk je dalam rumah ,,, penuh dgn manusia ... aliennya mana ye ??
kitaorg semua duduk kat karpet harimau malaya
sapelah yg rajin memburu harimau kat hutan tu

Aku pulak menjadi orang first amik makanan tu
hahaha... dasar kebulur ni
peduli haper aku orang nak kata apa
mak ayah yaya dah jemput tapi korang buat mcm orang tidur je ...
aku pun pergilah ....
aku amik kuah kacang dia .... fuhh pekat lagi melekat tu kuah dia
kalau aku tak amik kuah tu gerenti mengingau malam nanti
masa makan ... duduk dgn anak cikgu linda
aku pun tak tau nama sape ,,
budak kecik ni ckp english dgn Lili .. pastu lili tak tahu nak ckp apa ...hahaha

Budak kecik tu ckp apa tau ...
"when you eat you will became more bigger"
tapi Lili blurr je ... aku pulak ketawa sakan kat situ
hahaha..... hah amik kau , budak kecik tgh mengata kau
Aku pun ckp dgn budak tu " when we eat we will be more stronger"
dia pun merepeklah dgn aku .... tapi dlm english lah ..
aku pun hentam ajelah apa-apa pun ..yang bestnya tu budak tu faham pulak apa aku ckp
hahaha... bangga siotttt

tHEN , kami serombongan pun bertolak ke rumah lain ..
seterusnya rumah zarith menjadi mangsa...
hahha... kat rumah ni paling meriah ,,
sebab diaorg ni sporting belaka ..
yg tak boleh blah masa... kak effa duduk satu kerusi dgn topekkk...
hahaha.... siot je..
masa amik duit raya dari kak effa tu , dia suruh ckp "kakak cantik"
tapi aku ckp "selamat hari raya kak "...
masa ayah zarith tgk topek tu ... topek ckp "taklah saya darjah dua"
hahaha... semua ketawa...

Gerak lagi ke rumah marzuqi ..
kaki aku tibatiba melecet pulak ,,, lecehhh betullah dia ni
sempat lagi tgk ular emas kat situ ...
buat mcm rumah sendiri
dan ke rumah zawa ...

kitaorg semua pun balik ,,,,
haa... penatnya rasa....

Esok dah ujian..
err agak malas tapi dah hafal
insyaAllah

No comments: