Wednesday, January 13, 2010

Bersyukur Aku Kepada Yang Maha Esa

Hari ni aku rasa bersyukur sangat .. sebab,. tadi mak aku dah amik keputusan SDEA .. Aku yang kat uda ni tgh nervous gila ni ..
Lepas habis kelas, mak aku pun ambil dari sekolah .. Then mak aku pun suruh guess dapat bape peratus.. Dalam fikiran aku dah ada angka 4.00..Masa tu aku tak jawab , Pastu mak aku tanya untuk kali kedua lagi , aku dapat bape A, B, C, D ,E .. aKU pun dengan selamba jawab
Aku dapat 1A , 5B,2E .. Aku dah fikir macam tu dah

Sekali dengan lajunya mak aku pun tunjukkan result aku ..
Sungguh tidak disangka aku dapat 4A , 4C ,1B.. Gred peratus aku pun boleh tahan .. Aku dapat 2.00.. Alhamdullilah..
Aku tanya sapa lagi yang dapat gred 1 , mak aku cakap dia tak bape nak nampak result anak didik tasek tu ..
Aku rasa mesti ada yang dapat gred 1 .. Tapi aku tak tau sape..Takpe nanti aku cuba spy.... aku ni memang pakar spy orang.. Hahahahaha

Tadi masa kelas arab.. Ustazah Ainon tanya aku ni kidal ke ?
Aku pun secara automatik jawab ya..
Dia tanya lagi , memang kidal dari kecil ke ?
Aku pun jawab ya..
Dalam hati aku masa tu harap sgt jangan tanya lagi pasal aku ni left-handed person macam mane? dari sape ? keturunan mane?
Janganlah tanya..
Aku pun tak tau mcm mane aku boleh jadi left-handed person ..
Takdir Tuhan telah jadikan aku left-handed person..
Tapi aku bersyukur..
Aku tak kisah malahan aku lagi suka.. Yelah sebab aku ni istimewa..
Cuba tengok org lain mana ada left-handed person mcm aku ni ..
Hihihhi
Aku sekadar bangga je dengan diri aku .. Lagipun bila aku jadi left-handed person , bila nak tulis jawi bukan main laju .. Cewah!!
Tapi tulah asalnya, tangan aku tangan cap kayu jadi tak bape nak pandai dalam seni .. Hihihhihihi

Tadi kat kantin aku ada nampak budak tu ..
Kadang-kadang bila aku cuba nak membenci budak tu ..
Memang tak boleh ..
Tapi takpelah aku tetap akan mencuba membenci budak macam tu ..
Berusahalah ..
Kelas dia dekat sgt kelas aku , dah tu blok yang sama .. tingkat pun yang sama ..
Budak ni betul-betul menyibuk lagi sibuk..
HAHAHAHa
Pastu kelas aku tu dahlah tinggi , banyak angin .. Tension..
Saban hari aku berfikir, bila hari jadi aku nak sampai ni ..
Nanti aku dengan syahmie akan jadi budak 14 tahun.. Hihihi

No comments: