Monday, September 20, 2010

Hari ni dah naik sekolah ..
lepas dua minggu bercuti sakan akhirnya tamat sudah
Pagi-pagi ,,
sampai je sekolah aku terus naik kelas..
rasa berdebar je nak masuk kelas tu ..
hahaha... rasa macm budak baru masuk sekolah pulak

Dan ..
masuk kelas aku susun meja mcm biasa ..
tak tegur sapa-sapa pun , suara malas nak keluar
pastu kena turun ke dewan .
kitaorg ni hangin je satu kepala ,
bukan kepala je .. pancreas,abdomen,stomach,intestine,duodenum semuanya hangin dingin je
malas giler nak turun ... dahlah anti-hall
hahaha...

Sebabnya dewan tu panas giler
aku dgn pyqa kat depan tu hangus je semcm
panas giler.... sambil kipas sambil membebel
kipas pun kedekut
masa nyanyi lagu entah apaapa tu ..
aku tgk naqiuddin berdiri tepi kipas annn...
muka aku terus jadi bengang,,
siot je mamat ni , aku tgh hangus , dia boleh berdiri tepi kipas
eeee....nak aje aku ketuk-ketuk kepala dia
hahaha... jahat nya

Lepas tu , pergi makmal ...
hantar tu , hantar ni ... dapat homework ke schoolwork?

GEO-kena buat latihan dan hantar hari tu jugak ...hoho
BM-komsas , cikgu bagi soalan
PI-tajuk last wooo... cikgu citer pasal kahwinlah ,sandinglah
SEJ-bincang pasal tajuk last pakai buku 2.70..
PSV-salin menyalin ..dikira sebagai warming up tangan yg dah lama tak menulis

Masa rehat tu farhana suruh aku beli buku tulis yang panjang
aku pun cepat-cepat cabut pergi koperasi
first tu beli air dgn cikgu ... dah dpt air dah
lepas dpt air aku teringat pasal buku tu .
aku pun tunggu org koperasi dtg..
tiba-tiba je budak lelaki tu dtg kat aku ..
aku pun ckplah .."nak buku tulis panjang satu '
budak tu pun pergi, lepas pergi dia dtg balik ..
dia tanya aku "nak apa tadi ??"
aku pun ulang benda yang sama ..
dia pergi semula .. pastu dia datang balik
aku ingatkan dia dah bawak buku tu
tapi dia tanya balik nak apa tadi

eeeee... nak aje aku cekik mamat ni ,,
rasanya dah dekat tiga kali dia tanya benda yg sama dan aku pun jawab benda yg ssama
lepas aku jawab dia terus amik buku panjang tu..
dan dtg semula dengan buku tu
aku pun hulur duit 5RM ..
masa dia bagi baki kat aku ...
dia kata mcm ni " selamat hari raya" aku amik duit kat tangan dia
pastu aku tgk dia ... tapi dia dah pandang tempat lain ..dia jeling sikit masa tu
hahaha.. aku pun gelaklah ,,
hahaha.... siot je budak ni ,

tHEN , pergilah kantin terindu pulak tu
haha... dah lama giler tak pergi kantin ni ..
yelah sebelum tu memanglah pergi , tapi takdenya nak makan
ni dpt makan pun sikit kira syukur aww
kat meja batu kurang orang ..
luasnya meja batu ... haha..
korang yg taknak turun kan ... aku tak kisah pun

masa balik tu ... aku jalanlah kat tepi koridor kantin tu
tiba-tiba je aku dengar ehem-ehem berbunyi
banyak kali pulak tu ..
aku bengang je , bila aku pusing belakang bunyi tu takde
bila aku pusing depan bukan main kuat bunyi tu ..
pastu aku ttengok amsyar dgn kawan dia yg sengal tu
kawan dia tulah yg aku kutokk masa tu
diaorg dah senyum-senyum lipas kat situ
hee... takde kerja ke,, baling dengan kasut karang

Aku pun balik ,,
pergi amik adik aku ..
esok dia UPSR
doakan dia supaya tenang tau ...

aku harap dia tenang menjawab soalan ..dan tak stress
aku taknak dia jadi mcm aku ,,
jawab UPSR masa sakit .. masa tu pun aku tak bape tenang .,,
kepala mcm dah bioll.. biool betul
lepas ni aku janji sendiri dgn diri aku ,, aku takkan stress lagi
dan aku akan pastikan takkan paksa diri aku lagi
selama ni aku jahat kat diri sendiri , aku dera diri sendiri

Lepas kenal ramai orang ,,
baru aku tau ..kita kena relax jugak
jadi sekrang aku makin santai tapi otak masih pandai ..

so ..
byebye

Aku tgh menaip cerita lagi ...
uhuhuhu,,,

No comments: