Friday, January 22, 2010

Hari Berkabung Bagi Kerajaan Johor

Hari ni merupakan hari kemangkatan SultanJohor yang disayangi rakyat jelata . Sultan Iskandar telahpun mangkat tengah malam tadi. Dan yang pasti anak lelaki Sultan Iskandar akan ditabalkan menjadi sultan johor seterusnya . Malam tadi aku tengok kat berita , keluarlah muka anak dia..sideben(betul ke ejaan ni) dia panjang .. sekali tengok macam warga emas(cis! ) dua kali tengok macam santa claus pulak . Nasib baik dia punya janggut tu hitam kalau putih . Tak tahu lah apa nak jadi ..Hahaha
Mudah -mudahan roh Baginda dicucuri rahmat. ..

Aku agak kagum dengan sultan johor , walaupun dia gering dia still aktif, kalau tengok budak sekarang, manalah diaorg nak aktif dalam sukan dan kokurikulum . Malas sangat , then bagi macam alasan antara alasan nya.. " aku penatlah" , aku tak sesuailah" , "ada masa pulak aku",
Patutlah budak zaman sekarang ramai yang obes sebab apa ? sebab diaorg pemalas yang amat .

--------------------------------------------------
Nak kata aku ? aku ni rajin yang amat ..
Tahun ni aku masuk kawat kaki untuk tahun kedua 2010. Best ke ?
Sebenarnya tak best .. sebab asyik kena panas je , aku ni bukannya suka sangat panas terik ni ..Hihihi
----------------------------------------
Hari ni semua aktiviti dibatalkan sebab kemangkatan sultan johor . Kalau buat juga kena saman . AKU tanya mak aku nape nak buat macam tu?
rupanya sebab " kita kenalah hormat orang mati "
Pada aku jawapan tu " sangat kurang tepat " dan takkan diterima oleh otak aku yang cair ni ..
Hari ni pun tak boleh sekolah . Memang untung aku bangun lambat .
Hahahaha
Aku ni memang sleeping beauty Hihihihihi
Okeylah aku nak balik kampung..
Seminggu ni mak aku kata kena berkabung dengan kain putih ..
Ish ! patut ke ? ...!
Tapi aku kena juga bertolak ansur . Yelah kan aku ni dah form 2 . Ina , ina cubalah jangan selfish kat sini . Aku cakap dengan diri aku macam tu , maklumlah aku ni kan anak johor yang setia .
Suatu hari nanti aku akan jadikan johor ni terkenal.. Amin ..
***************************************************
Kepada teacher suryani , saya dah hantar email yang sepatutnya disiapkan . Harapnya cikgu dah terima .
Pada 19 dan 20 januari ialah hari lahir kepada dua orang kawanku ... iaitu Hidayah(minah hendon ) dan Hariz (montel )
yang dalam kurungan tu gelaran diorag masa kat sekolah tasek utara.
Happy Birthday My friend .. I wish the best in Arabic.. aku tau korang masuk kelas KAA sama macam aku .

No comments: