Friday, September 24, 2010

Misi berjaya !!
hohoho...

Hari ni aku and the friends pergi beraya ...
mengikut perancangan dan meeting yg telah dirancang
rumah -rumah yg akan kita pergi adalah
1]rumah pyqa
2]rumah fauzan
3]rumah aku
4]rumah nabila
5]rumah miqi
6]rumah khai

rumah-rumah ni yg dpt kita pergi ...

1] mula-mula berkumpul kat rumah zawa...
dan yg ikut adalah dalam 10 org... rock habis....
muat ke estima lempeng tu ??? dan... haha.. yaya tak dpt duduk dgn sempurna
duduk kat lantai kereta tu pun boleh kan ..??
dan bertolakkk....
mula-mula tu aku nak suruh ayah zawa masuk jalan pelajaran ..
tapi dia dah terlajak.. aku pun suruh masuk jalan kewangan
pasal ayah aku pun masuk selalu pergi jalan tu
akhirnya sampai pun rumah pyqa...
tgk-tgk si nurin and the geng dah makan-makan sambil bising-bisng

Aku pun makan-makan ...
lepas makan tu kitaorg rancang nak pergi rumah fauzan pulak ..
hehehe... kitaorg tempah sampai 3 cabi tu ,(teksilah)
dan teksi yg aku dan lain-lain tu lambat giler sampai
aku ni hangin je tunggu kat situ ...
sempat nak main pondok-pondok dan meneran
hahaha....

Rumah Fauzan ...

jengjengjeng....
akhirnya saMPAI pun rumahg fauzan ...
hujan lebat lagi dahh,,..
sampai je rumah dia tu ,, dia ajak tgk kolam mandi dia
wooo... besar giler ... rumah dia ,,
sampai belakang je... wowwwwawwowowo...
besarnya kolam , ada chalet lagi , ada tempat bath lagi
MasyaAllah .. ni rumah ke resort ??
aku yg pelik kat situ ...
tgh jalan-jalan tu boleh terjatuh pulak ...
tapi masih boleh ketawa,, sebab aku tak rasa bape sakit
sakit pun sikit... lepas tu dah baik ...
dan makanmakan ...
berposing kejap ..,.
dan call 4 cabi(teksilah )


Rumah aku ....

Kitaorg naik teksi lagi ... huhu
duit aku paling banyak keluar...
korang kena sedekah singgit kat aku ... kang aku boikot lima hari lima malam kang
hahaha...
sampai je rumah aku , terus naik tangga... rumah aku banyak tangga tau
dan masuk rumah aku .. aku terus minum air
haha... dasar tuan rumah
aku terus cekup pinggan untuk makan ...
tak sempat jemput koranglah ... sebab aku memang dah lama nak makan mee bandung ni
hahha... dan jemput makan korang..
tiba-tiba je kucing aku masuk rumah ..
haha... come-come kenalkan nama dia gemuk
dia sedikit spastik , maksudnya pemalu sikit lah
kalau nak gosok jgn tekan kuat,, nanti dia cekau
hahah

Rumah Nabila..

yg ni kitaorg kena jalan kaki ,,
asyik naik teksi je
kenalah jimat duit
jalan-jalan , cari makan ...
kaki aku dah sakit ni ,,
perut aku dah bergoncang ni
sampai kat depan CC tu ...
mamat CC sibuk buat bising ..
dia ckp apa tau " selamat , hari raya ..."
dan jalan lagi ... terserempak dgn rizuan , pemain chess di sekolah
lepas bape mnit... tibatiba ada lopak air terpancut kat kitaorg..
aku , pyqa, wahid,fauzan , miqi,hafa...
gilerlah ... aku pun maki hamunlah kat situ ...

Dugaan sungguh !!
sabar ajelah ...
sampai je rumah nabila .. duduk dan rehat..
makan mee lagi lah ..


Rumah miqi pulak ...

Naik je satu tingkat ... dan nampak rumah miqi
aku nampak adam tgh main dgn penyapu
ceh ,mcm rajin sgt penyapu budak kecik ni
aku pun suruh dia salam aku ... tapi dia takmo salam
pastu akak dia iaitu miqilah .. suruh dia salam aku ..
dan dia pun salam
kecik lagi budak ni ...
tiba-tiba je aku terkejut tgk mak miqi ...muka dia samalah mcm miqi
hahaha....
mcm kembar pulak aku rasa

Dan kitaorg cuma pelahap kuih raya je dan air oren
kali ni takde mee... haha
kat tv masa tu ayah miqi tgh tgk bola ,,
astro arena ... pak cik aku selalu ajar aku tgk citer tak berfaedah kat situ
bukan citer pun tapi bola...
tapi kali ni aku tgk .. sebabnya ada .....
Syed Adney ... wahahaha..
dia masih jadi penjaga gol dan masih selebriti tau
masa tu dia tangkap bola tau ...
perghh!! the best arr.. cantik je tangkapan dia tu
mcm tangkap meteor je

Aku pun jerit-jerit kat diaorg...
"adney,adney " tapi diaorg buat bodoh je.... uwekkk
At least kan ada jugak hero malaya yg aku boleh minat
sebenarnya aku rasa dia je sorang ... haha
yg lain tu pada Justin dgn Daniel je
hehe..

Rumah Khai ...

Kitaorg jalan kaki jugak ..
masa dah sampai tepi jalan tu ,,
tiba-tiba je ada kereta merah nak lalu kat lopak air..
aku dah get ready kat situ nak lari cepat-cepat
sekali ... kereta tu tak jadi nak lalu kat lopak air dan
pemandunya melambai pada aku dan friends
rupanya Cikgu Haslinda punya keretalah ...
nasib baik dia tak lalu..
masa tu dia lambai sambil menjawab telephone

cikgu , hukum alam mengatakan ...
don use handphone when you driving it will cause you eyes terbelah dua
kerana satu mata akan menghadap jalan dan satu mata menghadap telephone
(sbenarnya tu hukum aku, tapi aku jadikan hukum alam .. hehe)

pyqa dah balik kat tepi jalan ...
aku tgk muka abg dia mcm bengang je???
hahah... rupanya tgh menahan hajat..
hahaha... balik rumah boleh rebut jamban
padahal kat rumah semua bilik ada jamban
tinggal bilik baru je ..
nak tau takkk...
yaya kata abg pyqa okeylah ...
hahaha.... ehem3.. terpikat kah ??
tu baru rupa luaran ... rupa dalaman dia kau tak tau lagi ..
hehe

Pergi kejap rumah zawa sebab nak rehat da rawwat kejap
kaki aku dah lenguh dah aku nak cuci kaki aku
lepas tu baru kitaorg pergi rumah khai
masa jalan tu ,, kereta yaya stop
akak dia tanya nak tumpang tak
mula-mula tu aku kata " takpelah "
"eh , boleh jugak ekk.."
yaya dah gelak -gelak kat dalam kereta
masuk je dalam ...
huhuhu... lagi besar dari kereta estima
patutlah dapt panggilan ................dari esyah
gurau jelah ..

Akhirnya sampai rumah khai....
sampai kat depan pintu ,,
aku dengar suara " masuklah "
suara laki tau ... terkejut aku
kat rumah yaya aku makan mee lagi ...
tapi timun dia aku makan suku pinggan
hehe... hantu timunlah aku ni
sempat masuk bilik abg-abg dia
tgh menghadap komputer rupanya
tgk-tgk video arashi ...

Akhirnya dalam pukul 700 sampai rumah aku
aku hantar esyah balik kejap ... dan patah balik
penat betul !!!
lenguh lagi sengal kaki ini
aku dah amik 10 keping salonpas untuk ditampal
hadoiii .. letih betul !!!

Kesimpulannya: Aku ,Esyah dan Nabila... pemenang explorace ni
hehhe.... takdelah bangga .. cuma aku dpt melaksanakan rancangan kitaorg
kira Alhamdulillah lah tu

esyah!!
baju sekolah kau tertinggal kat rumah aku ni...
mcm mana ni ??
takpelah nanti aku cuci baju tu dan bagi balik hari isnin ye
lagi satu kepada nurin and the geng ..
korang ada tertinggal payung kat rumah fauzan tak ??
kalau ada sila tuntut kat rumah zawa..
pasal ada payung biru esyah yg tingglkan di rumah zawa..
sila ye...

Malam ni ....
aku nak tgk Narnia prince caspian ...
yahooo !!!
esok sekolah dlm keadaan mengantuk kott

so the answer is ...
byebyebye

Aku letih ....
dan rindu Justin serta Adney ...serta Daniel
hehe

Misi berjaya !!


No comments: